Gå till innehåll

Ett sista försök och ett svagt nynnande på Jailhouse Rock


FreePlopp

Recommended Posts

Tänkte det kunde vara dags för en HH. Fi är jättetiltad och kass. Skyfflar in pengar preflop med vad skit som helst.

 

----------------------------------------------------------------------

 

** Hand # 2097579754 starting - 2008-07-18 02:18:27

** Feel This Way [Hold em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

- ukkopuu sitting in seat 1 with $232.84 [Dealer]

- poker2727 sitting in seat 2 with $85.04

- FreePlopp sitting in seat 3 with $35.41 (Precis tappat runt $20 potten innan mot ukkopuu.)

- luckykoda sitting in seat 4 with $62.50

- killmepls sitting in seat 5 with $48.00

- RonTheMan sitting in seat 6 with $23.63

 

poker2727 posted the small blind - $0.25

FreePlopp posted the big blind - $0.50

RonTheMan posted to play - $0.50

 

** Dealing cards to FreePlopp: 9h, 8d

 

luckykoda called - $0.50

killmepls folded

RonTheMan checked

ukkopuu raised to $3.00

poker2727 folded

FreePlopp called - $3.00 (ukkopuu är på tilt och jag tänker "träffar jag så får jag bra betalt". luckykoda är en callingstation så jag får lite bättre pottodds på min 8-9 då jag nästan är säker på att han kommer syna efter mig. Funderade på ett omslag, men då hade säkert ukkopuu gått AI.

luckykoda called - $3.00

RonTheMan folded

 

** Dealing the flop: 9s, 3s, 7d

FreePlopp checked

luckykoda checked

ukkopuu bet - $9.75 (Pottbettar när han är tom.)

FreePlopp went all-in - $32.91 (Blixtställer. Vill få bort luckykoda.)

luckykoda folded

ukkopuu called - $32.91

 

** Dealing the turn: Jd

 

** Dealing the river: 10s

 

FreePlopp shows: 9h, 8d

ukkopuu shows: Qd, Kd

ukkopuu wins $72.57 from the main pot

End of game 2097579754

 

Jag blev glad en stund efter att ha klonkat stegen på river. Dock så sätter donkfarfar en högre. Är det här idiotiskt spelat mot en tiltad idiot med mycket marker?

 

----------------------------------------------------------------------

 

** Hand # 2097553684 starting - 2008-07-18 01:52:38

** Bootylicious Vinyl [Hold em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

- Gaffelen sitting in seat 1 with $51.85 [Dealer]

- zolik sitting in seat 2 with $48.75

- FreePlopp sitting in seat 3 with $51.33

- Guci84 sitting in seat 4 with $150.77

- PokerfaceDen sitting in seat 6 with $60.19

 

zolik posted the small blind - $0.25

FreePlopp posted the big blind - $0.50

 

** Dealing cards to FreePlopp: 9d, 9c

 

Guci84 folded

PokerfaceDen folded

Gaffelen folded

zolik called - $0.50

FreePlopp bet - $2.50

zolik called - $2.50 (Ingen koll på denna spelare. Precis satt sig.)

 

** Dealing the flop: Kc, 7s, Kh

 

zolik bet - $2.50

FreePlopp called - $2.50 (Jag måste ju slå om här för att kolla?)

 

** Dealing the turn: 7d

 

zolik checked (Vad betyder denna check?)

FreePlopp bet - $7.00 (Är detta okej?)

zolik raised to $14.00 (???)

FreePlopp called - $14.00 (Dags att folda?)

 

** Dealing the river: 3d

 

zolik went all-in - $30.00

FreePlopp folded (???)

zolik mucks:

zolik wins $66.10 from the main pot

End of game 2097553684

 

----------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 242
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är det för hjälp du behöver med pokeroffice? De har väl ett ganska så bra forum på sin hemsida, kollat där?

 

Ja, jag vet. Tänkte, i första hand, om någon vänlig själ här på PF kunde hjälpa mig. :)

Det är så att jag har spelat på GNUF på engelska sedan jag började i söndags. En dag bytte jag dock till svenska i lobbyn och då försvann LiveTrackern utan att jag såg det. När jag sedan skulle importera händerna från GNUF in till PO så stod det "Error to import hand history". Jag kollade då igenom hand historyn utifall något var fel. Då såg jag att allting stod på svenska istället för engelska. Det måste vara så att PO inte stödjer svenskt språk. Kan man översätta filen till engelska på något sätt? TFS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Look-a-like?

[/img]

 

yeah 8-)

 

 

 

hand1:if you got a read then stick whit it.

 

----------------------------------------------------------------------

 

** Hand # 2097553684 starting - 2008-07-18 01:52:38

** Bootylicious Vinyl [Hold em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

- Gaffelen sitting in seat 1 with $51.85 [Dealer]

- zolik sitting in seat 2 with $48.75

- FreePlopp sitting in seat 3 with $51.33

- Guci84 sitting in seat 4 with $150.77

- PokerfaceDen sitting in seat 6 with $60.19

 

zolik posted the small blind - $0.25

FreePlopp posted the big blind - $0.50

 

** Dealing cards to FreePlopp: 9d, 9c

 

Guci84 folded

PokerfaceDen folded

Gaffelen folded

zolik called - $0.50

FreePlopp bet - $2.50

zolik called - $2.50 (Ingen koll på denna spelare. Precis satt sig.)

 

** Dealing the flop: Kc, 7s, Kh

 

zolik bet - $2.50

FreePlopp called - $2.50 - ingen ide att slå om, vad vill du bli synad av som du slår?

 

** Dealing the turn: 7d

 

zolik checked

FreePlopp bet - $7.00 (Är detta okej?) -jao

zolik raised to $14.00 (???) du möter en idiot

FreePlopp called - $14.00 (Dags att folda?) tycker jag inte, du har bra odds tror jag

 

** Dealing the river: 3d

 

zolik went all-in - $30.00

FreePlopp folded (???) nu blev det svårt, readbaserat. jag tror faktist att han är tom men det är bara min mening. Han har ju spelat denna hand vääldigt konstigt. Jag tror han är tom hälften av ggrna vilket gör synen ev+ men nu har han säkert kungen 9/10 så lyssna inte på det jag säger.

 

zolik mucks:

zolik wins $66.10 from the main pot

End of game 2097553684

 

----------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAGSRESULTAT

(Start: 14/7) (Valuta: $$$)

DAG 1: 153

DAG 2: 360

DAG 3: 17

DAG 4: 66

DAG 5: 110

DAG 6: 70

DAG 7: 56

DAG 8:

DAG 9:

DAG 10:

DAG 11:

DAG 12:

DAG 13:

DAG 14:

DAG 15:

DAG 16:

DAG 17:

DAG 18:

DAG 19:

DAG 20:

o.s.v.

 

TOTALT +/-: $272

TOTALT ANTAL SPELTIMMAR: 21

TIMLÖN: $13 (78SEK = Vanlig anställd @ McD)

TOTALT ANTAL SPELADE HÄNDER: 4071 st. + Okänt (PO krånglar.)

BB/100: 4,7 (4071 st.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet. Tänkte, i första hand, om någon vänlig själ här på PF kunde hjälpa mig. :)

Det är så att jag har spelat på GNUF på engelska sedan jag började i söndags. En dag bytte jag dock till svenska i lobbyn och då försvann LiveTrackern utan att jag såg det. När jag sedan skulle importera händerna från GNUF in till PO så stod det "Error to import hand history". Jag kollade då igenom hand historyn utifall något var fel. Då såg jag att allting stod på svenska istället för engelska. Det måste vara så att PO inte stödjer svenskt språk. Kan man översätta filen till engelska på något sätt? TFS!

 

Det är samma problem som PT har liksom PO att du måste konvetera SvS händer till ett format som de kan läsa. Finns hh converter för SS men jag har fatiskt inte själv testat. Kolla lite här på forumet om hh converter och återkom om du löser det, är själv lite intresserad av att få det att fungera med PO :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma problem som PT har liksom PO att du måste konvetera SvS händer till ett format som de kan läsa. Finns hh converter för SS men jag har fatiskt inte själv testat. Kolla lite här på forumet om hh converter och återkom om du löser det, är själv lite intresserad av att få det att fungera med PO :D

 

Jag försökte att conva mina händer i HH Converter utan att några tilldragande resultat. Sket sig totalt med andra ord. Jag får väl sitta och översätta 500 händer till engelska helt enkelt. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 juli

 

Fick min dom igår från Café Paus-härvan. 80 papper blir jag skyldig, dock behöver jag inte betala innan jag verkligen har tillräckliga tillgångar på kontot. "Schysst", tänkte jag. "Att förstöra en 19-årings liv är inte vårt mål", replikerade dom, mina Grim Reapers.

 

Idag har dagen innehållit en jävla massa sex, smörgåstårta och spatserande på stan. Behövde en paus från pokern helt enkelt. Ikväll blir det dock livelir + grillat + nätgrind + sex. Nötdag.

 

Let go off my penis, he is going to be sick again . . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 juli

 

Fick min dom igår från Café Paus-härvan. 80 papper blir jag skyldig, dock behöver jag inte betala innan jag verkligen har tillräckliga tillgångar på kontot. "Schysst", tänkte jag. "Att förstöra en 19-årings liv är inte vårt mål", replikerade dom, mina Grim Reapers.

 

Idag har dagen innehållit en jävla massa sex, smörgåstårta och spatserande på stan. Behövde en paus från pokern helt enkelt. Ikväll blir det dock livelir + grillat + nätgrind + sex. Nötdag.

 

Let go off my penis, he is going to be sick again . . .

 

Inte för o verka otrevlig men e du inte lite för gammal för o skryta om att du har sex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lyckades du få en skuld på 80 papp?!

 

Jadu, kan man inte fixa sköna damer på egen hand så får man helt enkelt pynta upp plånboken någon gång ibland. Lena Handén räcker inte riktigt till i alla lägen.

 

Skämt åsido. Jag har gjort en hel del dumdristiga val i mitt liv. Lånat pengar av kompisar, spelat poker för högre stakes än vad jag skulle ha gjort, åkt iväg på resor för pengar jag egentligen inte haft. Jag är dock inte skärrad, bottenkörd eller totalt förstörd av detta. Snarare tvärtom. Det har stärkt mig. Ska jag vara helt ärlig så har jag hellre en knackig start, på livets långa färd, än en total disaster när jag är 40. Livet har vänt nu. Det känns som att det där "gröna gräset på andra sidan" har bytts ut från mossa till en härligt stor golfgreen. Jag måste dock trimma till den med jämna mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, kan man inte fixa sköna damer på egen hand så får man helt enkelt pynta upp plånboken någon gång ibland. Lena Handén räcker inte riktigt till i alla lägen.

 

Skämt åsido. Jag har gjort en hel del dumdristiga val i mitt liv. Lånat pengar av kompisar, spelat poker för högre stakes än vad jag skulle ha gjort, åkt iväg på resor för pengar jag egentligen inte haft. Jag är dock inte skärrad, bottenkörd eller totalt förstörd av detta. Snarare tvärtom. Det har stärkt mig. Ska jag vara helt ärlig så har jag hellre en knackig start, på livets långa färd, än en total disaster när jag är 40. Livet har vänt nu. Det känns som att det där "gröna gräset på andra sidan" har bytts ut från mossa till en härligt stor golfgreen. Jag måste dock trimma till den med jämna mellanrum.

 

Håller med till 100% där! Bättre att få en sämre start tidigt i livet, än att få den vid 30,40 snåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, såg att du citerade vad jag skrev i Alow's Dagbok om att vi har ett liknande spel. Ville inte gå allt för OT i hans dagbok så väljer o skriva här.

 

Ville bara höra hur spelet är på Prima(vilket skin du nu har)?

Är det sjukt bra betalt där eller är det motstånd (dvs på nl$50)?

 

Och sist men inte minst vill jag ju önska dig lycka till med liret & sexet för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att kolla av min fina lilla lista efter 2-3 veckors detox. F-n vad det här känns bra.

 

En fin liten lista

 

:h: Söka någon form av arbete / sysselsättning som genererar pengar. [X]

 

:h: Ringa Vägverket och ordna fram en tid för uppkörning. [ ]

 

:h: Ordna upp rester från Cafè Paus. [/]

 

:h: Gymma 5-6 ggr / vecka. [/]

 

:h: Beta av en fet skuld på över 80K. :cry: [ ]

 

:h: Skriva färdigt min affärsplan till mitt nya projekt. [ ]

 

:h: Hälsokontrollera mig. [ ]

 

:h: Höra av mig till släkt och vänner oftare. [/]

 

:h: Skriva så mycket jag orkar i Dagboken. [/]

 

:h: Kandidatperiod hos Prostaker. [X]

 

:h::s::c::d: Att inom ett år känna av resultat från mitt nya liv. [ ]

 

 

Som ni ser så börjar det hända lite saker i mitt ack så tröga liv. Jag har spelat klart min period hos Prostaker, sökt arbete i grannstaden Kalmar, börjat gymma igen lite smått och även hjälpt min ömma moder med diverse småplock hemma på gården.

Igår hängde jag med ett gäng gamla polare till Rasslefestivalen i Emmaboda. Djupt in i de småländska skogar med andra ord. Det var sista dagen på en tre dagar lång festival av fylla, langosvagnar och ångest. Dag 3 fortsatte de snikna entrévärdarna att ta 800:- för en 3-dagarsbiljett när det bara var en enda dag kvar. :shock: Vi tackade för oss och smög oss in i skogen där vi hittade ett hål i det stängsel som var som tagen ur en spännande film om WW2. Strålkastarna, vars ljus var riktat mot olika partier av stängslet, ökade känslan av att vara utanför ett koncentrationsläger under en stjärnklar himmel. Time to plank. Väl inne så möttes vi av tusen och åter tusen papptallrikar, spyor och ölburkar. Det gjorde absolut ingenting. Billie the Vision & the Dancers skönsjungande vispop var som en drog i augustinatten. Även Raised Fist gjorde sitt med vrålande och skrålande hardcoremusik i kylan som snabbt la sig över "nöjesfältet". En skön avslutning på mitt förra liv. Detta var början på något nytt. Som pricken över i:et fick jag ett sms med texten; "Det finns ingen som dig. Du är bäst älskling!". Jag kände mig hel, för första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SLUTRESULTAT

(Start: 14/7) (Valuta: $$$)

DAG 1: 153

DAG 2: 360

DAG 3: 17

DAG 4: 66

DAG 5: 110

DAG 6: 70

DAG 7: 59

DAG 8: None

DAG 9: None

DAG 10: ?

DAG 11: 107

DAG 12: 45

DAG 13: 98

DAG 14: 81

 

TOTALT +/-: $444

TOTALT ANTAL SPELTIMMAR: 29

TIMLÖN: $15,3

TOTALT ANTAL SPELADE HÄNDER:

BB/100:

 

Helt okey resultat med tanke på att jag spelade för rädda pengar. Nu är det klart iallafall. Det skulle kännas otroligt bra att få sponsring, men samtidigt skulle jag inte hoppa från en bro om jag inte blir erbjuden en fin deal. Poker ska spelas live, i goda vänners lag, och inte om några blodiga summor. Pokern har gett mig mycket, men även tagit ifrån mig en hel del gott på vägen.

 

Ikväll blir det nog mys med girlie eller grind hos _flashy_. We'll see about that...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weeeeheyyyy!

 

NU vänder det. På lite mindre än två dagar så har följande inträffat;

 

:h: Sökte jobb på Telia -> Fick jobbet samma dag -> Börjar imorgon

:h: Sökte modelljobb -> Blev uppringd av agenturen dagen efter -> Modell

:h: Prostaker visar ett positivt intresse -> ?

:h: Flickvännen glömmer P-piller i två dagar -> Klagar på värkar i magen -> ?

:h: Livepoker spelas -> Plus 2.7 K -> :mrgreen:

 

Har det äntligen lossnat? Har all min möda och svett till slut belönats med röda rosor och räkmackor? We'll see about that.

 

Återkommer senare. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker näst sista punkten där avviker lite från det andra som ser stabilt ut.

 

Jo tack. Inget som är planerat direkt. Tyckte bara det var lite skoj att ta med. Eller...Något...Typ. Då jag inte ens är något så när på att vara vuxen, ännu, så känns en tillökning i "familjen" lite väl förhastat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...