Gå till innehåll

FLT - Hur spela TT som blir överpar?


daniell

Recommended Posts

Har precis satt mig vid bordet. Verkar dock vara ett rätt så löst partybord.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter

 

Preflop: Hero is CO with T:heart:, T:club:. Hero posts a blind of $2.

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 raises, Hero (poster) calls, 1 fold, SB calls, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls.

 

Flop: (14 SB) 7:club:, 2:club:, 6:heart: (7 players)

SB bets, BB raises, UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 calls, Hero 3-bets, SB calls, BB calls, UTG+1 calls, MP2 calls.

 

Här funderar jag på att kasta mina tior, med så många spelare som har sett flopen så fruktar jag överkort, färgdraget och kanske tom stegdraget bland alla dessa spelare. Bestämmer mig för att höja med mitt överpar, med en klöver i handen och hoppas på att slippa höga kort + klöver.

 

Turn: (14.50 BB) 4:diamond: (5 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, MP2 checks, Hero bets, SB calls, BB calls, UTG+1 calls, MP2 calls.

 

Inga överkort, inget klöver.

 

River: (19.50 BB) 8:club: (5 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 checks, MP2 checks, Hero checks.

 

Aj då! inte alls kul att se det här kortet. Given check.

 

Final Pot: 19.50 BB

 

Undrar om det var rätt spelat mot så många spelare.

 

/d

 

(RP - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade raisat preflop för att inte släppa in mer folk, och låta dom som redan limpat utg få betala lite mer/alt folda (vilket inte lär hända)

 

På floppen känns det som BB o SB kan ha lite vad som, men dom skulle inte varit med i potten hur som helst. BB verkar försöka komma headsup mot SB med sin reraise där så din trebet kan nog vara korrekt, dock är UTG+2 coldcallen är lite oroande, slänga lär inte vara tokfel för det känns som att hela leken är scarecards på turn o river men trebetten köper dig förmodligen gratiskort och 2/4 på party är väl väldigt löst i allmänhet.

 

 

Turn, inte mkt o snacka om, hade kommit en checkraise om dom hade satt stegen..

 

River, given check..

 

Totalt, jag hade nog försökt slippa lira mot 4 stycken med TT genom att raise preflop. Dock har jag inte mkt praktisk erfarenhet av FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog 3-bettat PF för att försöka skrämma iväg några från handen. Som du skriver så vinner man normalt inte på TT när halva bordet hänger med till river.

Med fem pers kvar kan man fundera på att låta bli att betta på turn. Risken då är att man får betala på river istället, en pott på 14.5BB (utan turnbet) vill man ändå gärna se på river, i alla fall för ett bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vann handen då?

 

teverett shows [ Ad, 7d ] a pair of sevens.

her_father doesn't show [ 7s, Ks ] a pair of sevens.

striperfreak doesn't show [ Td, Ac ] high card ace.

plugk doesn't show [ Ah, Qd ] high card ace.

danielslp shows [ Th, Tc ] a pair of tens.

danielslp wins $75 from the main pot with a pair of tens.

 

Vet inte om jag hade spelat likadant igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag hade spelat likadant igen.

 

Vad skulle du gjort annorlunda? Jag tycker det ser bra ut. Jag hade inte höjt PF eftersom det bara är en efter dig som talar, förutom blindsen vilket är de du eventuellt kan få loss med en 3-bet PF. Nu lade sig knappen och du är sist ut varje runda. Inte så dumt.

 

På floppen har du ett överpar och det känns rätt att 3-betta. Om det cappas hade jag börjat oroa mig för ett triss, men färgdraget är också en möjlighet (och dessutom korrekt spel med såhär många motståndare).

 

I en pott på 14.50 BB får du inte loss några draghänder med ett bet till så kanske ska du checka här och spara ditt bet till en syn på river.

 

River, given check.

 

I sammanfattning: bet på turn kanske är onödigt, men annars ser det bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...