Gå till innehåll

Påväg till Karlstad


favetelinguis

Recommended Posts

Precis kommit hem efter 4mån i Australien å har nu fått för mig att flytta till Karlstad. Letar efter en central 2a men är svårt som fan att få tag i verkar det som. Å att man inte har någon taxerad inkomst gör det inte enklare.

 

Någon här som kan tippsa om boende i karlstad (bara hyresträtt)?

 

Skulle även vara kul att veta om det finns någa fulltids proffs i Karlsta. Själv lirar NL600+ professionellt å har gjort det i över 1år nu. Skulle vara perfekt att hitta några likasinnade att hänga på golfabanan med i sommar å dra igång några fina home games.

 

//Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karlstad är en riktigt vacker stad och lagomt stor! Mycket bra val.

 

Bor dock 8mil utanför, men har ev. planer på Karlstad i framtiden.

 

Finns många ställen att ringa till, var dock 3år sen jag sökte lägenhetdär, var ingen kö tid, var alltid först till kvarn. Ringa,ringa, ringa. Fick ett antal erbjudanen. Så ska inte vara några större problem.

 

edit: Herrhagen är bra val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått för mig det bara. Å då måsta jag dit oavsett, sen får man se hur det går.

Men är ju även en stad med extremt bra rykte. Jag har provat att bo lite var stans i Sverige så ska bli kul att komma till Karlstad över sommaren.

 

Karlstad är fint. Bengt Alsterlind och Kungrikard bor där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hyresrätt 1 ROK på 30kvm i Herrhagen som är ledig från månadsskiftet. Sjyst hyrsevärd som inte kräver något speciellt för att man ska få skriva på (jag tog bara borgen på päronen). Är du intresserad så får du höra av dig inom dom närmaste dagarna.

 

Klockrent favete, tur du inte köpte 30" ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det många pokerspelare i Karlstad som lirar nl400+ tro ?

 

Har dåligt med kontakter, men inte hört så mycket om poker i Karlstad.

 

 

Vi är inte många. Jag har varit igång flera år men aldrig kommit i kontakt med lirare som spelat vettiga nivåer under en längre tid. Fanns en spelare på forumet som spelade högt. Kommer inte ihåg vad han heter men han ägde även något företag här tror jag.

 

Det närmsta "highrollers" du kommer här är nog jag själv, och mowmow, som iofs är i Thailand nu, och bor i deje ett par mil utanför stan annars. Vi spelar NL600-NL1k, och unga pojkar. Jag är nyss fyllda 18 och tar studenten till sommaren men kör i princip fulltid redan.

 

Hugg på sorkens lägenhet. Den e fräsch och ligger bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är inte många. Jag har varit igång flera år men aldrig kommit i kontakt med lirare som spelat vettiga nivåer under en längre tid. Fanns en spelare på forumet som spelade högt. Kommer inte ihåg vad han heter men han ägde även något företag här tror jag.

 

Det närmsta "highrollers" du kommer här är nog jag själv, och mowmow, som iofs är i Thailand nu, och bor i deje ett par mil utanför stan annars. Vi spelar NL600-NL1k, och unga pojkar. Jag är nyss fyllda 18 och tar studenten till sommaren men kör i princip fulltid redan.

 

Hugg på sorkens lägenhet. Den e fräsch och ligger bra.

 

Aa nice då lirar vi samma nivåer iaf. Jag lirar allt från 400€-1k€. Lirar ni golf?

Tog å PMa storken nu får se hur det blir. Vill väll bra gärna ha något större men är less att bo hemma så kanske får bli den iaf.

 

Hur är Romstad? Har ev en lägenhet där med är tveksam...

 

//H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pm Sorken..

 

Tror du kommer trivas riktigt bra i Solstaden!

Men söker du typ en 2a så brukar blocket alltid ha ngt att erbjuda, är 1or som är det svåra!

 

Om du bor hemma nu så gissar jag på att du inte är så gammal än, kanske skulle testa att söka en mindre kurs på universitet för att träffa lite folk i början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pm Sorken..

 

Tror du kommer trivas riktigt bra i Solstaden!

Men söker du typ en 2a så brukar blocket alltid ha ngt att erbjuda, är 1or som är det svåra!

 

Om du bor hemma nu så gissar jag på att du inte är så gammal än, kanske skulle testa att söka en mindre kurs på universitet för att träffa lite folk i början?

 

Hehe jo ringdt på ett antal 2or men killen är så seg så vet inte hur det blir. Nja är 26år gammal å har redan pluggat i 5år lite runt om i Sverige. Varit på resande fot nu ett tag så därför jag mellanlandat hemma. Men har varit hemma 2v nu å är desperat efter en lägenhet!

 

Men verkar ju vara en hel del från PF som bor i Karlstad iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar golf även om det blir lite sådär med hur mkt. Ligger runt 14 i hcp iaf och är medlem i Karlstad och Bryngfjordens GK.

 

kikade lite på GK för ett tag sedan. Såg att det var kö på Karlstad GK vilken blir närmast efter det som inte är kö på? Skulle vara skönt att ha hemma klubben där man bor så att säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kikade lite på GK för ett tag sedan. Såg att det var kö på Karlstad GK vilken blir närmast efter det som inte är kö på? Skulle vara skönt att ha hemma klubben där man bor så att säga :)

 

sj är jag medlem i billerud..ligger några mil utanför karlstad....ang lägenhet så kolla med din bostad,dom har många i centrala delarna..där jag fixa min,,ang poker lirandet så kommer det att öppnas ett homegame med 20-20dealers inom en snar framtid..hoppas du hittar nån schyst lya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kikade lite på GK för ett tag sedan. Såg att det var kö på Karlstad GK vilken blir närmast efter det som inte är kö på? Skulle vara skönt att ha hemma klubben där man bor så att säga :)

 

Bryngfjorden är den enda banan som är inom stadsnätet så att säga. Annars har du Hammarö GK en bit ut men tvivlar på att man kan bli medlem hur som helst där heller. Sommaro GK är en annan bana som är rätt risig och mer inriktad på Pay & play o.s.v

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryngfjorden är den enda banan som är inom stadsnätet så att säga. Annars har du Hammarö GK en bit ut men tvivlar på att man kan bli medlem hur som helst där heller. Sommaro GK är en annan bana som är rätt risig och mer inriktad på Pay & play o.s.v

 

Ok kika precis in Bryngfjorden GK där verkar dom ta in nya medlemmar. Hur är ryktet på den klubben? Antar att Karlstad GK är no1 men hur ser det ut efter det? Tackar för all info!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang poker lirandet så kommer det att öppnas ett homegame med 20-20dealers inom en snar framtid..hoppas du hittar nån schyst lya

 

Blir att ringa dinBostad i morgon och hoppas de har något påväg in. Hittade bara en 3a på deras hemsida.

 

Nice med homegames, pm:a dig min msn så kan du väll höra av dig när det blir dax för lir. Jag är givet på bara jag hittar en fucking lägenhet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok kika precis in Bryngfjorden GK där verkar dom ta in nya medlemmar. Hur är ryktet på den klubben? Antar att Karlstad GK är no1 men hur ser det ut efter det? Tackar för all info!

 

Bryngfjorden är en ganska nystartad klubb som har en bit kvar till toppstandard men har riktigt bra potential. Tror det blir ruskigt bra när allt är klart. Ordentligt klubbhus på gång i år tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...