Gå till innehåll

Pokeredge?


liidas

Recommended Posts

hej, har sätt lite på youtube om något kallat "pokeredge", verkar vara ett program som sanalyserar spelare, det står t.ex status på alla vid bordet, loose, fish, tight etc.

nu till saken, ere någon annan som har detta program och anväder det, isf är det lagligt att använda på pokersajter, är det säkert, inge skiit me trojaner å sånt och om det är till någon nytta, thx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hört talas om programet, men det låter som att det fungerar ungefär som Poker Office eller Poker Tracker. PO och PT analyserar både dig och dina motståndare. Dessa program är det väldigt många som använder, men det kostar en slant (vet dock ej hur mycket). Dom är helt lagliga och trojanfria vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att det är otillåtet är, om jag inte misstar mig, att detta program kopplar upp alla sina användare till en central databas. Alla dataminar tillsammans, vilket innebär att du får tillgång till data från händer du inte själv deltagit i eller ens observerat. Det är emot nästan alla pokersiters regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sökte på mitt egna nick på stars, och det visade att jag är en redfish:).

Vet att jag har en ROI på stars som är på 86%(vet inte hur bra det är men, sen är det låglimit också) på mina sngs där. Spelar typ bara sngs på stars för att jag tycker det är bättre att spela 200bb poker på svs, om jag har lust att lira cg.

Men är man alltså en "fish" när man är en vinnande spelare?

 

 

Säger inte att jag är bra på något sätt, därimot är jag bättre än mina kollegor vid low stakes sng:erna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
Säker på att det är förbjudet? Isåfall borde väl Sharkscopes hud också vara förbjuden?

Sen hur skulle pokersajterna kunna se att man använder sådana program?

 

Ja, vissa pokersajter förbjuder användning av Sharkscope.

 

De flesta pokerklienter använder en hel serie av metoder för att undersöka om du kör något de inte gillar på datorn. Typiskt är att de tittar på dina services, försöker få fullständig makt över explorer, och privilegier som gör att de kan titta på din skärm, disk och tangentbord, tex göra screenshots utan att du märker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla,

 

Tänkte att det vore läge att påminna er om vad som gäller på Everest i frågan.

 

Så här står det i våra Allmänna villkor:

 

2.8 Oetisk Extern Hjälp. Spelare är icke tillåtna att använda externa resurser som är utformade för att förse Spelaren med ett Orättvist Övertag gentemot andra spelare. Dessa externa resurser inkluderar tredje partens mjukvaruprogram och databaser såväl som hemsidor, nätbaserade databaser, prenumerationstjänster samt hjälp av någon annan person oavsett om denne också är en Spelare eller inte. Ledningen definierar ”Orättvist Övertag” med betydelsen att förskaffa och/eller samla någon som helst information om andra spelare utöver den som Spelaren personligen uppmärksammat genom Spelarens eget spel. Vidare så ger Spelaren Ledningen tillåtelse att aktivt ägna sig åt att spåra och förebygga användande av Oetisk Extern Hjälp vilket inkluderar, men inte är begränsat till, identifiering och rapportering av mjukvaruprogram som körs samtidigt som Mjukvaran.

 

Hoppas detta klargör saken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...