Gå till innehåll

Brister i bossklienten


Odrike

Recommended Posts

Jag tyckte det var dags att uppmärksamma en del saker med klienten. Eftersom en del av dessa "buggar" är minst 200 år gamla så kanske inte bossutvecklarna känner till dem.

 

Att jag pekar på dessa brister betyder inte att jag inte tycker om boss. Tvärtom jag gillar boss skarpt.;-)

Så min kritik är bara för att förhoppningsvis få klienten att bli lite bättre.

 

Notes:

Om en spelare lämnar bordet samtidigt som man skriver notes på spelaren så avbryts möjligheten att skriva färdigt och noterutan försvinner.

 

Reload:

Cashgame: Om man försöker reloada till max under en spelrunda så får man inga extra pengar efter spelrundan om man vinner handen.

(Jag har lyckats reloada dubbelt när jag har förlorat hela min stack. Dvs jag lyckades få 200bb stack genom att dubbelklicka snabbt. Osäker på förutsättningar för att man ska märka av denna bugg. Spelade då HU i ett FR-bord)

 

Waiting list:

Om man väljer "First available ..." så sätts man även upp i kö på bord som man redan sitter i. Vilket leder till att om en plats på ett av borden som man redan sitter i blir ledig samtidigt som man är i tur på waiting list, så förlorar man sina platser i kön på övriga bord.

 

Lobby:

Borden för fullring och shorthanded är inte separerade ifrån varandra i lobbyn vilket leder till att man måste scrolla för att hitta alla FR under samma stake.

 

Loading table:

Långsamt och ineffektivt. Tar för lång tid att joina ett bord. Eftersom många spelare foldar UTG och lämnar bordet så kommer det att finnas en ledig plats precis innan bb. Pga av långsam klient så kommer en person som står på kö för att joina bordet inte hinna sätta sig innan nästa hand startar vilket leder till att han missar bb. Detta är ett problem för framför allt FR-spelare.

 

Hand History:

De personliga hålkorten saknas i listan för HH. Svårt att hitta specifika händer i HH om man spelar flera bord då man inte vet vilket id de har.

Enklare att hitta händerna om hålkorten listas med bilder.

 

Blinds:

Om man som spelare är "Waiting for blinds" men spelaren till höger är "sitting out" så kommer blindsen att hoppa förbi den spelare som har väntat på blinds.

(Jag har lyckats med att bli delaktig i ett spel utan att behöva posta blinds första rundan. Jag hamnade omedelbart på knappen i ett 3handed spel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott inlägg Odrike!

 

Skulle vilja lägga till ännu en funktion som ej fungerar!

 

Cash In Play-funktionen:

 

Denna registrera enbart de 5 första borden man joinar, så om man spelar

fler än 5 bord vet man ej hur mycket pengar man har i spel, och således behöver man då räkna bord för bord om man är intresserad av hur man ligger till i pågående session..

 

Angående NOTES så är jag kanske inte den enda som skulle vilja ha en "klarare o skarpare" färg på notes-lappen på de spelare man har en note på.. Har man många bord igång är det svårt att lägga märke till om man har en note på en spelare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar också möjligheten till Copy & paste i notesfunktionen

 

Ctrl+C - Ctrl-V - alltså

Det finns script som fungerar som en extern klipp&klistra funktion på autohotkey.com/forum 's forum. Någon utav de fungerar garanterat genom att skicka virtuella 'tangenbordskombinationer', och inte windows klippbok's API.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vad de heter, men har för mig de länkar från wiki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den mest tiltande buggen och det måste vara en bugg...är det som hände mig nyss. Har en Bossklient och en annan klient igång, spelar sit and go och Boss kopplar ner..tar en stund innan den reconnectar, kommer in igen. Spelet är igång och jag har tappat stack. Den tappar kontaken igen och det tar en jävla stund, helt plötsligt stänger klienten och nu står jag i en kö på 800 spelare som ska in. Som tur är kan jag spela vidare på den andra klienten och det visar att det inte är min eller dom 800 andras uppkoppling som strular utan att det är Boss som buggar. Btw, när jag kommer in igen så är jag allin med 92 och 55 marker kvar...

Händer tyvärr ibland :evil: ... hur kan det komma sig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den mest tiltande buggen och det måste vara en bugg...är det som hände mig nyss. Har en Bossklient och en annan klient igång, spelar sit and go och Boss kopplar ner..tar en stund innan den reconnectar, kommer in igen. Spelet är igång och jag har tappat stack. Den tappar kontaken igen och det tar en jävla stund, helt plötsligt stänger klienten och nu står jag i en kö på 800 spelare som ska in. Som tur är kan jag spela vidare på den andra klienten och det visar att det inte är min eller dom 800 andras uppkoppling som strular utan att det är Boss som buggar. Btw, när jag kommer in igen så är jag allin med 92 och 55 marker kvar...

Händer tyvärr ibland :evil: ... hur kan det komma sig ?

 

Det här är ju inget nytt har ju varit så här så länge Boss har varit i farten,

men inte tusan görs något åt saken måste vara jävligt svårt att reda ut detta problem. Å du dom nämner inget som svar på dom här sakerna har ju

ältrats på alla forum hur länge som helst och av mängder av spelare.

Skärpning BOSS

PS Garanterar att du inte får något svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte nån bugg eller så men jag stör mig nåt så in i helvete på alla som snackar polska, franska,spanska osv. Är ett jävla kackel och man har ingen aning om vad de säger. Vet att det långt ifrån alltid snackas poker men det förekommer och anses iaf enligt mig som samarbete=fusk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...