Gå till innehåll

28 Microgaming sajter stängs ner?


jason

Recommended Posts

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Flera av Primas största skins är en stor överdrift.

 

För övrigt så har sajter historiskt sätt kunnat generera ganska bra traffik med ytterst tveksamma metoder. Ett par av dom har varit med ett tag och genererat bra trafik genom rakebackdealar, men kan för den sakens skull inte jämföras med mer respekterade sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte ta ut pengar i fredags tror jag så mitt saldo hamnade på "pending withdrawals" där man kan välja reverse withdrawal. När jag går in där nu så stär det nåt i stil med "There are currently no pending withdrawals". Alla spår efter mina pengar är alltså borta just nu. :(

 

Detta verkar ju inte alltför lovande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, fast nu har de ju rört sig om flera av primas största skins, varav en del av dessa är rätt kända och har varit med i flera år.

 

Inte i närheten av Microgaming/Primas största... Red Nines är störst i gruppen och ligger/låg troligen mellan 5e och 10e största klient på Prima. Royal Cardroom och Battlefield är de enda av de övriga som hade lite aktivitet överhuvudtaget.

 

Om någon är intresserad så kommer här min "kvalficierade gissning" på de fem största siterna på Microgaming/Prima:

 

1.) Unibet

2.) Purple Lounge

3.) GNUF

4.) Nordic Bet

5.) Betway

 

Stans Poker, Tell Poker, BetonBet, Doyles Room och RedNines bör vara övriga på tio i topp gissar jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ett på ditt topp 5 som troligen inte platsar på top 10 i alla fall (målfoto kanske)

 

Tala ut, det finns plats för dina kvalificerade gissningar också. Personligen är jag mest osäker på Nordic Bets storlek, de har varit topp 3, men de har rimligtvis tappat mycket på svenska marknaden till alla övriga bolagen på min topp 5 lista.

 

Jag tror vidare att Unibet är överlägset störst. Jag tror också att Bet365 faktiskt var näst störst (pyttesmå i Sverige, men största av dem alla i UK) innan de lämnade Prima.

 

Purple var nog avsevärt större för ca 6 månader sedan, sedan dess har de först tappat lite till GNUF och Betway, och nu mycket till Unibet (allt pga trissad RB).

 

Lite förvånande tycker jag det är att Microgaming/Carmen Media valde att skrota Gaming Club varumärket helt till förmån för GNUF/Betway.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite kluven till hela den här soppan...

 

Positivt:

- De försvinner flera oseriösa skins.

- Microgaming blir "bättre" som nätverk med en rimlig mängd aktörer, det fanns alldeles för många tidigare.

- En del bonushoror som jagat runt efter varenda bonus på Microgaming får sig en knäpp på näsan. Inget fel på bonusjagande i sig men det här nätverket har varit extremt tätt med bonushoror till och från som bara hoppat från site till site.

- Fler spelare lär sig att det finns ett värde i att värdera företaget man väljer att spela hos. Sen är det inte lätt alla gånger...

- Stora och välkända siter lär få en ökad tillströmmning av spelare, inte bara inom Microgaming.

 

Negativt:

- Microgaming som nätverk lär tappa spelare och det är synd med tanke på att en till synes fin uppdatering precis kommit ut.

- Det försvinner spelare. En del nya spelare kommer säkert att åtminstone temporärt att bli rädda för onlinepoker och försvinner helt och hållet.

- Spelare förlorar pengar.

- Media/SvS/LI får vatten på sin kvarn och kan använda detta som en referens till att utlänska siter = oseriösa siter.

- Andra mindre företag inom onlinepoker får svårare att skaffa spelare och växa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag ska först kolla upp vad som händer rent generellt med Tusk-brandsen. Sen ska jag kolla upp de enskilda fallen.

Jag är inte helt 100 på hur de hade tänkt att lösa betalningarna men oftast är det inte sajten i sig själv som sköter spelarnas pengar utan det görs av externa bolag, inte alltför sällan ägda av Microgaming. Detta gör att jag är hyfsat säker på att era pengar sitter säkert men att det däremot kan ta lite tid att få ut dem. Men jag ska som sagt kolla med Microgaming, återkommer så fort jag vet mer!

 

MVH

Jennez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så jävla sinnessjukt det här, nu har det gått ca 9 dagar och man har inte fått svar på ett enda jävla mail, inte någon information överhuvudtaget vad som kommer o hända och vad som är på gång bara fullkomlig tystnad, förstår inte riktigt strategin personligen kommer jag ALDRIG NÅGONSIN lira på microgaming igen....

 

Är det jag som är konstig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni logga in på era pokerkonton och spela fortfarande?

 

Rednines verkar ju ha lagt ner all verksamhet, det går inte att ladda ner deras klient och supporten är borta. Mycket, mycket dåligt av microgaming att inte ge besked, ingen bra reklam för det nätverket!

:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tålamod ska man väl kunna ha,det är ju inte direkt ett enmansföretag som gått omkull och det tar säkert ett bra tag att utreda allt så det blir rätt.

Kan ju ochså vara så att hela microgaming är sönderbombat med mail,inte bara från onödigt stressade svenskar utan folk från resten av denna planet med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen inte så mycket matbyttigt att komma med mer än att det alltså inte är Microgaming ni skall vända er till utan Tusk. Microgaming har levererat mjukvara till Tusk, pengarna på spelarkontona är alltså inte kopplade till Microgaming.

 

Det jag har snokat reda på är att det just nu diskuteras och förhandlas om vad och i så fall hur Tusk ska administrera kontona.

Tusk består dessutom av en mängd företag och hur varje enskilt företag är påverkat har stor betydelse för hur det kommer att hanteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh...

 

Det krävs inte mkt jobb från deras sida, typ 1 mening räcker för att svara på allas fråga?

 

Är pengarna i fara eller inte?!!

 

Om de inte vet så får de fn gå ut med det isåfall, men ingen information alls är tamejfan helt jävla oacceptabelt från ett företag med så många kunder...

 

De är oseriösa om de inte ger någon information punkt slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...