Gå till innehåll

Hur rasismen smyger sig på oss


Klyka

Recommended Posts

Mmm, men du kan ju prova att läsa resten av mitt inlägg.

 

En person begår ett brott för att skaffa mat till sin familj: Självklart inte bra, men visst finns det förmildrande omständigheter.

 

En person begår ett brott för att kunna köpa en guldkedja och flasha stålar på krogen: Avskum.

 

Att dra upp socioekonomiska argument är ju bara en bortförklaring. Låt individer stå för vad de gör i stället för att ursäkta dem. "Boo-huu, jag fick inte Nike-skor som liten så nu måste du dö"? Nej, nej och åter nej.

 

Jag ärvde ALLA mina kläder från farsan och släktingar fram tills jag var typ femton år, växte upp i en familj utan bil och började jobba extra när jag var tretton år. Att begå rån var ALDRIG något som ens fanns i min tankevärld. Lägg av med bortförklaringarna och låt folk stå för vad de gör!

Jag kan försäkra dig att jag bemödade mig att läsa hela din post samt införstå den, medan du dock missade en viktig poäng i min.

Folk som stjäl för att kunna köpa Nike-skor gör detta av en egoistisk anledning för sådan är människan, MEN det är oftast följden av ett olyckosamt liv. Vi kan säga att det är en kille som snodde skorna, en kille som är invandrare. Om han ser en massa personer, t ex i sin skola, som har nya skor och en massa andra personer har Mp3, mobil osv medan killen själv inte har någonting, det kan till och med var så att följden av detta är att hans föräldrar inte kan få jobb pga av folk diskriminerar dem eller att de betyg samt tidigare jobberfarenheter inte gäller i Sverige. Plötsligt känner killen att han lever ett olyckosamt liv och töjer på moralen och etiken, till och med för att göra någonting själviskt som att sno ett par Nike-skor så att han kan få uppleva lite gemenskap med de andra killarna i basketlaget eller för att få känna lite uppskattning när de andra killarna säger att skorna är jävligt snygga och moderna. Som sagt så har detta med människans natur att göra och inte med ursprung eller religion.

 

Jag förstår inte vad det är du vill beskriva med dina historia om kläderna, menar du att "Ja, när jag växte upp i Karlstad så fick vi minsann ärva eller jobba för våra kläder, sådana var vi Karlstad. Men de där spanjorerna som går runt i sina flashiga kläder har snott dem eller snott pengar för att köpa dem, sådana är spanjorerna".

Det enda du har bevisat är din egen skillnad mot en annan individ, grattis, för du kan väl ändå inte mena att t ex Irakier snor mer än t ex Norrmän enbart för att de kommer från Irak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 389
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan försäkra dig att jag bemödade mig att läsa hela din post samt införstå den, medan du dock missade en viktig poäng i min.

Folk som stjäl för att kunna köpa Nike-skor gör detta av en egoistisk anledning för sådan är människan, MEN det är oftast följden av ett olyckosamt liv. Vi kan säga att det är en kille som snodde skorna, en kille som är invandrare. Om han ser en massa personer, t ex i sin skola, som har nya skor och en massa andra personer har Mp3, mobil osv medan killen själv inte har någonting, det kan till och med var så att följden av detta är att hans föräldrar inte kan få jobb pga av folk diskriminerar dem eller att de betyg samt tidigare jobberfarenheter inte gäller i Sverige. Plötsligt känner killen att han lever ett olyckosamt liv och töjer på moralen och etiken, till och med för att göra någonting själviskt som att sno ett par Nike-skor så att han kan få uppleva lite gemenskap med de andra killarna i basketlaget eller för att få känna lite uppskattning när de andra killarna säger att skorna är jävligt snygga och moderna. Som sagt så har detta med människans natur att göra och inte med ursprung eller religion.

 

Jag förstår inte vad det är du vill beskriva med dina historia om kläderna, menar du att "Ja, när jag växte upp i Karlstad så fick vi minsann ärva eller jobba för våra kläder, sådana var vi Karlstad. Men de där spanjorerna som går runt i sina flashiga kläder har snott dem eller snott pengar för att köpa dem, sådana är spanjorerna".

Det enda du har bevisat är din egen skillnad mot en annan individ, grattis, för du kan väl ändå inte mena att t ex Irakier snor mer än t ex Norrmän enbart för att de kommer från Irak?

 

Jag blir så arg att jag kan gråta! Så man kan inte generalisera när det gäller kultur men man kan göra det när det gäller ekonomi? Congratulations, you make no sense... Killen i ditt exempel har fått en bristfällig uppfostran och saknar helt sunt förnuft. Ska vi bygga våra samhällsregler på stolpskott? Nej tack.

 

Och jag vill ju inte bryta mot forumreglerna, men om du allvarligt tror att infödda norrmän är lika brottsbenägna som infödda irakier så har du levt i en bubbla hela ditt liv.

 

Låt gå för att vårt samhälle håller på att urarta, delvis på grund av influenser utifrån och delvis på grund av välfärdssamhällets rättighetshjärntvätt. "Jag har rätt till si och så bara därför att." Den dag då folk inte längre var tvungna att ta ansvar för sina handlingar och för sitt eget liv var dagen då vågskålen tippade över helt. Fy skäms!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Sverigedemokraterna haft en ganska bra framfart måste väl vara ett bra bevis på att många i Sverige tröttnat på den massiva invandringen ?

Och då syftar jag mest på dagens ungdom som växt upp med det "nya" Sverige, den dagen dom är röstberättigade faller mångas röster på just SD och jag förstår varför.

 

Jag vet att många som röstar på SD inte har någon koll alls på deras politik, men jag vet att dom är riktigt trötta på invandringen/invandrare i allmänhet och tar den enkla vägen och röstar på ett parti som tar upp en av samhällets största valfrågor på allvar.

 

Det finns många invandrare jag tycker bra om och andra mindre bra om men invandringen till Sverige har verkligen varit överdriven, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en fråga. Hur många gånger måste man själv råka illa ut innan man får ha en uppfattning om invandrare och kriminalitet?

 

No offence men är du typ nazist eller nått? Det låter ju precis så när du skriver detta, tror jag läst det på nått rasistiskt flygblad. Precis som att man hinner bli nersparkad ca 7 ggr i sitt liv om man bor i Sverige och i ca 6,5 av fallen så är det en invandrare som sparkar.

 

Du ska inte diskriminera någon pga av deras ras eller ursprung, det är moraliskt och etiskt fel men framförallt jävligt oschysst. Du borde däremot känna av situationen. Står du i en mörk gränd och ska ta ut pengar mitt på natten så finns det ju en risk att man blir rånad eftersom det är så många kriminella arbetar, samma sak som om man är ute sent på fredagkväll, då vet man ju att det är jävligt många som dricker och blir fulla och många personer som dricker sig redlöst fulla blir aggressiva. Men det är som sagt individuellt och beroende på den sociala situationen, en person som dricker och blir aggressiv har i många fall en undertryckande depression till följd av dåligt inflytande i samhället (fattigdom, dåligt jobb t ex).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence men är du typ nazist eller nått? Det låter ju precis så när du skriver detta, tror jag läst det på nått rasistiskt flygblad. Precis som att man hinner bli nersparkad ca 7 ggr i sitt liv om man bor i Sverige och i ca 6,5 av fallen så är det en invandrare som sparkar.

 

Du ska inte diskriminera någon pga av deras ras eller ursprung, det är moraliskt och etiskt fel men framförallt jävligt oschysst. Du borde däremot känna av situationen. Står du i en mörk gränd och ska ta ut pengar mitt på natten så finns det ju en risk att man blir rånad eftersom det är så många kriminella arbetar, samma sak som om man är ute sent på fredagkväll, då vet man ju att det är jävligt många som dricker och blir fulla och många personer som dricker sig redlöst fulla blir aggressiva. Men det är som sagt individuellt och beroende på den sociala situationen, en person som dricker och blir aggressiv har i många fall en undertryckande depression till följd av dåligt inflytande i samhället (fattigdom, dåligt jobb t ex).

 

 

Måste bara fråga, kommer du från norrland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag vill ju inte bryta mot forumreglerna, men om du allvarligt tror att infödda norrmän är lika brottsbenägna som infödda irakier så har du levt i en bubbla hela ditt liv.

Okej, jag tror att vi har tömt den här diskussionen nu.

Det enda jag kan hoppas är att du någon gång återfår din syn min gode vän, för denna sortens blindhet skulle jag inte ens önska min värsta fiende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence men är du typ nazist eller nått? Det låter ju precis så när du skriver detta, tror jag läst det på nått rasistiskt flygblad. Precis som att man hinner bli nersparkad ca 7 ggr i sitt liv om man bor i Sverige och i ca 6,5 av fallen så är det en invandrare som sparkar.

 

Du ska inte diskriminera någon pga av deras ras eller ursprung, det är moraliskt och etiskt fel men framförallt jävligt oschysst. Du borde däremot känna av situationen. Står du i en mörk gränd och ska ta ut pengar mitt på natten så finns det ju en risk att man blir rånad eftersom det är så många kriminella arbetar, samma sak som om man är ute sent på fredagkväll, då vet man ju att det är jävligt många som dricker och blir fulla och många personer som dricker sig redlöst fulla blir aggressiva. Men det är som sagt individuellt och beroende på den sociala situationen, en person som dricker och blir aggressiv har i många fall en undertryckande depression till följd av dåligt inflytande i samhället (fattigdom, dåligt jobb t ex).

 

Ursäkta mig, men vilken planet är du ifrån? Menar du på fullaste allvar att det alltid "finns en anledning" som gör att brott kan ursäktas? Som du skriver så låter det som om tjejer som klär sig utmanande förtjänar att bli våldtagna. "Det finns ju personer som tolkar såna tjejer som tillgängliga i alla lägen. De våldtar ju enbart eftersom de känner sig svikna av samhället. Bla-bla-bla."

 

Är jag nazist? Nej, det skulle jag inte påstå. Jag skulle kalla mig själv libertarian/konservativ med reaktionära inslag och en nypa etnocentrism.

 

Min främsta förebild är denna person:

 

http://www.ronpaul2008.com/

 

Han har mycket att lära dig, särskilt när det gäller individens ansvar.

 

Edit: Och ja, jag är medveten om att det finns en viss motsättning mellan "libertarian" och "reaktionär", men det funkar för mig. Det beror helt enkelt på hur man tilllämpar sina åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken hinner/orkar/kan tillföra något i diskussionen, ville bara understryka detta. Klyka, du tappar rätt mycket i trovärdighet när du inte svarar på inlägg där folk kommer med goda motargument. Bara ett tips...

 

Vilka inlägg är det du tycker jag ska besvara då? Länka, så jag kan hitta dem.

 

Edit: för övrigt är jag inte, som du kanske tror, emot alla som skriver något om att invandringen kan vara ett problem. Måste jag bemöta allt, även när jag inte har nåt att invända? Detta är inte tråden om vad klyka tycker om vad andra tycker om invandrare.

 

Har någon bra argument så kan jag låta dem stå oemotsagda, vilket konstituerar ett tyst medhåll, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cleburne, det är inte direkt så att någon förnekar förekomsten av lokala seder och bruk, men när man hävdar att det finns en kulturellt bestämd ovilja att studera, arbeta, begå brott och slå kvinnor, har man ordentligt överbetonat kulturella faktorer på bekostnad av sociala, strukturella och klassmässiga. Det enda rasifieringen tjänar till är att dölja reella problem. Syndabocken blir kulturen, som dessutom implicit är något som vi svenskar saknar.

 

Fortfarande är jag nyfiken, varför är du inte upprörd över den stora andelen män som begår brott i samhället? Du har minst 2 gånger blivit överfallen av en man, när ska du få nog och kräva lite förändring, lite hårda tag?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, hittills har Klyka bannat en användare och delat ut en infraction till en annan bara i den här tråden. Är det "starkt gjort" att starta en diskussion och sedan censurera personer som kommer med invändningar när OP postar en massa gallimatias?

 

Censuren är enligt mig inte bra, men jag är inte säker på att man bör belasta Klyka med det. Det torde bl a med den här tråden vara uppenbart att det finns ett enormt behov av att få skriva vad man tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Etniskt homogena nationer har historiskt sett alltid fungerat bättre än multietniska/mångkulturella nationer. Vad jag menar med fungerat bättre är internt mer stabila, färre inbördeskrig, färre uppror, stabilare statsskick, helt enkelt färre interna konflikter. Exempelvis, Sverige ( ja Sverige var etniskt homogent när 1900talet började, de som påstår något annat har helt enkelt inte läst historia ), Island, Japan.

 

Sen kan man fråga sig om detta är något som är värt att bevara eller inte? Våra politiker har de senaste 60 åren genomfört en radikal förändring av det svenska samhället utan att egentligen ha någon aning om, eller någon förberedelse för, de konsekvenser som detta medför. Genom historien så har det alltid skapats konflikter mellan olika etniska grupper som levt nära inpå varandra och så sker även i Sverige idag.

 

Att samhällsklimatet har hårdnat de senaste 25-30 åren i Sverige är det väl knappast någon som kan ifrågasätta? Att brottsstatistiken skjutit i höjden ( och framförallt den grova våldsbrott, rån etc mm ) är ingen hemlighet. Frågan är då varför det blivit så? Är det för att vi fått lite våldssammare tv-spel? För att folk slåss lite mer i de filmer vi tittar på? Eller är det för att vårt samhälle genomgått en grundomläggande förvandling från en solid stabil bas till ett samhälle fyllt av olika grupper där det finns gamla konflikter mellan grupperna samtidigt som det hela tiden skapas nya? För att vi varit oförberedda på de konsekvenser det medför att inte varit beredda på vad som krävs för att slussa in de nya medborgarna i det svenska samhället.

 

Jag sitter inte här och förespråkar någon återuppståndelse för Herman Lundborgs läror, men att förneka de problem och de negativa konsekvenser som det nya samhället har medfört är att sitta med skygglapparna på och trycka händerna för öronen samtidigt som man upprepar mantrat "jag vill inte se, jag vill inte höra". Man måste kunna diskutera dessa frågor utan att få diverse tillmälen kastade mot sig eller automatiskt drabbas av guilt by association.

 

Och nu när jag har nämnt så hemska saker som etnisk homogenitet och att multietniska nationer oftast är instabila så är det väl bara att invänta Klykas banning. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, wow, visste att pokerspelare inte var de mest sympatiska människorna men detta är ju verkligen fruktansvärt. Inte någonstans, på något forum(online som irl) har jag sett så mycket främlingsfientliga åsikter och att de faktiskt dominerar. Ska kommentera lite inlägg och skriva lite vad jag tycker.

 

Det är väl mer eller mindre bevisat att svarta har lägre IQ, sen hur bra mått IQ är på intelligens kan ju (och har) disskuteras. IQ-testen konstrueras också av västerlänningar så därför kan resultatet bli missvisande.

 

Jag känner att jag inte har tillräckligt med kunskap inom detta område (heller), men här är en intressant Wikipedia-artikel om du vill läsa mer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

 

Ja detta är sant och beror ju givetvis på att en vit människa generellt har haft mycket bättre utbildning på alla nivåer. Fatta att det inte finns någon orsak till att vita skulle ha högre hjärnfunktioner. Och ja, man kan träna upp sitt IQ.

 

Klyka, hur ska man tolka programmet efterlyst? Att dom bara pekar ut invandrare eller att dom försöker få fast de människor som begått brott och det, naturligtvis en slump är invandrare i nästan alla fall av misshnadel och personrån?

Jag kan ju bara prata för mig själv, men skulle det bli krig här och jag fick komma till ett nytt land skulle iaf inte jag tacka genom att leta upp lite andra svennar och sprka ner några 14-åringar för 300kr.

Är väl bäst jag tillägger att jag inte är rasist. Dock ska man inte blunda för fakta. :cry:

 

Du har levt i trygghet hela ditt liv var du nu än bor i Sverige. Jag kanske talar för mig själv, som aldrig ens sett ett riktigt slagsmål, men jag kan inte ens tänka mig hur annorlunda man skulle vara om man varje gång man går och lägger sig inte vet om man kommer vakna överhuvudtaget imorgon. Och sen inte vet om man har nåt att äta.

 

Om jag tycker att vi verkligen borde göra något åt invandringen till Sverige är jag då rasist? Om jag tycker att vår invandringspolitik är inhuman mot de människor vi försöker hjälpa är jag då mindre rasistisk?

 

Varför har så många personer i Sverige en sådan stark förutfattning mot invandrare? Varför är det så många som är så starkt kritiska till vår invandringspolitik? Är det för att vi alla är ointelligenta och förda bakom ljuset? Är vi för dåliga på att betrakta vad som skrivs och syns objektivt? Kollar vi på Efterlyst och får obefogade förmodar? Eller har folk bildat sig en uppfattning genom egna upplevelser?

 

Det jag tycker är absolut mest intressant är att alla de personer jag träffar med utländsk bakgrund är de som visar sig vara mest främlingsfientliga. De tycker att invandringen till Sverige är helt sjuk och ofta har de helt absurda fördomar om olika etniciteter.

 

Att kriminalitet är starkt sammankopplat med en låg social status är ganska självklart. Knappt värt att nämna. Eller kanske visst värt att nämna, någon kanske inte klarar av att dra den paralellen. Så fungerar det iaf alla länder.

 

Mvh

 

Jag tror inte heller Sveriges invandringspolitik är det bästa för landet Sverige och dess "ursprungliga invånare", se på Finland t.ex som i princip inte tar in invandrare alls. Ni som gillar deras människosyn kan ju flytta ditt och få gå på krog där ni slipper massa svartskallar och annat pack. För Sveriges invandringspolitik handlar ju inte om vad som är bäst för Sverige utan vad som är bäst för människor som lever i kriget och inte har det speciellt bra i allmänhet.

 

Den värsta rasismen kommer inte från oss svenskar utan från invandrare som älskar att slå ner och råna svenskar.

 

Ett faktum som knappast går att bestrida

 

Tänker jag inte ens kommentera utförligt, inte undra på att SD går så bra.

 

Ursäkta mig, men vilken planet är du ifrån? Menar du på fullaste allvar att det alltid "finns en anledning" som gör att brott kan ursäktas? Som du skriver så låter det som om tjejer som klär sig utmanande förtjänar att bli våldtagna. "Det finns ju personer som tolkar såna tjejer som tillgängliga i alla lägen. De våldtar ju enbart eftersom de känner sig svikna av samhället. Bla-bla-bla."

 

Är jag nazist? Nej, det skulle jag inte påstå. Jag skulle kalla mig själv libertarian/konservativ med reaktionära inslag och en nypa etnocentrism.

 

Min främsta förebild är denna person:

 

http://www.ronpaul2008.com/

 

Han har mycket att lära dig, särskilt när det gäller individens ansvar.

 

Jag tror också på att alla har ett eget ansvar, jag kallar mig till och med liberal. Frågan är om jag vill göra det i framtiden, skriver verkligen inte under på allt du och många andra sagt här.

 

 

Jag har massor av invandrarkompisar, ingen av dem är särskilt våldsamma inte ens i närheten. Jag känner iofs inga människor som slåss eller så men när jag träffar aggressiva människor är det oftast svenskt drägg som tror de är mer än de är. Men klart det finns massor av blåsta invandrare som misshandlar och rånar men det betyder inte att man kan se dem som en farlig grupp. Gör man det är det något som inte står rätt till, vill man inte gå på krog där det finns invandrare är det något som inte står rätt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Etniskt homogena nationer har historiskt sett alltid fungerat bättre än multietniska/mångkulturella nationer. Vad jag menar med fungerat bättre är internt mer stabila, färre inbördeskrig, färre uppror, stabilare statsskick, helt enkelt färre interna konflikter. Exempelvis, Sverige ( ja Sverige var etniskt homogent när 1900talet började, de som påstår något annat har helt enkelt inte läst historia ), Island, Japan.

 

Sen kan man fråga sig om detta är något som är värt att bevara eller inte? Våra politiker har de senaste 60 åren genomfört en radikal förändring av det svenska samhället utan att egentligen ha någon aning om, eller någon förberedelse för, de konsekvenser som detta medför. Genom historien så har det alltid skapats konflikter mellan olika etniska grupper som levt nära inpå varandra och så sker även i Sverige idag.

 

Att samhällsklimatet har hårdnat de senaste 25-30 åren i Sverige är det väl knappast någon som kan ifrågasätta? Att brottsstatistiken skjutit i höjden ( och framförallt den grova våldsbrott, rån etc mm ) är ingen hemlighet. Frågan är då varför det blivit så? Är det för att vi fått lite våldssammare tv-spel? För att folk slåss lite mer i de filmer vi tittar på? Eller är det för att vårt samhälle genomgått en grundomläggande förvandling från en solid stabil bas till ett samhälle fyllt av olika grupper där det finns gamla konflikter mellan grupperna samtidigt som det hela tiden skapas nya? För att vi varit oförberedda på de konsekvenser det medför att inte varit beredda på vad som krävs för att slussa in de nya medborgarna i det svenska samhället.

 

Jag sitter inte här och förespråkar någon återuppståndelse för Herman Lundborgs läror, men att förneka de problem och de negativa konsekvenser som det nya samhället har medfört är att sitta med skygglapparna på och trycka händerna för öronen samtidigt som man upprepar mantrat "jag vill inte se, jag vill inte höra". Man måste kunna diskutera dessa frågor utan att få diverse tillmälen kastade mot sig eller automatiskt drabbas av guilt by association.

 

Och nu när jag har nämnt så hemska saker som etnisk homogenitet och att multietniska nationer oftast är instabila så är det väl bara att invänta Klykas banning. :-P

 

Jaja, men starta ett parti som rensar ut dessa då. Kanske inte ens behöver likvidera de avvikande men iaf skicka dem till en och samma plats någonstans där söderut där ingen vill bo(långt, långt borta). Jag menar, de borde ha tänkt på det när de föddes, komma o tro att de skulle ha rätt att bo med oss här i västvärlden. Ett tips är ju att först bilda en allians med SD så ni kommer in riksdagen, sen när det är fixat kan ni nog övertala moddarna att förena sig med er. Hur är det som finländare, tror du jag kan få stanna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag tror att vi har tömt den här diskussionen nu.

Det enda jag kan hoppas är att du någon gång återfår din syn min gode vän, för denna sortens blindhet skulle jag inte ens önska min värsta fiende.

 

Vilket onödigt påhopp. (Bann?)

 

Tror Cleburne är fel ute, men statestik borde räcka för att övertyga honom är jag rätt säker på. Irak har det för djävligt just nu, men säg att man jämför Iranier som bor i typ norra Teheran (lite rikare delar) med Norrmän som bor i Norge. Jag tippar att brottsligheten är större bland Norrmännen, men lite statestik skulle inte skada. Lär väl vara omöjligt att få fram... ;-)

 

EDIT: Kvinnlig brottslighet är säkerligen större i Norge!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är det intressanta med den här debatten är att den är samma debatt som alltid har funnits och alltid kommer finnas. Främlingsfientlighet och misstro mot personer från andra kulturer eller platser är tyvärr väldigt vanligt vars i världen vi än rör oss. Jordaniers åsikter angående Irakier är betydligt (av erfarenhet vet jag det) värre än de som yppas här, och de är de ändå 2 mycket lika folkgrupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen lämligt att starta brottsprovocerande trådar för att rensa ut en viss grupp ur forumet? Jag tycker att denna tråds syfte verkar vara lite åt det hållet...

 

Om det var syftet så skulle jag ha bannat en väldig massa människor vid det här laget. Ist har jag försökt rensa bort uppenbara nonsensinlägg och låter folk som debatterar seriöst göra det.

 

Tråden föranleddes av att det i två olika trådar samtidigt ställs frågor om min syn på rasism, så jag skrev ett långt raljerande inlägg som svar därpå. Det är ett debattinlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu kallar rasisten sig för libertarian också. Var ska detta sluta?

 

Vad du och många andra inte verkar förstå är att det ni kallar "rasism" absolut inte är ett självändamål. Man vinner aboslut ingenting på att "hata" andra människor, men i dagens samhälle har förnuftiga åsikter om invandring kommit att likställas med rasism.

 

Samma diskussion förs i USA, och när andra pratar om ID-kort för invandrare, gränsstängsel m.m. så är Ron Paul den enda som faktiskt tar upp problemets kärna. Det handlar om ekonomi. Om man subventionerar något så får man mer av det. Det gäller i USA och det gäller här. Så länge vi subventionerar invandring så kommer det att innebära en nettokostnad för samhället och ökade motsättningar.

 

Om vi helt enkelt slutar subventionera invandring så kommer vi dels att få se en radikalt minskad invandring och dels att få se minskade rasmotsättningar eftersom "mindre önskvärda personer" kommer att sluta att söka sig hit.

 

Personer som kan bidra till Sverige är självklart välkomna, men med dagens politik lockar vi hit parasiter samtidigt som vi (och parasiterna) tvingar bort företagsamma invandrare. Varför vara tandläkare i Sverige och ses som en khattuggande bidragstagare när man kan flytta till Storbritannien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var syftet så skulle jag ha bannat en väldig massa människor vid det här laget. Ist har jag försökt rensa bort uppenbara nonsensinlägg och låter folk som debatterar seriöst göra det.

 

Tråden föranleddes av att det i två olika trådar samtidigt ställs frågor om min syn på rasism, så jag skrev ett långt raljerande inlägg som svar därpå. Det är ett debattinlägg.

 

Bra intiativ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, men starta ett parti som rensar ut dessa då. Kanske inte ens behöver likvidera de avvikande men iaf skicka dem till en och samma plats någonstans där söderut där ingen vill bo(långt, långt borta). Jag menar, de borde ha tänkt på det när de föddes, komma o tro att de skulle ha rätt att bo med oss här i västvärlden. Ett tips är ju att först bilda en allians med SD så ni kommer in riksdagen, sen när det är fixat kan ni nog övertala moddarna att förena sig med er. Hur är det som finländare, tror du jag kan få stanna?

 

Är du på riktigt? jag skrev ett seriöst inlägg och får detta raljerande imbecilla svar? Motbevisa det jag skriver istället? Men jag antar att det att det är lite för svårt, kräver ju faktiskt lite eftertanke och lite solida argument, antar att det är lite för mycket att begära av sådan som dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakelamotta. tycker du verkligen att jag ska behöva flytta från landet får att jag ogillar Sverigess invandrarpolitik? Du skriver "se på Finland t.ex som i princip inte tar in invandrare alls. Ni som gillar deras människosyn kan ju flytta ditt och få gå på krog där ni slipper massa svartskallar och annat pack"

 

Verkligen en bra lösning, har du fler kanontips på gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Sverigedemokraterna haft en ganska bra framfart måste väl vara ett bra bevis på att många i Sverige tröttnat på den massiva invandringen ?

Och då syftar jag mest på dagens ungdom som växt upp med det "nya" Sverige, den dagen dom är röstberättigade faller mångas röster på just SD och jag förstår varför.

 

Jag vet att många som röstar på SD inte har någon koll alls på deras politik, men jag vet att dom är riktigt trötta på invandringen/invandrare i allmänhet och tar den enkla vägen och röstar på ett parti som tar upp en av samhällets största valfrågor på allvar.

 

Det finns många invandrare jag tycker bra om och andra mindre bra om men invandringen till Sverige har verkligen varit överdriven, tyvärr.

 

.

 

Jag vill inte att Sverige skall bli något nytt Tyskland. Därför är det viktigt att LÅTA människor yttra sina känslor ang. detta. Uppenbarligen tycker folk mycket, men få vågar inte stå för vad dom tycker. Det blir mycket snack runt fikaborden och i det tysta. Sånt är farligt. Man måste våga ta debatten. En annan viktig sak är att lyssna på ungdomarna som växt upp med den här invandringen.

 

Göran Persson och hans gelikar ute i Djursholm, eller hans grannar där han har sin herrgård. Dom drabbas ju inte av problemen, det närmaste dom kommer invandringen är när den smått fantastiska Ayad Al Saffar håller föredrag om entreprenörskap och drivkraft. Det finns två sidor av invandringen, båda måste belysas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du och många andra inte verkar förstå är att det ni kallar "rasism" absolut inte är ett självändamål. Man vinner aboslut ingenting på att "hata" andra människor, men i dagens samhälle har förnuftiga åsikter om invandring kommit att likställas med rasism.

 

Samma diskussion förs i USA, och när andra pratar om ID-kort för invandrare, gränsstängsel m.m. så är Ron Paul den enda som faktiskt tar upp problemets kärna. Det handlar om ekonomi. Om man subventionerar något så får man mer av det. Det gäller i USA och det gäller här. Så länge vi subventionerar invandring så kommer det att innebära en nettokostnad för samhället och ökade motsättningar.

 

Om vi helt enkelt slutar subventionera invandring så kommer vi dels att få se en radikalt minskad invandring och dels att få se minskade rasmotsättningar eftersom "mindre önskvärda personer" kommer att sluta att söka sig hit.

 

Personer som kan bidra till Sverige är självklart välkomna, men med dagens politik lockar vi hit parasiter samtidigt som vi (och parasiterna) tvingar bort företagsamma invandrare. Varför vara tandläkare i Sverige och ses som en khattuggande bidragstagare när man kan flytta till Storbritannien?

Jag håller fullständigt med om detta (ja, förutom det gamla vanliga tramset om att ni "säger sanningen" i form av förnuft), men det är inte vad du har skrivit i ett enda inlägg tidigare. Med andra ord är du alltså för helt fri invandring så länge den inte tär på väldfärden? Riktigt najs, då kan du ju sluta skriva en massa idioti som problematiserar invandrare som grupp, som en annan inavlad byfåne, och bete dig som en individualist bör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...