Gå till innehåll

Mest inspirerande filmer


Weedobooty

Recommended Posts

Jag har funderat en massa på inspiration på senaste tiden. Det är en viktig ingrediens i livet. Nu tänkte jag utmana den pågående "Tio bästa..."-tråden med den här. Med inspirerande menar jag filmer som man kan plocka fram när man tycker att allt är tråkigt och man står och joggar i ett ekorrhjul utan mål och mening. Vilka är era mest inspirerande filmer? Här är vad jag kom på för min del:

 

Cinderella man

Oceans 11 (man blir ju så sugen på att klä sig snyggt och göra nåt smart)

Jerry McGuire

Sideways - (åka till Napa valley och sippa pinot noir känns som det enda man vill efter den här)

The Committments

Rounders

Rocky (packar träningsväskan och åker till Enskede och ber att få komma in på Scan och fightas med halva grisar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miracle

 

Den handlar om när USA slog Sovjet i vinter-OS i Lake Placid 1980. Som hockeyspelare gör den mig sjukt inspirerad till att träna ännu hårdare varje dag.

Do you believe in miracles? Yes!

 

Hitman

 

Blir väldigt inspirerad till att gå runt i galet stiliga kläder och knäppa folk.

 

American Pie filmerna

 

College!!!!! YEAH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Warriors från 79 får mig att minnas dom filminspirerande gängslagsmål som försigick mellan alla olika stadsdelar i Uppsala på den tiden.

Många röda näsor och blåklockor blev det,men jävligt kul att minnas tillbaka till.

word, +minns Shanghai Joe(spagettiwestern-kungfu film typ): en polare sparkade sönder soffan för en annan polare efter filmen med ett högt kungfu skirk :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trädgårdsdags är väl ett radioprogram med Ulf Scheikmanis, men det är OK. Blir man inspirerad så är det inte fel.

 

Fanns det inte ett inslag som hette trädgårdsdags i nått komediprogram med Robert Gustavsson,kanske är ute och cyklar ang namnet men roligt var det.

 

 

My bad. Visst hette radioprogrammet Trädgårdsdags. Jag menade Gröna Rum... sry...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert Gustavssons "Bertil" bygger helt och hållet på Bertil Svenssons fadäs med kniven och hans besvär med att dölja det ymniga blodflödet (se länk, ca en minut in i videon) i tv-programmet Sköna Söndag från 1986, där han var trädgårdsnisse som tittarna kunde ställa frågor till.

 

 

En inspiration som hette duga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...