Gå till innehåll

Hur tight kan man spela?


masticore

Recommended Posts

beror väl på hur mycket betalt man får av motståndarna. men för att lösa det under din frågeställning:

 

anta 100bb.

 

sitter alla 9 motståndare och raisar 99.99bb och viker mot shove och man förlorar 1.5bb per 10händer så räcker det att spela 1hand av (9 * 99.99) / 0.15 = 5 999.4

 

så ungefär 1 hand per 6000 är det minsta man kan spela och ändå ha någon som helst chans att gå runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror väl på hur mycket betalt man får av motståndarna. men för att lösa det under din frågeställning:

 

anta 100bb.

 

sitter alla 9 motståndare och raisar 99.99bb och viker mot shove och man förlorar 1.5bb per 10händer så räcker det att spela 1hand av (9 * 99.99) / 0.15 = 5 999.4

 

så ungefär 1 hand per 6000 är det minsta man kan spela och ändå ha någon som helst chans att gå runt.

 

Låter jättekul!!!!

Kan tänka mig att det är så i helvetet att bara få spela 1 hand på 6000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det borde betyda att det ska vara hur lätt som helst att plussa på typ NL50 om man bara lirar typ kk och aa. Generellt (regulars undantagna) så har ju folk ändå inte vidare koll på ens image än förutom om dom ser en spela jätte aggressivt.

 

Problemet är att det räker med att en har koll på din strategi för att du ska bli sönderexploaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det borde betyda att det ska vara hur lätt som helst att plussa på typ NL50 om man bara lirar typ kk och aa. Generellt (regulars undantagna) så har ju folk ändå inte vidare koll på ens image än förutom om dom ser en spela jätte aggressivt.

 

mm eftersom att alla NL50 spelare spelar som i heltoks exempel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan faktiskt köra ganska tight och fortfarande gå pluss.

 

Jag har provat på 2,5 / 5 fullrings bord att bara spela topp kort, AA,KK,AK,QQ osv.

 

Och det funkar skapligt. men inte optimalt.

Men dra en 4-5 bord samtidigt så kan det funka.

 

På vilket sätt skulle det funka bättre om man spelar 4-5 bord? Du går ju inte plus mer per hand bara för att du spelar fler bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skulle det funka bättre om man spelar 4-5 bord? Du går ju inte plus mer per hand bara för att du spelar fler bord.

 

Du kan ju själv testa att se hur länge du klarar av att endast nöthänderna pre på ett bord, bör ju vara omänskligt :P

 

svaret på frågan är iaf: fyrtiotvå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

= vika allt pre förutom AA som man spelar 3% av gångerna.. :mrgreen:

 

Sånt e alltid trevligt :)

 

Så en kille som spelar 12/7/x höjer alltså bara med KK / AA ?

 

(har en sån motståndare nämligen)

 

För att hålla sig i topic så tror jag han plussar på de låga nivåerna. I min PT har han dock minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt e alltid trevligt :)

 

Så en kille som spelar 12/7/x höjer alltså bara med KK / AA ?

 

(har en sån motståndare nämligen)

 

För att hålla sig i topic så tror jag han plussar på de låga nivåerna. I min PT har han dock minus.

 

nu yrar du väl ändå 12% bör vara vpi 7 pr raise och x agg faktorn?

 

dvs spelar 12% av händerna höjer 7%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra iväg ett PM till "Staahla" vet jag, han har gjort en del empiriska efterforskningar gällande detta och ska ha fått fina resultat med sin framtagna strategi.

 

Han kan säkert ge dig klarhet.

Den främsta empriska efterforskningen som genomförts i större skala har väl ändå den beryktade kastförespråkaren MDMA på 2p2 genomfört med sina nitfarmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur lyckas du dra den slutsatsen?

 

Snälla sluta vara idiot... Gå o starta en egen tråd...

 

 

Som svar på frågan.

 

Nej. En 12/7 spelar inte bara AA/KK. Det var felaktig information att man får AA 3% av gångerna. Man får ett par runt 0.5% av gångerna. Ett icke-par är ungefär dubbelt så vanligt, dvs 1%.

 

så AA KK QQ JJ TT 99 88 77 är typ 4%

lägg till AK AQ AJ så har du 3% till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla sluta vara idiot... Gå o starta en egen tråd...

 

 

Som svar på frågan.

 

Nej. En 12/7 spelar inte bara AA/KK. Det var felaktig information att man får AA 3% av gångerna.

 

Infraction för milt personangrepp.

 

Dessutom har du misstolkat hela grunden för inlägget du spyr på. Det var ingen som sa att man får AA 3% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...