Gå till innehåll

Gränser för ert spel?


Peakfreak

Recommended Posts

Vissa dagar känner man att det bara går åt h-lvete, hur bra man än spelar så är inte det där lilla flytet på ens sida. Har ni då disciplin nog att resa er från datorn och låta bli att spela mer resten av dagen (är detta rätt medicin för att få bukt med problemet eller är det bara jag som är ute och cyklar?).

 

Sätter ni upp gränser för t.ex. hur många inköp ni får förlora på en dag/vecka?

 

Har ni några övre gränser där ni känner att det är bättre att resa sig upp och gå än att spela vidare, då riskerna är större att förlora de slantar som ni redan har dragit ihop än att vinna mer?

 

Var vänlig att svara på dessa frågor i inköp då vi förmodligen inte spelar på samma penganivå (en annan harvar nere i träsket 8-) )

 

Slut kom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter ni upp gränser för t.ex. hur många inköp ni får förlora på en dag/vecka?

 

Har ni några övre gränser där ni känner att det är bättre att resa sig upp och gå än att spela vidare, då riskerna är större att förlora de slantar som ni redan har dragit ihop än att vinna mer?

 

Nej jag har inga gränser alls på hur mycket jag förlorar. Har jag hittat ett bra bord och vet att jag spelar mitt A-game så drar jag inte om jag blir utdragen några gånger. Om jag däremot känner att tilten smyger sig på så drar jag illa kvickt för om jag låter gå det för långt kan jag inte dra över huvudtaget. ;)

 

Inte heller några övre gränser. Vinner jag pga att jag sitter på ett bra bord och spelar bra så lämnar jag självklart inte.

 

Har inte riktigt förstått logiken med att sluta spela när du ligger bra +/-. En sak om du ligger bra med plus och vet att du aldrig mer ska spela poker för då får du en rejäl slant extra i fickan på direkten men om du ska spela ett flertal år så kvittar det väl om du ligger grymt plus för dagen när allt egentligen är en lång jättesession?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte riktigt förstått logiken med att sluta spela när du ligger bra +/-. En sak om du ligger bra med plus och vet att du aldrig mer ska spela poker för då får du en rejäl slant extra i fickan på direkten men om du ska spela ett flertal år så kvittar det väl om du ligger grymt plus för dagen när allt egentligen är en lång jättesession?

 

Det är faktiskt ganska sant, har inte tänkt på det på det viset...

 

Men koncentrationen är svår att upprätthålla under en längre tid, hur långa sessions rekommenderas (JA, jag förstår att det är individuellt men...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några övre gränser där ni känner att det är bättre att resa sig upp och gå än att spela vidare, då riskerna är större att förlora de slantar som ni redan har dragit ihop än att vinna mer?

Risken att förlora ökar inte på grund av att man precis vunnit.

 

De sessioner där man vinner mycket är i stor utsträckning de där man sitter på gynnsamma bord och de tillfällena bör man utnyttja så mycket som möjligt.

 

Förlorar man mycket och man känner att det är på väg att påverka ens spel ska man naturligtvis sluta sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken att förlora ökar inte på grund av att man precis vunnit.

 

 

Ja och nej. En del är dåliga på att spela med stora stackar, som jag, och spelar bort. Men sedan så finns det absolut inget som säger att man kommer att förlora bara för att man vunnit.

Tänk då också på att du inte spelar med större stack än vad din motståndare har. Om de andra spelarna bara sitter med ett inköp är det egalt hur stor din stack är, och det ska inte påverka ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge ska man hålla sig borta från pokern efter TILT? :?

 

Det är väl en högst personlig fråga...tills du känner att du kan spela ditt vanliga spel utan att ditt omdöme mörkas av tilt episoden.

 

Annars brukar jag personligen sätta upp en gräns för hur många inköp jag "får" förlora per dag. Detta mest pga att min BR inte är så djup plus att jag även tiltar efter att ha torskat ett visst antal inköp och börjar spela mega tomtigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror ju på hur man spelar. har ja vunnit så ja sitter med 3 inköp på bordet börjar ja genast gambla för ja tycker ja ändå vunnit så mycke. så ja brukar byta bord om ja vunnit ett par inköp eller göra nått annat en stund. annars vet ja att ja kommer åka på en storsmäll när som helst. :)

 

förlorar jag ett inköp så blir ja alldeles rasande å kan absolut inte spela mer. om de nu inte är en megatomte som tagit mina pengar som ja vet att ja kan sätta dit. annars slutar ja spela direkt.

men de är ju min tomtiga stil som sätter stopp för de :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge ska man hålla sig borta från pokern efter TILT? :?

Så länge som du behöver för att komma i psykisk balans.

 

Hur länge brukar ni behöva?

Själv tar det nog minst ett dygn innan jag kan spela normalt igen :cry:

 

Brukar hålla mig borta resten av dagen. Inte så mycket för att jag är ur balans men man kan faktiskt hitta på annat ibland. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla har väl känt av effekterna av sånt, när man är ute och tränar försvinner ju alla problem ;)

 

Man skulle ju kunna överföra det här till ett belöning/bestraffning-system där man tvingar sig själv till att springa en mördarrunda de dagar man spelar dåligt. Och de dagar man är duktig göra precis som man vill.

 

För övrigt borde jag få springa på glöd till Timbuktu så som jag spelar nu :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...