Gå till innehåll

Dubbel rake


nldeuce

Recommended Posts

Hej.

jag multitablar 6-8 bord på NL50 på full tilt.

jag har dock inte ännu ägnat mig helt åt pokern så jag vet inte hur mycket man rakear om man spelar så många bord 4 timmar om dagen? någon som har lite statestik att bidra med på nivåerna NL50 NL100 eller NL200.

 

Men min fråga är egentligen om raken är linjär. Är det dubbel så mycket rake på Nl100 som på NL200. För någonstans så capas ju raken (taket är 3 dollar, och när medelpotten stiger över 60 dollar så når ju raken 3 varje hand typ).

Men innan det så när man använder sig av rake-räknare på olika sajter som rakebrain eller liknande så visar dom att man inte får dubbelt så mycket rakeback på nl 50 som nl 100 eller nl 100 som nl 200. Och dessa visar även att man får mindre rakeback på NL2000 än på NL400. Skumt?

 

 

Skulle vara kul med lite statestik från någon som multitablar några timmar om dagen varje dag på någon av dessa medelhöga nivåer och berätta om vad dom får i rakeback...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men innan det så när man använder sig av rake-räknare på olika sajter som rakebrain eller liknande så visar dom att man inte får dubbelt så mycket rakeback på nl 50 som nl 100 eller nl 100 som nl 200.

 

Raken cappas ju oftare på de högre nivåerna alltså blir raken mindre än de där 5% av potterna oftare. Så genomsnittsraken i procent bör bli mindre ju högre stake man spelar.

 

Och dessa visar även att man får mindre rakeback på NL2000 än på NL400. Skumt?

 

Kan verka skumt men kan förklaras med att man kanske räknar med ett aggressivare spel före flopp. Vilket leder till att fler händer inte ser en flopp och därmed ingen rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

har redan klistrat in denna länken i två trådar idag, men det verkar som om det finns en hel del frågor kring rake. Här är i alla fall länken till vår Rake Calculator.

 

Tänk på att ni kan kontakta vår support om ni vill veta hur mycket rake som har dragits från ert spel totalt över er tid hos Full Tilt Poker.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...