Gå till innehåll

Utspelad av 82 med AA


Recommended Posts

Dealer: You have been dealt [Ac As]

Dealer: Guy Liguili folds

Dealer: protois folds

Dealer: barksnubben raises to $1

Dealer: Scartum calls $1

Dealer: scientist_s has 15 seconds left to act

Dealer: scientist_s folds

Dealer: juniorxando folds

Dealer: taylorcarz calls $0.90

Dealer: macca1980 folds

Dealer: The flop is [7s 2d 8d]

scientist_s: i checked the yes

Dealer: taylorcarz has 15 seconds left to act

Dealer: taylorcarz bets $1

Dealer: barksnubben raises to $4

Dealer: Scartum folds

Dealer: taylorcarz calls $3

Dealer: The turn is [5s]

Dealer: taylorcarz bets $0.25

Dealer: barksnubben raises to $12

macca1980: go to last hand at top left of table

Dealer: taylorcarz calls $11.75

Dealer: The river is [4d]

Dealer: taylorcarz has 15 seconds left to act

Dealer: taylorcarz bets $3.50

Dealer: barksnubben calls $3.50

Dealer: taylorcarz shows two pair, Eights and Twos

Dealer: barksnubben mucks

Dealer: taylorcarz wins the pot ($40.15) with two pair, Eights and Twos

 

Hur undvika denna typ av händelser?

Är jag för kär i AA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte få någons synpunkter bara! Är det ok eller?

Är jäkligt ny på det här och skulle verkligen tycka att det vasr bra om folk kom med nåt konstruktivt :)

 

Så...nåt att ändra på här eller är killen bara världens fisk? Har jag låst fast mig vid att AA är bäst?

 

Har gått jäkligt bra på senazste tiden så tänkte försöka satsa lite seriöst å se om man kommer nån vart:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nivå $0.10/0.20?

 

IMHO så: ja du är för kär i ditt AA!

 

På låga nivåer (där jag själv också spelar) synar folk med allt och dom håller kvar vid det krampaktigt.

 

När han synar din rerasie efter floppen börjar det kännas lite obehagligt i mina ögon och man kanske ska börja fundera på om handen håller. Men som jag skrev i stycket ovan känns det som att han lika gärna kunde ha suttit med högsta paret.

 

*Tillägg, ser att nivå etc. lagts ut nu. Tog lång tid på mig att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju klart...så kan man ju också tänka

Men isåfall är ju frågan...när ska man vika sig? Om man ska vika sig?

 

Ja frågan är OM du ska vika, du behöver ju inte donka upp den så jävligt på turn. Och det hade du säkert inte gjort om du inte hade varit helt inställd på att dina AA är odödliga.

 

Det skulle kunna bli så mkt billigare om du smoothade ner lite på turn tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nivå $0.10/0.20?

 

IMHO så: ja du är för kär i ditt AA!

 

På låga nivåer (där jag själv också spelar) synar folk med allt och dom håller kvar vid det krampaktigt.

 

Eh, 1+1=3? :P Bah, bra spelat, ni som säger annat, va tusan rekommenderar ni??? Fold på river? Syn på turn?? Verkar ju galet... Detta är garanterat ev+...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealer: You have been dealt [Ac As]

Dealer: Guy Liguili folds

Dealer: protois folds

Dealer: barksnubben raises to $1

Dealer: Scartum calls $1

Dealer: scientist_s has 15 seconds left to act

Dealer: scientist_s folds

Dealer: juniorxando folds

Dealer: taylorcarz calls $0.90

Dealer: macca1980 folds

Dealer: The flop is [7s 2d 8d]

scientist_s: i checked the yes

Dealer: taylorcarz has 15 seconds left to act

Dealer: taylorcarz bets $1

Dealer: barksnubben raises to $4

Dealer: Scartum folds

Dealer: taylorcarz calls $3

Dealer: The turn is [5s]

Dealer: taylorcarz bets $0.25

Dealer: barksnubben raises to $12

macca1980: go to last hand at top left of table

Dealer: taylorcarz calls $11.75

Dealer: The river is [4d]

Dealer: taylorcarz has 15 seconds left to act

Dealer: taylorcarz bets $3.50

Dealer: barksnubben calls $3.50

Dealer: taylorcarz shows two pair, Eights and Twos

Dealer: barksnubben mucks

Dealer: taylorcarz wins the pot ($40.15) with two pair, Eights and Twos

 

Hur undvika denna typ av händelser?

Är jag för kär i AA?

 

Du spelar ju helt rätt imo.

Att du sedan blir utdragen av en som floppat två par är sånt som händer hela tiden. Bara att grina lite och gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen var inte katastrof, men förlusten var en kombination av att du överspelade paret och att din motspelare spelade totalt ologiskt.

 

Synen med 82 är ganska osannolik, dock är det vanligt att många (helt korrekt) synar sig in med pocketpar träffar trissen. Det är ett skäl till att rusa lite långsammare efter floppen när du bara har högsta paret.

 

Försök att styra pottens storlek efter din hands styrka. När du är säker på att du leder ska du bygga upp en stor pot. Om du är osäker ska du försöka hålla ned pottens storlek. Då kommer du generellt sett vinna stora potter och förlora små potter, vilket ger långsiktig lönsamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealer: taylorcarz bets $0.25

omg (nej det var inte bra spelat) Men behöver inte vara katastofalt, troligen(men inte helt sannolikt) så synar han ner dig med sämmre händer en annan gång. Har du suttit o lagt händer en timma preflop innan, så är det du som missar något. Du verkar inte bry dig om readen speciellt mycket, bara för att nämna något.

 

Är jag kär i AA?
Det vet du bäst själv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är klart, jag är för kär i AA, men efter en eller ett par timmar utan några riktigt sköna händer, så ser man möjligheten, och då blev det en överbett:P

 

Men berätta mer om den "readen" som du pratar om, jag är så dålig på sådant :P

 

Hade förövrigt ett liknande läge idag (spelar 0,25-0,50 nu)

 

SB - Jag - AA 50$

MITTEN: Han - 7h6h 43$

 

Han Call 0,50$

Jag Raisar 2$

Han Call 2$

Flop - 5c8hJh

Jag Raisar Pot (5$) för att få ner ev draghänder

Han synar 5$

Turn 2c

Jag bettar pott 14$ igen när jag kände mig ganska säker på att han satt på ett färgdrag och har synat jävulskt mkt med det tidigare (pre) under rundan

Han All in.

Jag, funderar en stund och synar sedan

River Qh förstås.

 

Det visade sig att han satt på open ended och flush draget, spelade jag rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är klart, jag är för kär i AA, men efter en eller ett par timmar utan några riktigt sköna händer, så ser man möjligheten, och då blev det en överbett:P

 

Men berätta mer om den "readen" som du pratar om, jag är så dålig på sådant :P

 

Hade förövrigt ett liknande läge idag (spelar 0,25-0,50 nu)

 

SB - Jag - AA 50$

MITTEN: Han - 7h6h 43$

 

Han Call 0,50$

Jag Raisar 2$

Han Call 2$

Flop - 5c8hJh

Jag Raisar Pot (5$) för att få ner ev draghänder

Han synar 5$

Turn 2c

Jag bettar pott 14$ igen när jag kände mig ganska säker på att han satt på ett färgdrag och har synat jävulskt mkt med det tidigare (pre) under rundan

Han All in.

Jag, funderar en stund och synar sedan

River Qh förstås.

 

Det visade sig att han satt på open ended och flush draget, spelade jag rätt?

 

Samma sak igen, lika gärna som han förra handen hade kunnat ha 9Tsuited i förra handen för open ended och flushdraw hade han i denna hand kunnat ha J8 för 2paret.

 

På dragiga brädor är det lätt att dö med överpar. Det är där readen kommer in, du måste se hur de spelat sina draghänder tidigare för att avgöra om de har en made hand eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelad så skulle jag oxå synat, ska mycket till för att ja ska spara halva stacken (när det är din motspelare som synar hela vägen tills Turn )när det ligger multum drag på bordet.

 

Read i pokersammanhang är alltså när du ser mönster hos en motspelares agerande vid bordet.(det går att spara readen i hjärnbarken om man vill, så man har den nästa gång man spelar mot personen med, och finns program som sparar siffror åt dig istället för 'usernotes')

Om du har en read på nybörjare som spelar på låg nivå tex, så kan du nästan alltid applicera den när du vet att du spelar mot en nybörjare. Åtminstonde att utgå ifrån.

 

På låga nivåer sägs att det inte behövs någon read, men det kan inte vara mer fel.

T.om som nybörjare så använder man sig utav read, även dem som inte tänker på det gör det, förutsatt att spelaren vet att det är andra människor som h*n spelar mot, och har vanligt folkvett. Sen kan man spela sina egna kort, och inte bry sig om vad andra kan ha o agererar efter det på ett korkat sätt.

Men då ignorerar man bara readen, eller är dåligt uppmärksam. Det kan oxå kallas tilt eller dumhet.

 

Man kan såklart oxå överanalysera händer, men det gäller att veta att det är människor som du spelar mot som oxå har en read på dig.

 

Tex har du två tvåor, höjer preflop 10x stora mörken först in, och nästa gubbe höjer halva din stack.

Om du synar/höjer/lägger dig så har du agerat efter en read, om du inte har damp, missklickar eller skiter i pengarna.

 

Så, hoppas du lärde dig något ang. read. Det finns mycket mer än det jag skrev, jag är ingen expert. än :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...