Gå till innehåll

NL 2000€, 200 BBs, 87o i sb, floppar stege


Recommended Posts

FI har just tappat ett buyin till mig, där jag floppade tp, och turnade flushen för att crai och få syn av hans TT. (Jag hade KQh)

 

Vet att han slår om ganska löst, och inte raisar speciellt många händer, ungefär AA...

Tidigare under dagen tog jag ett inköp av han när jag raisade 98h o floppade trips, då checkraisade han all in på turn med FD.

Han brukar spela turn väldigt aggresivt. Hur går vi vidare här?

 

Så 10/20, 2 limpare

 

JAg har 87o i sb, completar, fi checkar i bb

 

Flop JT9, 2x spades

 

Jag pottar, 80, han synar i BB

2 limpare foldar

 

Turn Ah, ett till fd kommer

 

Jag pottar ut runt 220, får omslag till 780.

 

HERO?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står ingenting om effektiva stackar (eller så är jag blind ;)) men som du beskriver det så kan han ju semibluffa en hel där på turn här och även ha händer han vill försvara som du slår.

Men 100 big blinds effektiva stackar är nog push rätt överlägset här.

Fold är väl inte att tänka på med tredjenöten på en så dragig bräda mot en fi som är känd för att vara aggresiv på turn?

Syn känns iskallt då de flesta riverkorten suger.

Raise är ju typ samma sak som all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att han som sagt var dog med TT på Q57, sen va fan som kom på turn var oklart, men en till hjärter iaf

Han hade TT, då, så andra par, men iofs Th

 

Så ja, han kan syna ner med sämre händer.

 

Han är inne med ca 40 bbs, ska jag då skjutsa in 200 bbs tot? Eller ska jag ta synen, för att se en ok riv? Ca halva leken är ju pisskort, alla parade bräda, K, Q, spades osv... Kan jag vika på en blank riv? Säg att en 5a landar, då får vi ett pissigt beslut. Känns som att vi vill ha in degen, och få FI att ta jobbiga beslut här.

 

En 3a vore ju roligt, men annars är de mest junk :)

 

OM vi slår om här, säg till 1,7k eller ngt, så commitar vi oss även.

 

Jag resonerar en push bör vara bäst här, för att få honom att dö med combo händer, säg Ax med fd, JT, AT, AJ osv. Brädan har ju i stort sett bara drag i sig...

 

Och ja just de, jag är i en fin goodstreak, som jag tror de flesta på nätverket har märkt av... Så även om nu FI är en semiidiot om man frågar mig, så kanske han inte borde bluffa någon som går bra, och gärna tar lite syns, för jag har klonken på min sida ;)

 

Btw Rebobnius, grattis till turnerningsvinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog det optimala spelat här ja, men inte mot alla motståndare.

 

Men kan du inte bara ge ett svar istället för att sitta och vela och säga att saker är jobbiga, etc?

 

Just att det är 200 BB gör det lite svårare men eftersom raise suger, syn är extremt dåligt och fold inte finns så blir det push oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en syn kan ju vara att tänaka på, han kan ju ha floppat set, endast syn efter flop för att få se e till kort för minskád chans för stegen.

Om rivern inte e 9,T,J ell A ere bara å pusha.

 

Mmm, för då får vi ju ut max värde och släpper aldrig fel hand :) Sen betalar han alltid rivern också när alla draghänder är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...