Gå till innehåll

Man United-tråden


heltoker

Recommended Posts

  • Svars 454
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

från mittfält och uppåt är de antagligen världens starkaste lag just nu, även om det ligger dem i fatet att de inte är särskilt duktiga på att spela i djupled (eller möjligen väljer att inte göra det tillräckligt ofta, i mina ögon).

 

var ju väldigt tydligt mot chelsea. fungerar ju inte mot vettigt motstånd att man måste spela bollen hela vägen fram till målgården innan man får skjuta.

 

men visst blir det riktigt fin fotboll när man möter spanska loffelag utan försvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På reprisen från domarens vinkel så såg det ju ut som en våldtäkt av Fletcher. Kanske att linjedomaren borde avvärjt straffen dock. Frågan är ju om man får göra vad som helst bara för att man är på bollen först? Det är ju väldigt mycket kapning av Fabregas efter den lilla bolltouchen. Kan man döma straff men inte utvisning om det inte längre räknas som målchans eftersom han slog bort bollen först men sedan fällde spelaren?

 

 

Jag tycker hela situationen ser exakt likadan ut som straffen vi fick mot Tottenham. Dvs det ÄR inte straff i mina ögon men från domarens vinkel kan man förstå att det ser ut som det.

 

Nä man får inte göra vad som helst ju, inte gå in med två raka ben och dubbarna före t.ex. Men jag tycker inte detta var något av den kalibern alls, räckte att han tog bollen klart först som jag ser det.

 

Men men, mest är det ju synd om Fletcher personligen, även om han varit grymt bra i år och jag även ser det som ett avbräck för United. Dock inte i klass med en avstängning på Rio eller Rooney obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker hela situationen ser exakt likadan ut som straffen vi fick mot Tottenham. Dvs det ÄR inte straff i mina ögon men från domarens vinkel kan man förstå att det ser ut som det.

 

Nä man får inte göra vad som helst ju, inte gå in med två raka ben och dubbarna före t.ex. Men jag tycker inte detta var något av den kalibern alls, räckte att han tog bollen klart först som jag ser det.

 

Men men, mest är det ju synd om Fletcher personligen, även om han varit grymt bra i år och jag även ser det som ett avbräck för United. Dock inte i klass med en avstängning på Rio eller Rooney obv.

 

Möter nog hellre Barca än Chelsea i final, särskilt eftersom Fletcher är borta. Känns som att han hade varit given att starta annars. Tror på samma startuppställning som igår i finalen oberoende av viket lag vi möter, frånset att Fletcher blir ersatt av Scholes. Finns visst tydligen en liten chans att domaren granskar straffsituationen i efterhand och väljer att ta bort det röda kortets konsekvenser. Lär väl inte vara så stor chans att det händer dock. Klart felaktigt dömd straff och utvisning enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vilket surt jävla sätt att åka ut på! Och fy fan vilken jävla drömfinal det kommer att bli. De två lag i världen som spelar bäst fotboll just nu. Noterbart dock att Barca på fyra matcher endast lyckats göra ett mål mot bästa tänkbara engelska motstånd, förvisso har de endast släppt in två också.

 

Kollade på en hackig stream, var det rött kort på abidal? Var det hands på Pique? Var det hands på Barcaspelare på övertid?

 

Fy fan vad jag skulle vilja se finalen på plats, hoppas Pokerstars eller någon annan site nappar på mitt förslag att slänga in biljetter som turneringspris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kollade på en hackig stream, var det rött kort på abidal?tveksamt Var det hands på Pique? JA Var det hands på Barcaspelare på övertid? njae

 

Fy fan vad jag skulle vilja se finalen på plats, hoppas Pokerstars eller någon annan site nappar på mitt förslag att slänga in biljetter som turneringspris.

 

Även skönt att se att INTE drogba fick nån straff =)

Men Piques ÄR straff[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även skönt att se att INTE drogba fick nån straff =)

Men Piques ÄR straff[/b]

 

Filmade inte Drogba så in i helvete någon gång när han misslyckades med att ta med sig bollen. Såg ut som han fick bollen i bröstet, ingen närkontakt och sen låg han plötsligt i straffområdet och höll sig för ansiktet. Fy fan vad jag hatar när spelare beter sig så (och jag vet att det till viss del är att kasta sten i glashus).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vilket surt jävla sätt att åka ut på! Och fy fan vilken jävla drömfinal det kommer att bli. De två lag i världen som spelar bäst fotboll just nu. Noterbart dock att Barca på fyra matcher endast lyckats göra ett mål mot bästa tänkbara engelska motstånd, förvisso har de endast släppt in två också.

 

Kollade på en hackig stream, var det rött kort på abidal? Var det hands på Pique? Var det hands på Barcaspelare på övertid?

 

Fy fan vad jag skulle vilja se finalen på plats, hoppas Pokerstars eller någon annan site nappar på mitt förslag att slänga in biljetter som turneringspris.

 

Röda kortet var ett hån. Löjligt! Att fria Piques medvetna handboll var också ett hån. Norrbaggen gjorde verkligen bort sig totalt. Sen gjorde även Ballack och Drogba (som vanligt i andra fallet) bort sig totalt i slutet och efter matchen. Usch usch usch för Chelsea. Vilken enorm skadeglädje man fått uppleva idag och igår :mrgreen:

 

Det bästa av allt är ju att Barca varit totalt urusla två matcher i rad och slår ut ett Chelsea som istället sett ruskigt stabila ut. Klar fördel United i finalen enligt mig, 60/40. Men Barca är obv Barca. Hoppas bara de skippar skott- och inläggsträning resten av tiden med, då går det vägen för oss :)

 

Drogba beter sig långt värre än Ronaldo och Nani tillsammans och då är det fan sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kollade på en hackig stream,

var det rött kort på abidal?Nej

Var det hands på Pique? Ja

Var det hands på Barcaspelare på övertid? Nej

 

Fast trots skadeglädjen så är det ju ett fult sätt att åka ut på. De bör ha haft 1-2 Straffar

 

Det bästa av allt är ju att Barca varit totalt urusla två matcher i rad och slår ut ett Chelsea som istället sett ruskigt stabila ut. Klar fördel United i finalen enligt mig, 60/40. Men Barca är obv Barca. Hoppas bara de skippar skott- och inläggsträning resten av tiden med, då går det vägen för oss :)

 

Drogba beter sig långt värre än Ronaldo och Nani tillsammans och då är det fan sjukt.

 

Måste hålla med. Jag tror personligen inte Barca kommer ha en suck mot ManU i finalen. Engelska lag är totalt överlägsna spanska lag taktiskt. Satt hela matchen och väntade på en reaktion från Pep men vadfan..? Först i 90e(?) kommer Bojan in.

 

Är ändå så nöjd över att spelare som Malouda och Drogba inte får spela final med ett sånt äckligt spel där de ska lägga sig ner hela tiden för minsta sak.

 

Finns inget värre än när man sitter i soffan och kan förutspå händelseförloppet.

...Nu! slänger han sig...

...Nu! tar han sig för ansiktet.

 

 

Nej Drogba, det är du som är en disgrace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvisningen på Abidal är löjeväckande.

 

Hade inte protesterat om han blåst straff vid Piquets armträff, men dom andra straffsituationerna är inte straff.

 

Drogba gör bort sig som vanligt, han är en skam för fotbollen. Hoppas han blir avstängd hela nästa års gruppspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med. Jag tror personligen inte Barca kommer ha en suck mot ManU i finalen. Engelska lag är totalt överlägsna spanska lag taktiskt.

 

satsa lite pengar på det då.. du får över 2x pengarna på engelsmännen:

 

Champions League 2008-2009 Outright Winner

Wed 5/27 Champions League Outright Winner

11:45 AM

1301 Barcelona 1.870

1302 Manchester United 2.050

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt roligt att läsa alla Barcasupportrars kommentarer på artiklarna på aftonbladets hemsida. De menar att eftersom barca fick ha bollen hela tiden i sin hemmamatch och mestadels även i denna match, så förtjänade de att vinna eftersom att försvara sig effektivt är fult och rulla runt bollen 10 meter utanför straffområdet och skapa ca 1 målchans per match mot kvalificerat motstånd är vackert.

 

Jag skrev det här förra året och jag skriver det igen. I mina ögon så spelar United den absolut bästa fotbollen i världen och även den vackraste, när de är i form. De försvarar sig underbart (vilket är vackert) och anfaller snabbt och effektivt, kanske inte lika snyggt som Barca men ack så mycket mer effektivt mot bra försvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt roligt att läsa alla Barcasupportrars kommentarer på artiklarna på aftonbladets hemsida. De menar att eftersom barca fick ha bollen hela tiden i sin hemmamatch och mestadels även i denna match, så förtjänade de att vinna eftersom att försvara sig effektivt är fult och rulla runt bollen 10 meter utanför straffområdet och skapa ca 1 målchans per match mot kvalificerat motstånd är vackert.

 

Jag skrev det här förra året och jag skriver det igen. I mina ögon så spelar United den absolut bästa fotbollen i världen och även den vackraste, när de är i form. De försvarar sig underbart (vilket är vackert) och anfaller snabbt och effektivt, kanske inte lika snyggt som Barca men ack så mycket mer effektivt mot bra försvar.

+1 hårt som fan!! Bra skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att man utd vinner finalen så att det blir tyst på hyllningarna av barca hela tiden i tv4 och viasat. I varje fotbollskanalen Europa hyllas barca även om de slår tomtegänget getafe med 1-0. Som jag ser det är det mycket högre kvalité på engelska ligan, framförallt försvarsmässigt. Se bara på hur lite barca skapade mot chelsea i båda matcherna. Tror man utd tar finalen med sitt stabila försvar och ett anfallsspel som är lite vassare än chelseas. Men kommer bli en drömfinal skönt att det inte blev en repris på förra årets final.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt roligt att läsa alla Barcasupportrars kommentarer på artiklarna på aftonbladets hemsida. De menar att eftersom barca fick ha bollen hela tiden i sin hemmamatch och mestadels även i denna match, så förtjänade de att vinna eftersom att försvara sig effektivt är fult och rulla runt bollen 10 meter utanför straffområdet och skapa ca 1 målchans per match mot kvalificerat motstånd är vackert.

 

Jag skrev det här förra året och jag skriver det igen. I mina ögon så spelar United den absolut bästa fotbollen i världen och även den vackraste, när de är i form. De försvarar sig underbart (vilket är vackert) och anfaller snabbt och effektivt, kanske inte lika snyggt som Barca men ack så mycket mer effektivt mot bra försvar.

 

Håller med. Chelsea spelade väldigt bra även om jag inte kan påstå att jag gillar den, men orkar verkligen inte med gullandet av Barca. Att spela bra är vackert, lite som när man ser på poker. Jag ser hellre folk som spelar någorlunda vettigt än massa aggro fiskar som inte kan spela. Lite dålig jämförelse då Barca faktiskt är bra men ja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satsa lite pengar på det då.. du får över 2x pengarna på engelsmännen:

 

Champions League 2008-2009 Outright Winner

Wed 5/27 Champions League Outright Winner

11:45 AM

1301 Barcelona 1.870

1302 Manchester United 2.050

 

Nej på den här finalen så tänker jag inte lägga några bet.

 

Vill inte infinna mig i en sån situation där jag måste hejja på UTD i en final, en ligamatch är en annan femma.

 

Men Barcas redan skakiga backlinje har Abidal avstängd, Alves avstängd, Marques skadad säsongen ut och en Puyol som inte är i form.

 

Betfair hade något bättre odds om någon var intresserad av ett bet. 2.08 på UTD som vinnare 1.9 på Barca 2.76 för UTD som matchvinnare den 27:e maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart att det är utvisning på abidal, förstår inte hur man kan se något annat. han är helt ren, annars - således frilägesutvisning.

 

två straffar ska chelsea ha, piques behöver inte ens diskuteras. ballacks skott träffar armen i en onaturlig position och ska därför också rendera i straff. att linjedomaren inte ser piques är pinsamt, att huvuddomaren inte ser den andra (eller ännu värre ser, men inte blåser) är precis lika illa.

 

jag håller med drogba, det här var en fucking disgrace. att late tycker precis tvärtom ser jag som en klar bekräftelse på att jag har rätt.

 

om vi nu ändå ska se det positiva i det hela så möts iaf de två lagen som sett över hela säsongen varit bäst i europa. dock ska chelsea ha en eloge för att de tänker fotboll taktiskt på ett sätt som får barca att framstå som lates hela högen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att man utd vinner finalen så att det blir tyst på hyllningarna av barca hela tiden i tv4 och viasat. I varje fotbollskanalen Europa hyllas barca även om de slår tomtegänget getafe med 1-0. Som jag ser det är det mycket högre kvalité på engelska ligan, framförallt försvarsmässigt. Se bara på hur lite barca skapade mot chelsea i båda matcherna. Tror man utd tar finalen med sitt stabila försvar och ett anfallsspel som är lite vassare än chelseas. Men kommer bli en drömfinal skönt att det inte blev en repris på förra årets final.

 

Kan inte hålla med mer, thumbs up för engelsk fotboll som dominerar atm. Även fast jag håller på united tyckte jag lite synd om chelsea idag som skulle haft 2 straffar + dom är ett mycket bättre lag än barcelona.

 

Slakt väntas i finalen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart att det är utvisning på abidal, förstår inte hur man kan se något annat. han är helt ren, annars - således frilägesutvisning.

 

två straffar ska chelsea ha, piques behöver inte ens diskuteras. ballacks skott träffar armen i en onaturlig position och ska därför också rendera i straff. att linjedomaren inte ser piques är pinsamt, att huvuddomaren inte ser den andra (eller ännu värre ser, men inte blåser) är precis lika illa.

 

jag håller med drogba, det här var en fucking disgrace. att late tycker precis tvärtom ser jag som en klar bekräftelse på att jag har rätt.

 

om vi nu ändå ska se det positiva i det hela så möts iaf de två lagen som sett över hela säsongen varit bäst i europa. dock ska chelsea ha en eloge för att de tänker fotboll taktiskt på ett sätt som får barca att framstå som lates hela högen.

Tycker till skillnad mot dig att utvisningen var sjukt hård. Framförallt om man tar hänsyn till domarens tidigare nivå. Okej att det ska vara frilägesutvisning om domarn blåser men tycker Anelka mer eller mindre fäller sig själv.

 

I övrigt håller jag med om allt du skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att man utd vinner finalen så att det blir tyst på hyllningarna av barca hela tiden i tv4 och viasat. I varje fotbollskanalen Europa hyllas barca även om de slår tomtegänget getafe med 1-0. Som jag ser det är det mycket högre kvalité på engelska ligan, framförallt försvarsmässigt. Se bara på hur lite barca skapade mot chelsea i båda matcherna. Tror man utd tar finalen med sitt stabila försvar och ett anfallsspel som är lite vassare än chelseas. Men kommer bli en drömfinal skönt att det inte blev en repris på förra årets final.

 

Förstår i sak, men nu är det ju så att Canal+ köpt engelska ligan och TV4 har den spanska, så man kan väl förstå att de inte snackar om hur bra engelska ligan är ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser ut som Anelka medvetet snubblar på sina egna ben efter att Abidal petar honom på armen.

 

Är straffsituation 2 Etoo? Jag tyckte den var svår, armen är i lite onaturlig vinkel absolut men det ser ut som han försöker akta sig och bollen tar i armhålan.

 

Pique däremot rör ju tillochmed handen mot bollen. Det som gör det ännu sjukare att ingen lyckas ta beslutet om straff. Domaren vinkar DIREKT bort det så han har uppenbarligen sett situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Straffen på Pique är ju inget att diskutera alls, helt solklar. Den andra handssituationen är förmodligen också straff om man läser reglerna ordagrant, kan däremot förstå varför man friar i ett sånt läge. Ryggen mot bollen, ingen avsikt att ta den med handen, dessutom är det väldigt nära axeln. Tar inget i försvar, men jag kan förstå att situationen är otroligt svår att bedöma. Där ser man dock en otroligt stor anledning till varför anfallare inte ska vara i eget straffområde.. Hoppa upp, vända ryggen till och sträcka upp båda armarna i luften kan väl knappast ses som strålande försvarsagerande..

 

I de övriga straffsituationerna kan jag inte hitta någon solklar straff.. Tycker att Drogba river och sliter ganska så mycket själv. Att han dessutom filmar och maskar en hel del på planen gör det ju inte direkt lättare för honom att få med sig saker i tveksamma situationer, tycker faktiskt han får skylla sig själv.

 

Den mest intressanta situationen är väl egentligen utvisningen av Abidal.. De är otroligt svårt att avgöra vad som egentligen händer.. De flesta verkar vara ganska överens om att det var en ren filmning av Anelka och att utvisningen var felaktig. Där håller jag inte alls med. I den farten så krävs det så otroligt lite för att tappa balansen och falla. Man verkar koncentrera sig lite väl mycket på att han blir dragen i armen, detta är inte vad som får honom på fall. I sekvensen efteråt så ser man klart och tydligt hur hans fötter slår ihop och han tappar balansen. Just den typen av ihopslag är i princip omöjliga att fejka, försök själva att springa framåt och slå ihop fötterna på samma sätt. I 99 fall av 100 så är det en kontakt med spelaren bakom, i det här fallet Abidal. Det räcker med pytteliten kontakt för att få någon på fall i den hastigheten och jag är övertygad om att det var vad som hände.

 

Däremot är bedömningssituationen otroligt svår i ett sånt läge. Den typen av kontakter är oftast helt ofrivilliga och är precis vad det är, ett ihopslag. Det kan lika gärna varit Anelkas ben som träffade Abidals som tvärt om. Spontant känns det som en tuff utvisning då jag ser det som en ren olyckshändelse. Men trots allt så är det ett friläge och därmed målchans, så enligt regelboken ska det ju vara utvisning.

 

Otroligt svåra lägen för domaren överlag tycker jag, det var ju inte den stabilaste domarinsatsen jag sett direkt. Men samtidigt måste respektera svårighetsgraden av de situationer han ställs inför. Han missar en solklar straff på Piques hands, men i övrigt kan jag inte klandra honom så väldigt mycket varken för de andra straffsituationerna eller för utvisningen.

 

Kul final hur som helst, jag är väldigt glad att det inte blev repris från förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket odds får man?

bild4r.png

 

 

 

Under kolumnen spela så bettar du som vanligt och får din insats gånger oddset i rutan. I kolumnen boka så får du alltid 2x pengarna.

 

Om vi ponerar att du satsar 1000 på boka så vinner du alltså 1000eller 2000´kr beroende på hur du ser det. När du spelar på boka så spelar du för att Barcelona INTE kommer att vinna och om de gör det så får du betala ut 910 kronor i det här fallet av dina satsade 1000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...