Gå till innehåll

Någon som kan rekommendera aktiedepå på nätet?


Fido

Recommended Posts

Söker efter en aktiedepå på nätet för att lägga om mitt sparande/placeringar. Har än så länge bara använt "storbanken", men inser att det finns bättre alternativ. Däremot har jag inte hört direkt mycket om de alternativ som finns. Därför kör jag en klassisk rövare och slänger ut en fråga här för att se om någon har bra input att ge.

 

Söker alltså synpunkter på depåer i stil med Nordnet, Avanza, E*trade mfl. Antar att det inte skiljer så mycket mellan dem och att profilen på mitt sparande spelar stor roll ... men frågar ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du ska ha kapitalförsäkring på avanza. Håller själv på att fixa över mina innehav dit. 1,12 procents skatt på det du har inne den 1:e januari. Du kan alltså om du vill plocka ut allt innan och inte betala någon skatt alls (ja det kan bli kurssvängningar och ja man får betala courtage). Förövrigt skattefritt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Avanza också. Det funkar väldigt smidigt och du kan koppla ihop alla depåer så du loggar in och kan få en översikt och föra över pengar mellan dom olika sparformerna. Som exempel har jag en vanlig aktiedepå, en kapitalförsäkring och en spardepå med 3.76% ränta. Aktiedepån använder jag inte till aktier utan till andra derivat som warranter och sånt och har aktierna i kapitalförsäkringen eftersom vinsten är skattefri.

 

Dom har ett jävligt schysst utbud på fonder också med många väldigt duktiga förvaltare och Avanza tar ingen avgift utan det är fondförvaltarnas grundavgifter som gäller. Att jämnför med mitt konto på Swedbank där dom typ bara har Robur som förvaltare att välja på.

 

Depån kan man öppna direkt på hemsidan och dom skickar hem papper och sånt för underskrift. Sen kan man överföra pengar via bank/postgiro åt båda hållen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Eftersom frågan är kass är det svårt att få bra feedback, men tycker att ni gett bra input ändå. Vore något alternativ kasst så skulle det nog ha kommit fram. Compricer hade jag faktiskt inte tänkt på att kolla, kan ju faktiskt hjälpa en del också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...