Gå till innehåll

FL HU Starthänder


Dooken

Recommended Posts

Jag skulle vilja ha lite åsikter och synpunkter på vilka starthänder ni har från Knappen och BB när ni spelar Fixed Limit Cashgame HU.

 

Själv spelar jag de flesta händer från knappen, 90% (tror jag) ca, och istället för att rada upp vilka händer jag spelar så kommer jag räkna upp de händer jag inte spelar från knappen utan foldar istället. Lägger jag för mycket eller spelar jag för mycket?

 

2Q, 2J, 2T, 29, 28, 27, 26, 25, 24, 23 samtliga off suite

3J, 3T, 39, 38, 37, 36, 35, 32 off

4T, 49, 48, 47, 46, 42 off

5T, 59, 53, 52 off

6T off

 

Vissa händer såsom 6To kan jag ibland spela beroende på hur bra/dålig fi är.

De händer som är suited som jag slänger hamnar någonstans vid 29, 2T, 38

 

Många kommer säkert ha åsikter till varför jag foldar Q2 och J2 där jag trots allt har ett högt kort då jag sitter på knappen. Samt att jag hellre spelar en 58 istället för en 5T. Men detta har att göra med att jag för tillfället har svårt att spela de låga paren såsom 2 och 3 oich vill hellre ha lite högre kicker.

 

Hur spelar ni själva från knappen när ni lirar HU? Skulle vara kul med en diskussion gällande FL HU spel.

 

 

Vilka händer skulle ni återhöja med från BB och vilka händer skulle ni 4-beta på knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har egentligen inte spelat tillräcligt mycket HU, men tänkte dela med mig av mina tankar iaf:

Om man utgår från att vi inte vet något om fi så tycker jag att du foldar för mycket. Jag skulle lägga mig i nivå med vad du säger för suited när det gäller off-suite (det där blev en besvärlig mening, men jag menar 29, 38...).

 

Fast det beror naturligtvis på fi. Mot en bra fi skulle jag också lägga mig ungefär med de händer du nämner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...