Gå till innehåll

SVS 5/10 eller högre


okitsme

Recommended Posts

Cashade ut för 2 månader sedan pga resor m.m. Tänkte nu börja grinda igen på SVS.

 

Slängde in några k för att börja bygga rulle på lägre nivå. Min erfarenhet av nivåerna:

 

1/2 Varför limpar alla? Passivt lugnt spel. Lätt att dominera ett bord då få trycker tillbaka. Spelade 30% av händerna och vann många händer utan showdown trots den låga nivån.

 

2,5/5 Ungefär samma som 1/2. Lite bättre spel preflop jämfört med 1/2. En del spelare kan även syna kraftiga satsningar med marginella händer om man varit lite för aktiv. Detta var inte lika vanligt på 1/2 där spelare sällan synade ner med mellanpar i stora potter (liten sample dock).

 

5/10 Mycket bättre spel innan floppen jämfört med övriga nivåer, men fiskigare (!) efter floppen. Mera ego verkar vara inblandat här, hyfsat tighta spelare synar med drag för att de inte vill förlora flera potter i rad.

 

Nu har jag hyfsad rulle för att börja spela 7.5/15 (min gamla vanliga nivå) eller skotta på 10/20. Men frågan är om jag vill. Winrate olika nivåer:

 

5/10 10BB/100 händer över 35k händer

7,5/15 4,5BB/100 händer över 150k händer

10/20 3 BB/100 händer över 40k händer

 

Om winraten är representativ så är det ju egentligen självklart att jag ska spela 5/10. Jag spelar inte heltid och ofta när jag spelar så är jag trött. Ju högre nivå desto lättare tiltar jag, även om det händer sällan. Spelar jag lägre nivå kan jag spela många timmar utan att balla ur.

 

Ni som är regulars på 5/10 och spelat mer än 100k händer på nivån, vad har ni för winrate?

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara 10k händer på 5/10 5max på 3månader, men jag spelar oftast bara 1bord. Har 5.5bb/100 där. Imo tycker jag att när du är redo försöka lära dig 10/20 när du känner att du har the cohones. Jag sitter typ i samma sits som dig, tiltar lättare på högre nivåer även om de är sällan. Vad nickar du på SvS btw ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 200bb också standard för hela boss?

Inte helt förtjust i 200xBB inköpet. Blir dyrt när man inte allt för sällan blir ner synad av en fisk och utdragen på rivern.

 

Jag har bättre statistik på 5/10 (7.22 BB/100) än på 2.5/5 (4.55 BB/100)

 

Tycker många överspelar och försöker skrämmas från knappen med marginella händer på 5/10. Väljer ofta att försvara mina en fina händer och låter knappen beta bort sin stack och re-raisar först på rivern... Ger ofter monsterpotter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt förtjust i 200xBB inköpet. Blir dyrt när man inte allt för sällan blir ner synad av en fisk och utdragen på rivern.

 

Jag har bättre statistik på 5/10 (7.22 BB/100) än på 2.5/5 (4.55 BB/100)

 

Tycker många överspelar och försöker skrämmas från knappen med marginella händer på 5/10. Väljer ofta att försvara mina en fina händer och låter knappen beta bort sin stack och re-raisar först på rivern... Ger ofter monsterpotter

 

Ja, finns både för och nackdelar med 200bb..men jag tycker personligen att 200bb är bättre för oftast på 100bb hinner man fan inte fatta att man är slagen förrens man är kommitad att syna fast man antar att man är slagen:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar 4 bord för det mesta, 5 ibland.

 

Om jag inte minns helt fel så är 5-bordsregeln en del av hela bossklienten och inte bara svs, så att ändra på den blir nog ganska så svårt.

På boss finns det vad jag vet ingen gräns. Jag har spelat 8 bord iaf, kanske är nån spärr högre upp.

Är 200bb också standard för hela boss?

 

100bb på boss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
jag förstår inte ni som säger att ni vill kunna spela mer än fem bord. redan vid 2 bord blir det ju överlapp. hur hanterar ni 5 bord??? minitable finns ju inte, har ni jättestora skärmar, eller flera?

När din farfar/morfar lämnar datorn kan du justera upplösningen så att den passar just dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig gissa.. Du är ingen riktigt grinder va ?

 

När din farfar/morfar lämnar datorn kan du justera upplösningen så att den passar just dig.

 

Bra skrivet, nu förstår alla att ni är grymma grinders att respektera framöver.

 

 

 

 

 

 

jag förstår inte ni som säger att ni vill kunna spela mer än fem bord. redan vid 2 bord blir det ju överlapp. hur hanterar ni 5 bord??? minitable finns ju inte, har ni jättestora skärmar, eller flera?

 

Många som spelar har en eller flera skärmar med 1900*1200 (eller högre) i maxupplösning. Då får man plats med 4 eller fler bord men lite eller inget överlapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...