Gå till innehåll

Dooken - Skottar Fixed Limit


Dooken

Recommended Posts

Korrekt flopbeslut

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-62865144-756

played at "Istanbul" for USD RM from 2008-03-13 10:18 until 2008-03-13 10:18

Seat 2: odenseno ($917.50 in chips)

Seat 3: kasshia ($695.15 in chips)

Seat 4: fowleren ($617.30 in chips)

Seat 5: LouisABoutte ($923.75 in chips)

Seat 9: HERO ($1,096 in chips)

ANTES/BLINDS

odenseno posts blind ($5), kasshia posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

fowleren bets $20, LouisABoutte folds, HERO bets $30, odenseno calls $25, kasshia folds, fowleren calls $10.

 

FLOP [board cards: Ace of Spades,2 of Hearts,Queen of Hearts ]

odenseno checks, fowleren checks, HERO checks.

 

TURN [board cards: Ace of Spades,2 of Hearts,Queen of Hearts,3 of Spades ]

odenseno bets $20, fowleren calls $20 HERO folds.

 

RIVER [board cards: Ace of Spades,2 of Hearts,Queen of Hearts,3 of Spades,Queen of Diamonds ]

odenseno bets $20, fowleren calls $20.

 

SHOWDOWN

odenseno shows [ Jack of Diamonds,Ace of Clubs ]

fowleren mucks cards [ King of Clubs,King of Diamonds ]

odenso wins

 

Jag antar att du hade JJ eller TT? Tycker det är helt ok att ta frikortet på floppen med en sådan hand på den här brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-62865144-751

played at "Istanbul" for USD RM from 2008-03-13 10:14 until 2008-03-13 10:15

Seat 2: odenseno ($957.50 in chips)

Seat 3: kasshia ($955.15 in chips)

Seat 4: fowleren ($305.30 in chips)

Seat 9: HERO ($1,043 in chips)

ANTES/BLINDS

odenseno posts blind ($5), kasshia posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

fowleren folds, HERO bets $20, odenseno calls $15, kasshia calls $10.

 

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,5 of Hearts,King of Clubs ]

odenseno checks, kasshia checks, HERO bets $10, odenseno folds, kasshia calls $10.

 

TURN [board cards: Jack of Diamonds,5 of Hearts,King of Clubs,10 of Hearts ]

kasshia checks, HERO checks.

 

RIVER [board cards: Jack of Diamonds,5 of Hearts,King of Clubs,10 of Hearts,Queen of Diamonds ]

kasshia bets $20, HERO bets $40, kasshia folds.

 

HERO mucks :2c::2h:

 

SHOWDOWN

HERO wins $138.

SUMMARY

Dealer: HERO

 

För att stoppa in 2BB för att försöka bluffa hem en 5BB pott skulle jag kräva en bra read att fi är benägen att bet/folda mediokra händer på river. Men mot en sådan spelare hade jag nog betat turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt för att inte min hand var med i första HHn. Det var TT som du så väl läste.

 

Andra potten så gick jag på timetell och att han är weak. Precis det tidsintervall som är brukligt för att fundera på om han ska skjuta på potten eller ej, samt att jag var så pass snabb med min raise att det verkade helt naturligt att jag satt på A där.

 

Tror han max hade synat med tvåpar eller bättre i det här läget så kände att jag kunde få fold. Som jag har sagt tidigare så spelar jag inte så mycket efter vad som är matematiskt korrekt utan mest på känsla. Givetvis har jag ju någonstans i bakhuvudet ett hum om när det är matematiskt korrekt att bluffa eller inte, men jag går mestadels på känsla.

 

När du i efterhand säger att det krävs en bra read på fi för att bluffa hem den lilla potten så måste jag nog säga att jag hade det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har sagt tidigare så spelar jag inte så mycket efter vad som är matematiskt korrekt utan mest på känsla.

Läs fackets signatur. :-)

 

När du i efterhand säger att det krävs en bra read på fi för att bluffa hem den lilla potten så måste jag nog säga att jag hade det :)

Nja, jag håller inte med facket om allt alltid men här gör jag det definitivt. Oavsett read så är det en rätt dum investering. Och själv älskar jag att leka med min timetell när jag är på det humöret (när jag inte är på det humöret så betar jag på 3).

Ska också tillägga att hans donkbluff imo nästan var ännu dummare (du har ju ganska ofta en missad Ax på turn).

 

Hur som helst, snyggt när det funkar, men knappast +ev oavsett read.

 

Hej förresten, min första post i din db tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Läs fackets signatur. :-)

 

:)

 

 

Nja, jag håller inte med facket om allt alltid men här gör jag det definitivt. Oavsett read så är det en rätt dum investering. Och själv älskar jag att leka med min timetell när jag är på det humöret (när jag inte är på det humöret så betar jag på 3).

Ska också tillägga att hans donkbluff imo nästan var ännu dummare (du har ju ganska ofta en missad Ax på turn).

 

Hur som helst, snyggt när det funkar, men knappast +ev oavsett read.

 

Hej förresten, min första post i din db tror jag.

 

Stämmer säkert att det inte är ett ev+ spel med 22an. Gällande timetellen så kände jag dock på mig att den här killen var såpass orutinerad att han troligen inte ens tänkte på hur han använde tiden. Men detta är ju som jag tidigare sagt situationsanpassat och ibland vet man att man kommer klara vissa spel även om det inte är ev+. Det är inte heller särskilt ofta jag gör det här spelet. Men jag hålker såhär i efterhand med om att det är ev-.

 

 

Ja, det är din första post i min DB vilket jag tycker är jättekul för du har alltid väldigt bra analyser och jag har läst många av dina givande inlägg så fortsätt gärna komma med kommentarer och analyser. :)

 

Två HHs från dagens session

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63119491-161

played at "Nordpol" for USD RM from 2008-03-16 11:45 until 2008-03-16 11:46

Seat 2: JAHansenxx ($952 in chips)

Seat 3: LouisABoutte ($613.25 in chips)

Seat 6: HERO ($1,122 in chips)

Seat 7: Nongfu ($535 in chips)

Seat 8: odenseno ($848 in chips)

ANTES/BLINDS

Nongfu posts blind ($5), odenseno posts blind ($10).

 

HERO was dealt [ 7 of Spades,7 of Diamonds ]

 

PRE-FLOP

JAHansenxx folds, LouisABoutte bets $20, HERO bets $30, Nongfu folds, odenseno folds, LouisABoutte calls $10.

 

FLOP [board cards: Ace of Spades,5 of Diamonds,2 of Diamonds ]

LouisABoutte checks, HERO bets $10, LouisABoutte calls $10.

 

TURN [board cards: Ace of Spades,5 of Diamonds,2 of Diamonds,8 of Diamonds ]

LouisABoutte checks, HERO checks.

 

RIVER [board cards: Ace of Spades,5 of Diamonds,2 of Diamonds,8 of Diamonds,8 of Hearts ]

LouisABoutte bets $20, HERO calls $20.

 

SHOWDOWN

LouisABoutte shows [ 10 of Hearts,Ace of Diamonds ]

HERO mucks cards [ 7 of Spades,7 of Diamonds ]

LouisABoutte wins $132.

 

Här spelar jag så dåligt att jag inte vet vad jag ska göra med mig själv. Vill bara posta handen så att jag kan skämmas i offentlighet. LousieAboutte är en tight och kompetent spelare så när han tar syn på denna floppen och turn sedan visar ytterligare ett ruter finns det inte en enda möjlighet att jag har honom slagen, så detta är bara en typisk fisksyn och riktigt dåligt spelat. SKÄMS PÅ MIG!

 

 

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-62806799-17

played at "Jersey City" for USD RM from 2008-03-16 11:59 until 2008-03-16 12:00

Seat 1: momby1 ($526.50 in chips)

Seat 2: HERO ($1,416 in chips)

Seat 4: usaelmeri ($940.20 in chips)

Seat 5: ege123 ($1,364 in chips)

Seat 6: emh85 ($677.50 in chips)

Seat 8: SPSK ($203.25 in chips)

ANTES/BLINDS

usaelmeri posts blind ($7.50), ege123 posts blind ($15).

 

HERO was dealt [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

 

PRE-FLOP

emh85 folds, SPSK folds, momby1 folds, HERO bets $30, usaelmeri calls $22.50, ege123 bets $30, HERO bets $30, usaelmeri calls $30, ege123 calls $15.

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,Ace of Clubs ]

usaelmeri checks, ege123 checks, HERO bets $15, usaelmeri calls $15, ege123 bets $30, HERO calls $15, usaelmeri calls $15.

 

TURN [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,Ace of Clubs,9 of Clubs ]

usaelmeri checks, ege123 bets $30, HERO bets $60, usaelmeri calls $60, ege123 calls $30.

 

RIVER [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,Ace of Clubs,9 of Clubs,Jack of Spades ]

usaelmeri checks, ege123 checks, HERO bets $30, usaelmeri calls $30, ege123 calls $30.

 

SHOWDOWN

HERO shows [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

usaelmeri mucks cards [ 6 of Clubs,Queen of Clubs ]

ege123 mucks cards [ Ace of Diamonds,King of Diamonds ]

HERO wins $537.HERO

 

Detta är ju en ganska lustig hand och jag funderade ganska länge på hur jag skulle spela för att få ut maximalt värde. Dock artade det sig så pass väl att jag fick maximalt betalt. Jag funderade ett tag på att checka floppen men eftersom potten växt sig såpass stor preflop tänkte jag att usaelmeri kanske hade någon draghand i stil med 78, eller 67 och ville inte släppa till ett frikort för hålstege och liknande. Jag visste däremot att denna kille var en ganska sopig fisk, men att han var såpss sopig visste jag däremot inte. Det är dock positivt att det fortfarande finns spelare som gör dessa typ av spel på nivåer som 15/30$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer säkert att det inte är ett ev+ spel med 22an. Gällande timetellen så kände jag dock på mig att den här killen var såpass orutinerad att han troligen inte ens tänkte på hur han använde tiden. Men detta är ju som jag tidigare sagt situationsanpassat och ibland vet man att man kommer klara vissa spel även om det inte är ev+. Det är inte heller särskilt ofta jag gör det här spelet. Men jag hålker såhär i efterhand med om att det är ev-.

 

Du kan aldrig resonera att du kommer att "klara" ett spel även om det är -EV. Tror du att det kommer att lyckas tillräckligt ofta för att ge vinst så är det EV+ annars EV-.

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63119491-161

played at "Nordpol" for USD RM from 2008-03-16 11:45 until 2008-03-16 11:46

Seat 2: JAHansenxx ($952 in chips)

Seat 3: LouisABoutte ($613.25 in chips)

Seat 6: HERO ($1,122 in chips)

Seat 7: Nongfu ($535 in chips)

Seat 8: odenseno ($848 in chips)

ANTES/BLINDS

Nongfu posts blind ($5), odenseno posts blind ($10).

 

HERO was dealt [ 7 of Spades,7 of Diamonds ]

 

PRE-FLOP

JAHansenxx folds, LouisABoutte bets $20, HERO bets $30, Nongfu folds, odenseno folds, LouisABoutte calls $10.

 

FLOP [board cards: Ace of Spades,5 of Diamonds,2 of Diamonds ]

LouisABoutte checks, HERO bets $10, LouisABoutte calls $10.

 

TURN [board cards: Ace of Spades,5 of Diamonds,2 of Diamonds,8 of Diamonds ]

LouisABoutte checks, HERO checks.

 

RIVER [board cards: Ace of Spades,5 of Diamonds,2 of Diamonds,8 of Diamonds,8 of Hearts ]

LouisABoutte bets $20, HERO calls $20.

 

SHOWDOWN

LouisABoutte shows [ 10 of Hearts,Ace of Diamonds ]

HERO mucks cards [ 7 of Spades,7 of Diamonds ]

LouisABoutte wins $132.

 

Ja det här är inget bra läge att värdechecka turn precis som du säger. Det finns liksom inga händer som du kan inducera bluffar ifrån. Om du visste att fi peelar flop supertunnt med två klädda och ett BD-färgdrag och är benägen att checkraisa turn med ett färgdrag eller nått kanske det skulle kunna funka. Det är dock tveksammt att han skulle checkraisa ett färgdrag med ett ess på brädan så det hade antagligen varit bättre att beta turn och ta en gratis SD i så fall.

 

Anyway det absolut troligaste är att han antingen har ett ess eller ett färgdrag på flop och på turn är din hand ganska körd. Det bästa hade varit att checka turn och hoppas på en mirakelsjua eller en till ruter på river och sen ge upp.

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-62806799-17

played at "Jersey City" for USD RM from 2008-03-16 11:59 until 2008-03-16 12:00

Seat 1: momby1 ($526.50 in chips)

Seat 2: HERO ($1,416 in chips)

Seat 4: usaelmeri ($940.20 in chips)

Seat 5: ege123 ($1,364 in chips)

Seat 6: emh85 ($677.50 in chips)

Seat 8: SPSK ($203.25 in chips)

ANTES/BLINDS

usaelmeri posts blind ($7.50), ege123 posts blind ($15).

 

HERO was dealt [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

 

PRE-FLOP

emh85 folds, SPSK folds, momby1 folds, HERO bets $30, usaelmeri calls $22.50, ege123 bets $30, HERO bets $30, usaelmeri calls $30, ege123 calls $15.

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,Ace of Clubs ]

usaelmeri checks, ege123 checks, HERO bets $15, usaelmeri calls $15, ege123 bets $30, HERO calls $15, usaelmeri calls $15.

 

TURN [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,Ace of Clubs,9 of Clubs ]

usaelmeri checks, ege123 bets $30, HERO bets $60, usaelmeri calls $60, ege123 calls $30.

 

RIVER [board cards: 4 of Hearts,5 of Diamonds,Ace of Clubs,9 of Clubs,Jack of Spades ]

usaelmeri checks, ege123 checks, HERO bets $30, usaelmeri calls $30, ege123 calls $30

SHOWDOWN

HERO shows [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

usaelmeri mucks cards [ 6 of Clubs,Queen of Clubs ]

ege123 mucks cards [ Ace of Diamonds,King of Diamonds ]

HERO wins $537.HERO

 

Att checka flop här hade varit katastrofalt. Det är cappat preflop och potten är stor och multiway och fi kommer att peela flop tunnt med backdoordrag och liknande. Att checka den här floppen efter att ha cappat som ett slowspel är också väldigt transparant. Det ser i fi:s ögon precis ut som vad det är och de kommer att vara på sin vakt i resten av handen.

 

Det du hoppas på är att någon av fi har det sista esset (i så fall med bra kicker med tanke på preflopaction) eller ett set. En draghand som 76s är inte otänkbar för SB och precis som du säger vill du inte ge frikort till en sådan hand.

 

När BB checkraisar så är det tydligt att du haft tur och han har AK-AQ eller AJs-ATs och ditt enda beslut i handen är om du ska 3-betta flopp eller inte. Tycker att det känns rätt att vänta och höja turn eftersom om SB har ett OESD som vi måste misstänka på flop så kommer han att syna flop även om vi raisar, men han kommer antagligen även att syna 2BB på turn med den handen eftersom potten är såpass stor och han får rätt odds att dra trots att han måste stoppa in 2 BB på turn.

 

Om du höjer flop får du i bästa fall in 3BB på flop och 2 på turn. I sämsta fall får du in 2BB på flop och 1BB på turn. Om du väntar till turn att höja får du i bästa fall in 2BB på flop och 4BB på turn och i sämsta fall 1,5BB på flop och 2BB på turn. (Jag utesluter att BB viker turn eftersom vi i stort sett är säkra på att han har ett ess med bra kicker. Har inte heller med i beräkningen att vi får ytterligare action vilket inte är troligt men inte helt omöjligt)

 

Jag orkar inte sannolikhetsbedöma alla olika scenario för att göra en EV-beräkning men är övertygad om att den skulle visa att det är mer EV+ att raisa turn i en så här stor pott, med tanke på att vi kan vara ganska säkra på vad fi har för händer.

 

Stark syna av usaelmeri med Q-high på river mot två spelare som båda gett action i handen på en torr A-high bräda. Tror han verkligen att hans Q-high håller mer än 6% av gångerna mot både dig och BB?

NH BTW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i ett 10/20$ game och möter en fi som jag haft många duster med. Fi är relativt tight men när han väl spelar så är det mosa in bet i potten som gäller.

Fi sitter på CO medan jag sitter på BTN och jag bestämmer för att trickspela lite med JJ.

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63436756-132

played at "Minsk" for USD RM from 2008-03-20 15:43 until 2008-03-20 15:43

Seat 3: matahu ($426.30 in chips)

Seat 4: Robber_Wes ($1,038 in chips)

Seat 7: HERO ($862 in chips)

Seat 10: ei_natsaa ($1,072.20 in chips)

ANTES/BLINDS

ei_natsaa posts blind ($5), matahu posts blind ($10).

 

HERO was dealt [ , ]

 

PRE-FLOP

Robber_Wes bets $20, HERO calls $20, ei_natsaa folds, matahu folds.

 

FLOP [board cards: ,, ]

Robber_Wes checks, HERO bets $10, Robber_Wes bets $20, HERO bets $20, Robber_Wes bets $20, HERO calls $10.

---------------------

 

När det floppar med A förväntar jag mig att Fi som är väldigt aggro bör beta ut här med i princip vilket A som helst och även låga PPs, ja i princip alla händer för att reppa ett A. Till min förvåning så checkar fi vilket gör att jag börjar ana ugglor i mossen. Det är det sista jag förväntar mig från fi så jag bestämmer mig för att pusha.

 

TURN [board cards: ,,, ]

Robber_Wes bets $20, HERO bets $40, Robber_Wes calls $20.

------------------------------

 

Turn visar A vilket gör sannolikheten för att fi sitter på A mindre och jag bestämmer mig för att verkligen se efter hur det ligger till.

 

RIVER [board cards: ,,,, ]

Robber_Wes checks, HERO ???

--------------------

 

Check enda alternativet på river?? Sitter fi på A får jag definitivt syn, gör han det inte blir det fold av det mesta andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan aldrig resonera att du kommer att "klara" ett spel även om det är -EV. Tror du att det kommer att lyckas tillräckligt ofta för att ge vinst så är det EV+ annars EV-.

 

Jag vet att du har helt rätt, men jag vägrar att ge mig ;)

 

Gällande händerna som jag postade så har du rätt i analysen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en tight passiv weak spelare. Går inte in i potter utan solida starthänder. När jag bettar ut på flopp och blir återhöjd sätter jag honom på en HD i rangen JJ+, AJ, KJ QJ samt två spader spader med överkort till färgen.

 

Vågar jag skicka in ytterligare en bet på rivern eller är det bästa bara att ta en syn när han raisar mig på rivern?

 

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63436756-218

played at "Minsk" for USD RM from 2008-03-20 16:30 until 2008-03-20 16:31

Seat 1: TrumanBurban ($749 in chips)

Seat 3: matahu ($507.80 in chips)

Seat 4: Robber_Wes ($1,091.25 in chips)

Seat 5: USmasters ($270 in chips)

Seat 7: HERO ($690 in chips)

ANTES/BLINDS

USmasters posts blind ($5), HERO posts blind ($10).

 

HERO was deakt [ 8 of Diamonds,4 of Spades ]

 

PRE-FLOP

TrumanBurban folds, matahu calls $10, Robber_Wes folds, USmasters folds, HERO checks.

 

FLOP [board cards: Jack of Spades,8 of Spades,3 of Diamonds ]

HERO bets $10, matahu bets $20, HERO calls $10.

 

TURN [board cards: Jack of Spades,8 of Spades,3 of Diamonds,4 of Hearts ]

HERO checks, matahu bets $20, HERO bets $40, matahu bets $40, HERO bets $40, matahu calls $20.

 

RIVER [board cards: Jack of Spades,8 of Spades,3 of Diamonds,4 of Hearts,2 of Clubs ]

HERO bets $20, matahu bets $40, HERO calls $20.

 

SHOWDOWN

matahu shows X X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en tight passiv weak spelare.

TEXAS_HOLDEM, FIXED_LIMIT, P4-63436756-218

played at "Minsk" for USD RM from 2008-03-20 16:30 until 2008-03-20 16:31

Seat 1: TrumanBurban ($749 in chips)

Seat 3: matahu ($507.80 in chips)

Seat 4: Robber_Wes ($1,091.25 in chips)

Seat 5: USmasters ($270 in chips)

Seat 7: HERO ($690 in chips)

ANTES/BLINDS

USmasters posts blind ($5), HERO posts blind ($10).

 

HERO was deakt [ 8 of Diamonds,4 of Spades ]

 

PRE-FLOP

TrumanBurban folds, matahu calls $10, Robber_Wes folds, USmasters folds, HERO checks.

 

FLOP [board cards: Jack of Spades,8 of Spades,3 of Diamonds ]

HERO bets $10, matahu bets $20, HERO calls $10.

 

TURN [board cards: Jack of Spades,8 of Spades,3 of Diamonds,4 of Hearts ]

HERO checks, matahu bets $20, HERO bets $40, matahu bets $40, HERO bets $40, matahu calls $20.

 

RIVER [board cards: Jack of Spades,8 of Spades,3 of Diamonds,4 of Hearts,2 of Clubs ]

HERO bets $20, matahu bets $40, HERO calls $20.

 

SHOWDOWN

matahu shows X X

 

När en passiv weak spelare trebettar turn så är ett lågt tvåpar inte så mycket att komma med. En weak passiv spelare 3-bettar inte turn med TP och inte heller med FD. Ta ner handen efter 3-bet på turn.

 

När han höjer dig på river efter att du cappat turn så kan du göra ett crying call men att återhöja är inte att tänka på. Om du vann den här handen så är din read tokfel. Om din read är rätt så spelar du handen tokfel.

 

Förstår inte heller hur du kommit fram till fi:s range som är helt sjuk för en limpare. Vad har han för stats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag lite fräckt fråga vilken din ambition är. Varför skriver du db? Varför ska vi fortsätta kommentera resten av dina händer? (Frågorna är väldigt ödmjukt ställda, men fundera på dem)

 

Min ambition med min DB är att jag själv ska kunna få bättre koll på vad jag gör och varför jag gör det. Jag publicerar händerna för att sedan kunna gå tillbaks och analysera för att se hur jag ska ta lärdom av de misstag jag gjort och även tänka på vad jag får för svar av sådana som dig och pokerfacket.

 

Att jag vägrade att ge mig var ett skämt... hence the ;-)

 

Jag tar till mig mycket av det som skrivs här i DB även om jag lite för ofta bantrar folk. Jag är som sagt ingen matematiker men försöker ta till mig så mycket av den matematik som trots allt skrivs här (speciellt av pokerfacket som skriver många bra inlägg som jag (tro det eller ej) lär mig mycket av.

 

Som en sista del skriver jag en dagbok eftersom nästan alla dagböcker som skrivs handlar om NL. Och jag vill ge en inblick i hur det kan vara att spela FL för dem som tycker att detta är en intressant och rolig spelform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När en passiv weak spelare trebettar turn så är ett lågt tvåpar inte så mycket att komma med. En weak passiv spelare 3-bettar inte turn med TP och inte heller med FD. Ta ner handen efter 3-bet på turn.

 

När han höjer dig på river efter att du cappat turn så kan du göra ett crying call men att återhöja är inte att tänka på. Om du vann den här handen så är din read tokfel. Om din read är rätt så spelar du handen tokfel.

 

Förstår inte heller hur du kommit fram till fi:s range som är helt sjuk för en limpare. Vad har han för stats?

 

Som jag har sagt tidigare så använder jag inget statistikprogram utan läser av statistiken ur huvudet. Hur har jag har kommit fram till Fi's HD är genom att observera vilka händer han kommer till SD med samt att det går att kolla i HH vilka händer som muckas, och jag kollar i princip varje hand.

 

Jag sätter honom således på tidigare nämnda HD eftersom han, trots att han limpar väldigt ofta visar upp starka starthänder även om han spelar dem fel.

 

Jag vann handen och fi visar [ AD, AC ] efter att jag tagit en syn på river.

Eftersom jag nu vann handen, så vill jag gärna veta hur jag skulle spelat den annorlunda eftersom det tydligen var tokfel?

 

Och som jag skrev i föregående inlägg så ska du veta att jag tar till mig vad du skriver. Så säg gärna vad jag gjorde fel, gata för gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har sagt tidigare så använder jag inget statistikprogram utan läser av statistiken ur huvudet. Hur har jag har kommit fram till Fi's HD är genom att observera vilka händer han kommer till SD med samt att det går att kolla i HH vilka händer som muckas, och jag kollar i princip varje hand.

 

Jag sätter honom således på tidigare nämnda HD eftersom han, trots att han limpar väldigt ofta visar upp starka starthänder även om han spelar dem fel.

 

Jag vann handen och fi visar [ AD, AC ] efter att jag tagit en syn på river.

Eftersom jag nu vann handen, så vill jag gärna veta hur jag skulle spelat den annorlunda eftersom det tydligen var tokfel?

 

Och som jag skrev i föregående inlägg så ska du veta att jag tar till mig vad du skriver. Så säg gärna vad jag gjorde fel, gata för gata.

 

Med tanke på vilken hand fi visade upp så är det din read som inte stämmer. En tight passiv weak spelar inte handen på det här sättet. Även en normal TAG hade slagit av på takten om inte efter din checkraise på turn så iaf efter din cap på turn, men den här spelaren bombar bara på med sitt överpar vilket inte indikerar att han är passiv och weak.

 

Om han verkligen var passiv och weak så skulle du tagit ner handen efter hans 3-bet på turn.

 

Som jag skrev antingen spelar du fel eller så är din read fel, men eftersom du inte spelade utifrån din read så blev det rätt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tight passive weak kanske är fel benämning på fi. Men jag har svårt att sätta en beskrivning på fi som spelar bra starthänder men limpar. Synar med toppar med weak kicker. Jag tror att du känner igen fenomentet med en weak spelare som när han väl får AA inte ser något annat än att han verkligen har AA och därför dunkar oehört hårt. Så på detta sättet kan man väl säga att det är fel på mina reads eller fel på min beskrivning av hur fi spelar.

 

Kanske är det min definition av fi som är fel?

 

Men hur som helst så är det nog korrekt tänkt i att jag bör plocka ned handen redan på turn och trebeten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tight passive weak kanske är fel benämning på fi. Men jag har svårt att sätta en beskrivning på fi som spelar bra starthänder men limpar. Synar med toppar med weak kicker. Jag tror att du känner igen fenomentet med en weak spelare som när han väl får AA inte ser något annat än att han verkligen har AA och därför dunkar oehört hårt. Så på detta sättet kan man väl säga att det är fel på mina reads eller fel på min beskrivning av hur fi spelar.

 

Kanske är det min definition av fi som är fel?

 

Men hur som helst så är det nog korrekt tänkt i att jag bör plocka ned handen redan på turn och trebeten.

 

Jo det finns ju en hel dåliga spelare som spassar ut helt när de ser AA i hålet och som dönar på på alla gator oavsett bräda även om de normalt inte ens höjer med mellansettet. Saken är den att även om du har en read att han är passiv förutom när han har ett stort PP eller träffat hårt på floppen så är det ändå fel att gå bananas med ett lågt 2-par, eftersom du inte kan veta vilket som är fallet i just denna hand.

 

Det är ofta bra att skilja på pre- och postflop när du beskriver fi. T ex skulle du kunna benämna honom som Tajt-Passiv preflop men mer aggressiv postflop. Eller skriv helt enkelt ner några typiska moves du sett fi göra. Du kommer att få bättre svar på dina händer om du är lite noggrannare i beskrivningen av fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...