Gå till innehåll

SvS 50/100 TT mot XX?


Dooken

Recommended Posts

Har bara spelat ett 50-tal händer mot Fi och har bara kunnat snappa upp att han spelar väldigt basic och har ganska låg AF. Har dock inte kommit till showdown mot denna kille särskilt ofta. Han spelar relativt tight för att vara ett 5-manna bord. Han verkar heller inte skicka iväg dumbluffar eller ta dumsyner. Ganska kompetent spelare helt enkelt.

 

 

Fi1 Fold

Fi2 Fold

(B) Dooken :Td::Tc: Bet

(SB) Fi 3 Fold

(BB) Fi 4 Call

 

Flop :8s::4h::2d:

 

Fi Check

Hero Bet

Fi Check-Raise

Hero Call (För att slå om på turn)

 

Turn :8s::4h::2d::Ks:

 

Fi Bet

Hero Raise

Fi Call

 

River :8s::4h::2d::Ks::8d:

 

Fi Bet (DONK)

Hero ???

 

Potsize 8.25 BB

 

Känns som om detta är en typisk donkbet där fi trissar rivern. Magen säger till mig att detta måste vara en fold mtp min känsla för fi och hur han tidigare har spelat. Väldigt ofta är jag slagen i detta läge, men pottoddsen talar för syn?

 

Han indikerar ju tydligt att han blir rädd för K på turn och tar synen i hopp om att jag bluffar? Sitter han på 35 eller sitter han på 8X? Eller outplayar han mig med 4X?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag hade synat. Är alltför ofta han sitter på 33, 55, 35, 4X, 2X, XsXs eller vilken skit som helst här, dessutom blir det lätt för exploaterbart att släppa en färdig hand här bara för att brädan parar sig.

 

Hans riverdonk tycker jag avviker från standardspel med trissen och avvikande spel gör iaf mig mer SD-benägen. Man slutar ju aldrig förvånas över vad fan folk donkar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är idén med att skriva att det e 50/100 i rubriken för att sen försöka mörka vilket nivå du spelar genom att först inte skriva hur stora bettarna e och sen bara skriva hur många BB potten är på...

 

edit: aha det e FL. nu trilla poletten ner.

 

edit: eller om "donk" betyder att han ställer in så kvarstår jag vid det jag skrev först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde också att en donk-bet var en "större bet", någon som vill vara vänlig att reda ut begreppen?

 

Det är limit, man kan inte ha olika betsizer (hur blir det i plural? :S)

Han donkbetar eftersom han betar river ur pos efter att hero höjde turn, dvs han betade eller höjde inte senast utan betar ut i aggresorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...