Gå till innehåll

Att syna lr inte syna är frågan


Rackad

Recommended Posts

X1: 6000

X2:3000

X3:6500

HERO:4600

 

HERO is dealt AT

 

X3 posts 300 i SB

HERO posts 600 i BB

 

X1-folds

X2-All In

X3-folds

HERO-?

 

Synar jag o loosar har jag 1500 kvar. Alltså ingen fold equity.

Snubben som pushar har vart nere på 1000 och har pushat var 3e hand i snitt senaste 12 händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt ICM måste du ha minst 55,2% equity vid syn för att syn ska vara EV+ i detta läge. Ställer Fi in var 3:e hand så har du mer än det mot hans HD.

 

Syn, således.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 57.520% 54.88% 02.64% 5622947532 270847868.00 { ATs, ATo }

Hand 1: 42.480% 39.84% 02.64% 4081783868 270847868.00 { 55+, A2s+, K4s+, Q6s+, J7s+, T7s+, 98s, A5o+, K8o+, Q9o+, J9o+, T9o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här handlar det mycket om vad han har haft för spelstil, bara för att han varit short och jobbat sig upp genom många all ins så behöver han inte vara desperat och trycka med i princip varje hand från knappen. Är det en väldigt konservativ spelare så hade jag möjligen funderat på läggning.

 

Synen kostar 2400 i potten 3900.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här handlar det mycket om vad han har haft för spelstil, bara för att han varit short och jobbat sig upp genom många all ins så behöver han inte vara desperat och trycka med i princip varje hand från knappen. Är det en väldigt konservativ spelare så hade jag möjligen funderat på läggning.

 

Synen kostar 2400 i potten 3900.

 

Det beror mycket på om det är i slutet av en turnering också, är det en tio manna sit and go så hade jag övervägt att syna.

 

Vad gjorde du? Hur gick det?

 

En spelare som ställer var tredje hand spelar definitionsmässigt inte "väldigt konservativt".

 

Och frågan är ställd i Enbordsturneringsdelen av forumet, alltså vet vi att det är SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du ju inte svara på, har han pratat först och haft ett M på runt 1 innan han dubbla så är det inte så konstigt?

 

och tack för den andra rättelsen..

 

Det är inte konstigt att pusha om man är nere på ett M runt 1, nej, och just därför pushar han givetvis brett, inte konservativt, t.ex. den HD jag föreslog i mitt första inlägg i tråden.

 

Och då är det som sagt syn enligt ICM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...