Gå till innehåll

Fnii! Grrp! - turneringar


Fnii! Grrp!

Recommended Posts

Hej nya vänner och gamla bekanta!

 

Jag heter Fnii! och jag tänkte börja dagboka lite här.

 

Jag har dragit mig som fan för att skriva en dagbok av tusen anledningar. Några är:

  • Det känns pretentiöst.
  • Dagbok är för tjejer.
  • Man lägger energi på den som man kunde lägga på annat.
  • Man exponerar sig och oroar sig för att bli exploaterad.
  • Man får skämmas när man suger.
  • Man blir ännu mer resultatorienterad än man redan är, vilket vore ett steg tillbaka.

Men nu tänkte jag att vafan. Det börjar röra sig om mer pengar och jag tar det hela ganska seriöst, känner att jag utvecklas och vill utvecklas mer. Mycket mer. Jag vill hitta begåvade och engagerade människor att utbyta erfarenheter och klokskap med. Jag vill diskutera iPoker-regulars.

 

Trots lite swings mitt i månaden har februari varit snäll mot mig , vilket såklart också spelar in rätt mycket. Jag är upp nästan $6000 om jag räknar med olika sorters bananer, vilket är en jättebra månad för mig. Det mesta har kommit den senaste veckan.

 

Jag har så här långt mest spelat $50-turneringar. Helst 9 åt gången. Jag har blandat upp det mer och mer med $100-ingar, och väl varken backat eller plussat så mycket på dem, men det känns som ganska mycket samma sak.

 

Jag har framöver tänkt spela SnG i $50 och $100-klassen på iPoker och OnGame. Jag kanske drar några på Stars eller Tilt om det dyker upp nån bonus eller på SvS om jag vinner turneringskronor eller känner för att chatta på svenska medan jag spelar.

 

Ok, då kör vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det vore jättetråkigt att hålla på att posta dagsresultat hela tiden. Jag försöker verkligen att inte bry mig så mycket, vilket går bättre och bättre.
Så februari ser ut att sluta mycket bra.
Graf kanske kommer på lördag.

Jag lollar mig så.

 

Och om du svensk som tycker det är kul att syna mig med KQ för 13BB läser här, sluta omedelbart! Jag kommer inte justera min range ett jävla dugg.

 

.

.

.

 

Jaha, så lyckades jag editera bort inlägget istället för att citera det. Jag skrev i alla fall lite om hur jag försöker undvika att spana in kontobalansen på iPoker och Ongame genom egna script som täcker över beloppet eller autoflyttar lobbysarna så att siffrorna hamnar under aktivitetsfältet.

 

Jag tror faktiskt att det hjälper mig att inte bry mig så himla mycket om vinster och förluster. Jag känner mig ganska balanserad och red ut swingsen i mitten av månaden utan att påverkas så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta om hur du byggde din rulle, och lite om din pokerkarriär! =) Vore kul att höra.

Genom turneringsspel, typ enbart. Antagligen hälften från MTT, men nu tänkte jag att det är SnG som gäller ett tag. CG spelar jag i utbildningssyfte. Jag började med frirullspengar, har varit megakonservativ och extremt feg med att gå upp i nivå. När jag insåg att det inte var livsfarligt satte jag in tusen spänn på Party och senare sjuhundra på SvS, det har räckt bra. Jag studerar spelet, spenderar mycket tid på att studera mina misstag och vill vara teoretiskt säker på min edge. Jag har inte cashat ut särskilt mycket alls tycker jag, men det är nog mer på gång.

Och berätta hur fan du kom på ditt forumnick! Jag har alltid hyst nåt slags hatkärlek mot det.

GL HF!

Jag gillar språk och jag gillar ord med mycket konsonanter. Och såna som inte betyder så mycket. Och så gillar jag omotiverade utropstecken. Det är hur som helst människoljud och härmar inget.

 

Och, nej, Party får nog komma med något bättre erbjudande innan jag lirar där igen.

 

Tack för alla lyckönskningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många sng's har du spelat totalt denna månad?

760 stycken, varav 142 hundradollars, 487 i femtiodollarsklassen och drygt hundra lägre. Omsättning $45,470. Det var egentligen första månaden jag började våga spela hundringar, nästa månad ska jag försöka få in många fler. Jag ska se om jag kan fixa en graf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

760 stycken, varav 142 hundradollars, 487 i femtiodollarsklassen och drygt hundra lägre. Omsättning $45,470. Det var egentligen första månaden jag började våga spela hundringar, nästa månad ska jag försöka få in många fler. Jag ska se om jag kan fixa en graf.

 

Okej, good jobbbb man :)

 

Ja, en graf skulle vara fint! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma lite berusad efter praktiserad mötesfrihet med påföljande rödvin. Jag ska lägga mig och inte jobba imorrn. Mars Swingar neråt. Avslutade en 500-bonus på VC poker med 500+1300 plus dock. Övriga sajter minus---.

 

Pejstar en kuriosahand för att komma igång. Vad tror ni om movet på river mot random $109-spelare man fått HU? Lönsamt? Katastrof?

 

Absolute Life Poker Victoria 150/300, hand converted by the [Absolute Life Poker Cape Cod 150/300, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

 

saw flop | saw showdown

 

Button Button (5360)

BB BB (9640)

 

Preflop: BB is in the BB with 9diamond.gif Adiamond.gif

Button calls 150, BB checks.

 

Flop (600) Qdiamond.gif Qheart.gif Qclub.gif

BB checks, Button checks.

 

Turn (600) Aheart.gif

BB checks, Button checks.

 

River (600) Aclub.gif

BB bets 9340, Button moves all-in for 5060

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag fortsätter swinga neråt. Jag torskar alla viktiga potter. Jag för dock inte statistik live utan kommer sammanställa i efterhand.

 

Och så var det återigen alldeles omöjligt att vinna på Ongame. Jag tittar inte så noga på kontosaldot där, men jag har känslan av att det snart är dränerat.

 

Jag har bubblat lite väl mycket den senaste veckan och jag har känslan av att jag lite väl hårt försökt abusa bubblor mot fel spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det blir väl antagligen en trist dagbok utan en massa dagsresultat. Men det är så himla, himla irrellevant. Jag vill fokusera på frågor som gör mig vinnande i längden istället.

 

Jag försöker bli så optimal jag bara kan bli shortstackad HU. Min senaste fundering är om jag inte undervärderar positionen i BB för vissa stackdjup. Jag försöker räkna lite på bland annat vid vilka stackdjup och med vilka händer man skulle kunna stop-and-goa all-in mot någon som standardraisar till typ 3BB "halvofta" från BTN/SB. Jag tror det finns en hel del att vinna här på händer som man nästan men inte riktigt kan rr-a med,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Movet är betydligt hetare med nötterna.

 

Att jag inte höjer pre är ett tydligt tecken på att jag inte respekterar hans skills. Givet prechecken är det nog stört omöjligt att extrahera nåt värde mot en bra spelare utan pp annat än att kanske plocka upp en liten bluff.

 

Jag vet inte om action på något vis sänker risken för fjärde damen märkbart under 4.44%, men jag hade en känsla av att han var typen som gärna riskerar 5000 för att inte bli lurad på 300. Han synade också med 87s.

 

Trots att det kändes dåligt och Ongame behandlade mig lika illa som vanligt tror jag dagen slutar på plus eftersom dagen gick 1300 plus på kära iPoker. Jag vet ändå med mig att jag har spelat dåligt i många lägen. Jag betalade av med AA mot en regulars helt tokigt uppenbart floppade set i kungar. Vi visste båda vad den andre satt på och han gjorde det 100% uppenbart vad han hade när han i chatten lite väl sneaky frågade "QQ?". Mot en randomspelare hade jag inte skämts att dega, dock. Nå, jag vände visst och vann den turneringen. Jag minns också en alldeles för djup syn jag gjorde med KQ mot en jävligt bra spelares itm-push från SB. En fysiskt obehagligt pinsam syn. Dock med metavärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker glömma den dåliga inledningen på mars. Det har gått snuskigt bra de senaste dagarna på alla sajter utom Ongame (så klart). Jag hittade ett gammalt erbjudande från Chili som antagligen ger hyfsat tillbaka på iPoker, särskilt om jag skjuter för deras högsta VIP. Så jag återvände dit också, även om det känns tveksamt skattetekniskt. Jag kommer behöva Ongame som backupaction eftersom jag inte står ut med att spela under nio bord. Vann en $215 till också. Hur fan har jag kunnat vara rädd för de här nivåerna?

 

Jag har även haft fullt upp med olika irl-grejer och inte analyserat mitt spel så värst mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fortsätter.

 

Jag har inte spelat lika många turrar som i februari, men antagligen omsatt ungefär lika mycket, eftersom jag lirat mycket $109:or och kommer väl plocka hem ungefär lika mycket rb. Resultaten följer jag inte lika slaviskt vilket är rätt skönt. Det är faktiskt lite jobbigt att veta att man plussat eller backat typ 10.000 kr en vanlig dag (det är väl ungefär vad det kan röra sig om) när det bara känns som att man suttit hemma och slöat. Jag har som sagt cashat ut ganska lite pengar och vill egentligen ha vattentäta skott mellan min privatekonomi och rullen. Så jag vet inte riktigt hur det har gått, men jag var ner i början av månaden och är antagligen tillbaks på svart nu, men inte med stor marginal.

 

Det är slående hur svårt det är att säga hur bra det har gått. En dag som gått +$1000 kan kännas rätt lik en dag som gått -$1000, eftersom det man minns mest ändå är enskilda fiskspel man gjort och utdragningar man råkat ut för. Och det är mycket sundare att lägga energin på själva spelet än fluktuationer i rullen. Så det är vad jag försöker.

 

Jag tycker att jag blir en bättre pokerspelare varje dag. Allt oftare sätter jag motståndaren på några få händer och kan skissa en strategi för alla gator i förväg. Och, ja, det blir flergatorsspel ibland. Men det är som bekant inte där man tjänar pengarna. Och jag utvecklar min pushbotting också, men inte riktigt i samma tempo. Jag brottas t ex med vilka händer man kan slänga först in från sb när (hela) effektiva stacken sjunker under 3bb och man kan misstänka att sb:s synrange närmar sig 100%. En komplexare fråga är när ska spela en medelhand utg med samma stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag clearade en liten bonus på Party förra veckan när några turneringsbord som inte hunnit starta stängde. Jag hade $55 fast "in play" och hittade ytterligare $55 i en turnering som dragits två gånger. Jag mailade ett jättetydligt mail, fick så småningom svar och så småningom loss de $55, men fick maila dem igen om den turnering som jag debiterats för två gånger. Jag kände mig väldigt snål och jobbig.

Dear Fnii,

 

Thank you for contacting Customer Service.

 

We apologize for the inconvenience caused. We have checked the

transaction history on your account, and we see that there is a debit

for $55 twice. Hence, we have added back $55 to your account. Your

account balance now is $55.

 

Incase you have any further queries, please do write back to us and we

will be more than happy to help you.

 

 

Thank you for choosing us as your online gaming site.

 

Deepthi

Customer Service

Ingen orsak. Bara trevligt att få pröva på ert jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...