Gå till innehåll

Mycket intressant hand (Svs 10/20)


Arnoldinho

Recommended Posts

jag har postat den här handen i min dagbok med för er som läser den.

 

Hand Jerry

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 24 februari 2008 23:08:08

Gwen Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: chipspåsen (4914.27)

Plats 2: sollet21 (1962.04)

Plats 3: bosseess (984.56)

Plats 4: poiuytrew (2770.53)

Plats 5: ebbot007 (6401.56)

ebbot007 lägg LM 10.00

chipspåsen lägg SM 20.00

** Giv **

chipspåsen [Kk, Es]

sollet21 [N/A, N/A]

bosseess [N/A, N/A]

poiuytrew [N/A, N/A]

ebbot007 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sollet21 Lägg

bosseess Syna 20.00

poiuytrew Syna 20.00

ebbot007 Syna 20.00

chipspåsen Höj till 120.00

bosseess Syna 120.00

poiuytrew Syna 120.00

ebbot007 Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [8h, 5s, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

ebbot007 Passa

chipspåsen Passa

bosseess Satsa 100.00

poiuytrew Lägg

ebbot007 Syna 100.00

chipspåsen Syna 100.00

*** Turn(Board): *** : [8h, 5s, 2s, 7s]

*** Bet Runda 3 ***

ebbot007 Passa

chipspåsen Passa

bosseess Passa *** River(Board): *** : [8h, 5s, 2s, 7s, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

ebbot007 All-in 6181.56

chipspåsen ?

 

Har ingen som helst koll på ebbot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förstår inte tråden? Finns väl inget annat än syn?

Du har färgen med A högt å det ända som kan slå dig är om nån sitter med 4 6 i spader.. hur stor är chansen att han synat pre flop med det? Går inte att folda högsta färgen med den brädan och som handen spelats, skulle han verkligen sitta med 4 6 är det otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han inte syna med 46s som tredje eller fjärde man?

 

Hans hd består ju av 46s och ren bluff. Sen huruvida ren bluff är 45%+ av hans HD...

 

Mot ganska många killar med respekt för pengar måste du nog hitta folden men det kan ju också vara en tomte som blivit frustrerad över att hans färg/top-set som han slowat så fint blivit utdragen...

 

 

Bestämmer du dig för att folda så berätta inte för någon och gör absolut inte en tråd på pokerforum..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han spelar ju efterblivet i vilket fall som helst. Har som sagt ingen read på killen men kan inte se varför han skulle ställa 250bb rakt av för en ren bluff? Å andra sidan så förstår jag inte varför han skulle ställa nöten rakt av och därmed riskera att A hög färg foldar eller andra sämre färger som han säkert också hade kunnat få betalt av. Med A hög färg reraisar jag ju alla dagar i veckan mot en normal riverbet och det kommer därmed helt säkert bli en all-in situation ändå om han har 46. Och varför i hela världen bettar han inte på turn om han nu har 46?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade igenom handen 5-6 gånger och letade efter den parade brädan men hittade den inte.;-)

 

Jag synar och tänker för mig själv "Färgstegen, utan tvekan sitter han på 46s", märker ni vilken grym win/win-situation man sätter sig i då? Har han 46s så "YEAH, vilken grym read, jag läser sönder pajasen!!" men annars så får man nöja sig med de 10k-12k som potten landar på, nuts.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, han har 46s.

 

Såvida han inte är jättetiltad, så han har nöten här och hoppas på en hjältesyn av nån random spader, sen att du har nästnöten är en annan sak =)

 

 

Du synar, ser nuts, o vill bara ha uppbackning för ditt spel med second nuts, suger, men man tar den där synen i stort sett 100 ggr av 100.

 

Go on.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig hitta fold här.. dom få gångerna fi verkligen sitter på 6 4 här så får man väl pröjsa honom för de då.. hur mycket förlorar man inte i längden om man sitter å foldar A hög färg på oparat bord

 

För det första så tror jag inte många pokerspelare upplever en likande situation så många gånger. Sen låter det väldigt dumt när du säger "dom få gångerna fi verkligen sitter på 6 4 här så får man väl pröjsa honom för de". Med tanke på hur han spelar river här så är chansen för 46 inte speciellt liten skulle jag vilja påstå. Säger inte att det är fel att syna, men du får det att låta som att beslutet är hur lätt som helst = fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så tror jag inte många pokerspelare upplever en likande situation så många gånger. Sen låter det väldigt dumt när du säger "dom få gångerna fi verkligen sitter på 6 4 här så får man väl pröjsa honom för de". Med tanke på hur han spelar river här så är chansen för 46 inte speciellt liten skulle jag vilja påstå. Säger inte att det är fel att syna, men du får det att låta som att beslutet är hur lätt som helst = fel

 

 

för mig är det en lätt syn då jag sett många många många spela på liknande sätt med ganska dåliga händer.. rena bluffar.. så personligen synar jag ner en sån där hand å har han 6 4 får man väl bita i det sura äpplet den gången

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synat två så gott som likadana händer när ja förlorat, finns ingen chans att jag foldar Ahög när två låga behövs till färgstege i en pott höjd PF.

 

Färgstege finns inte brukar jag intala mig, och det stämmer oftast. (förutom 2ggr då) Det finns allt för många mer anledningar till FI att gå allin med annat än nöten, än för mig att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han spelar ju efterblivet i vilket fall som helst. Har som sagt ingen read på killen men kan inte se varför han skulle ställa 250bb rakt av för en ren bluff? Å andra sidan så förstår jag inte varför han skulle ställa nöten rakt av och därmed riskera att A hög färg foldar eller andra sämre färger som han säkert också hade kunnat få betalt av. Med A hög färg reraisar jag ju alla dagar i veckan mot en normal riverbet och det kommer därmed helt säkert bli en all-in situation ändå om han har 46. Och varför i hela världen bettar han inte på turn om han nu har 46?

 

Jag vet itne om jag tycker det är så GRYMT efterblivet spelat av ebbot? Han vet att han är uppe mot ett färgdrag, som sannolikt är bättre. Stegen hemma på Turn, bara att vänta ut 3 eller 8 sp och kommer den så är det bara att tacka och ta hem!! Skall man hitta ett fel så tycker jag det är att han skyfflar in allt.

 

Den som gapar efter mycket mister..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar sngs va ?

 

 

Du inser att det bara är du som hittar folden i hela inlägget va?

Men visst du har antagligen rä'tt i detta fall eftersom han som skrev inlägget antagligen inte hade skrivit om han inte just suttit med 6 4. Men hur ofta gör motståndaren det egentligen. Folda med högsta färgen du

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...