Gå till innehåll

Standard att backa i blindsen?


mpee

Recommended Posts

På min nuvarande PO-databas har jag +50K händer spelade på NLSH200.

Springer för närvarande på 4.9 BB/100. So far so good.

 

Blir dock lite orolig när jag tittar på dom enskilda resultaten för varje position. Ligger hela 15 inköp back på både SB och BB. :shock:

Vet inte riktigt vad detta beror på, eller om detta ens är onaturligt. Givetvis är 50K händer inte nöten i detta sammanhang, men borde ändå vara tillräckligt för att se en tendens vart detta barkar hän.

Multitablar 9-bord vilket naturligt leder till jag man blir lite mindre bråkig och ofta släpper marginella händer mot LAG-spelare, istället för att raisa upp dom mera frekvent vid blindarna.

 

Så min stora undran:

Har jag upptäckt en stor läcka i mitt spel, eller är detta standard(mer eller mindre givetvis)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen behöver man inte fatta någonting för att tjäna massor med pengar på poker, vilket fantastiskt spel. Ja, jag är bitter idag.

 

Men du tänker väl knappast på vilka summor det är innan du ser dem svart på vitt? Så är väl bra att han frågar istället för att tro att det är ngt fel han gör..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen behöver man inte fatta någonting för att tjäna massor med pengar på poker, vilket fantastiskt spel. Ja, jag är bitter idag.

 

Han kan antagligen skilja på CG och SNG iaf. Tillskillnad från vissa ;)

 

http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/45292-collutionanklagad.html#post928092

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen behöver man inte fatta någonting för att tjäna massor med pengar på poker, vilket fantastiskt spel. Ja, jag är bitter idag.

Hade inte förväntat mig några gröna resultat vid blindsen men att tappet på dessa två posetioner var så markant kom som en överaskning. Tyckte att det var befogad att ställa frågan här på pf då jag vill utvecklas som spelare, och inte orkar skämmas för mina bristfälliga kunskaper inom pokern.

Som fudge skriver är det svårt att uppskatta hur mycket man vinner/förlorar från en specific position utan pt/po och motsvarande.

 

I övrigt är jag positivt överaskad att hela två personer svarade innan någon tvunget kände sig manad att skriva ett syrligt(och totalt onödvändigt)inlägg.

Tisdag imorgon, kanske är en bättre dag för dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte förväntat mig några gröna resultat vid blindsen men att tappet på dessa två posetioner var så markant kom som en överaskning. Tyckte att det var befogad att ställa frågan här på pf då jag vill utvecklas som spelare, och inte orkar skämmas för mina bristfälliga kunskaper inom pokern.

Som fudge skriver är det svårt att uppskatta hur mycket man vinner/förlorar från en specific position utan pt/po och motsvarande.

 

I övrigt är jag positivt överaskad att hela två personer svarade innan någon tvunget kände sig manad att skriva ett syrligt(och totalt onödvändigt)inlägg.

Tisdag imorgon, kanske är en bättre dag för dig...

 

Jag är inte insatt i PO, men i PT kan man iaf välja om man vill att lagda blinds ska vara med i resultatet. Om de är inräknade är det inte konstigt att du är back i SB o BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte insatt i PO, men i PT kan man iaf välja om man vill att lagda blinds ska vara med i resultatet. Om de är inräknade är det inte konstigt att du är back i SB o BB.

 

Jag är back från blindsen ändå, trots att jag klickat i den rutan, och jag skämms inte heller för mina resultat, men är det normalt att backa där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag kollar i min PT-datatbas så ligger jag på 5486 sek från BB med blindsen inräknade...med andra ord backar jag i den positionen...ingen shocker kanske...Men tittar jag på kolumnen bredvid som heter "Diff w/o blinds" så ligger jag på 32203 sek... Hur ska jag tolka dessa siffror? Skulle jag ligga + 32k i den positionen utan blindsen? Om detta skule vara fallet är det den positionen jag går bäst i(nästan exakt dubbelt mot knappen)...:shock: Känns väldigt konstigt...och gör mig något förbryllad...

 

Någon som vill förbarma sig över min okunskap?

 

EDIT: har nästan 70k händer i databasen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag kollar i min PT-datatbas så ligger jag på 5486 sek från BB med blindsen inräknade...med andra ord backar jag i den positionen...ingen shocker kanske...Men tittar jag på kolumnen bredvid som heter "Diff w/o blinds" så ligger jag på 32203 sek... Hur ska jag tolka dessa siffror? Skulle jag ligga + 32k i den positionen utan blindsen? Om detta skule vara fallet är det den positionen jag går bäst i(nästan exakt dubbelt mot knappen)...:shock: Känns väldigt konstigt...och gör mig något förbryllad...

 

Någon som vill förbarma sig över min okunskap?

 

EDIT: har nästan 70k händer i databasen...

 

Det är väl bara att titta i kolumnen "Amount required to post blind", så kan du räkna ut svaret på din egen fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amount required to post blind: 32 679

Net Amount won: -11 432

Difference without blind: +21 245

 

Det är mina stats från BB. Med andra ord är det den positionen jag vunnit mest pengar från, 21 245, men det har kostat mig 32 679 bara att posta blinden. När jag kikar på mina motspelare som jag har många händer på och som jag vet är ganska duktiga ser jag att några har samma förhållande och vissa nästan är break-even där.

 

Vad är den avgörande skillnaden i deras spel från mitt eller är det en kombination av flera faktorer? I så fall, vilka?

 

Finns det någon bra guide på vad man kan utläsa av siffrorna i PT och hur man tolkar dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amount required to post blind: 32 679

Net Amount won: -11 432

Difference without blind: +21 245

 

Det är mina stats från BB. Med andra ord är det den positionen jag vunnit mest pengar från, 21 245, men det har kostat mig 32 679 bara att posta blinden. När jag kikar på mina motspelare som jag har många händer på och som jag vet är ganska duktiga ser jag att några har samma förhållande och vissa nästan är break-even där.

 

Vad är den avgörande skillnaden i deras spel från mitt eller är det en kombination av flera faktorer? I så fall, vilka?

 

Finns det någon bra guide på vad man kan utläsa av siffrorna i PT och hur man tolkar dem?

 

Det är exakt detta jag med vill veta...hur jag ska tolka mitt spel från olika positioner...spelar jag för tight på knappen? etc etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...