Gå till innehåll

Varför tappar jag fokus på SnG ?


gefhjon

Recommended Posts

Det börjar alltid bra. Oavsett ifall jag byter site, spel, struktur eller haft ledigt så hamnar jag ITM varannan gång, när jag spelar SnG, de första 5 till 10 turneringarna. Mitt problem är att efter det så tenderar jag att spela sämre och åka ut hela tiden. Det går ofta så långt att jag måste tvinga mig att sluta spela för att kunna behålla bankrullen.

 

Detta är ett mönster som upprepar sig hela tiden. Alltså inte poker varians el dylikt

Jag spelar kortsagt sämre efter tag.

 

Vad kan jag göra åt det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan det vara.

 

Eller så är det visst så att det bara är varians (i pokerbetydelsen, inte matstattermen). Hur många hundra gånger har du upplevt detta fenomen?

 

Man ser alla möjliga typer av samband i slumpmässiga fördelningar. Det är mänskligt. Men släpp det. Resultatet är ointressant. Fortsätt bara spela på det sätt du är övertygad om är vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan en nystart är du förmodligen mer sugen och koncentrerad, och sedan när det gått bra ett tag börjar du slappna av igen och börjar köra "Äh, man klonkar säkert" - å trycker på synknappen. :)

 

Tack för svaret.

Jag undrar bara vad man kan göra åt det hela. Det är synd att behöva lägga av efter ett par gånger för att man tappar skärpan.

 

Hur bära sig åt för att få tillbaks skärpan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en paus varje gång det går slaskigt.

Om de första 10 går bra kan du ju lira sessioner om 10SnG.

 

Om du vill spela fler än 10 så får du behålla fokus (ifall det är det som är problemet). Kolla igenom din HH i de första SnG:erna och i de sista. Där kan du se om du spelar på samma sätt. Du kanske spelar lösare efter ju fler du spelat. Kolla igen din HH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela turbos då hinner man knappt spela dåligt innan det är slut och det känns mest som en massa standard situtioner i slutet. Kanske låter konsitigt men det funkar för mig i alla fall orkar inte vara fokuserad i en vanlig SnG längre. Dessutom bränner man av en himla massa SnG och får mer rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar göra så att varenda marginell hand jag e osäker på så skickar jag HHn av till min mejl. Sedan efter varje session kollar jag igenom all dessa händer o analyserar i lugn och ro. Speciellt den matematiska delen e viktig. På det sättet finslipar du ditt spel på ett effektivt sätt, samtidigt som många marginella situationer till slut blir helt ABC för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det tvärtom (åtminstonde i cashgames), spelar bättre när jag spelat några timmar.

 

Men har jag vunnit stort, går och lägger mig o börjar med en gång när jag vaknat på morgonen så tror jag att jag är oövervinnlig och det går inte ens att mäta hur dålig jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar göra så att varenda marginell hand jag e osäker på så skickar jag HHn av till min mejl. Sedan efter varje session kollar jag igenom all dessa händer o analyserar i lugn och ro. Speciellt den matematiska delen e viktig. På det sättet finslipar du ditt spel på ett effektivt sätt, samtidigt som många marginella situationer till slut blir helt ABC för dig.

 

Mycket bra förslag. Men finns det inte enklare vägar? T.ex. att använda sig av PT eller PO?

 

/jigsaw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...