Gå till innehåll

Funderingar runt AA?


Mag

Recommended Posts

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Hej!

 

Jag kan bara tala för migsjälv men.., AA är den hand jag har förlorat mest på utan tvekan. Vilket kanske säger sig själv :P

 

Har en gång blivit dragen till River av en KK hand mot min AA, K kommer på floppen, kanske inte så ovanligt, men KK spelaren i fråga fick i och med den K rivern sin TREDJE KKK hand på 4 givar. !"#"¤!(¤"#¤!"

 

Det var förövrigt den kvällen jag slutade spela på ett par år och beslutade att reda upp mitt liv.

 

Är väl som dom säger att inget ont som inte för någonting gott med sig! :)

 

Men åter till frågan, för mig så beror det helt och hållet hur spelet har sätt ut, storlek på folks stackar osv, generellt så försöker jag väl att få in så mycket som möjligt...men...

 

:-)

 

Mvh

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorat mest på
Jag hoppas att du inte menar totalt, för det är en av de händer du borde vinna mest med, totalt.

 

Han tycker alltså att det är en lätt fold om du har mindre än $1250 framför dig och en lätt syn om du har mer än $2500 men däremellan ett svårt val.
Vill också påminna om att det också är viktigt att se på hur stor beten är av motståndarens stack, om han tex betar 10 usd och det motsvarar 5-10% av din stack men är 25% av raiserns stack så är situationen något annorlunda, resonemanget som Ciaffone då för förändras något osv

 

Är verkligen AA värt att spela så hårt som det oftast gör??
Precis som det noterats tidigare så beror det mycket på i vilken fas av handen man är. Men förbluffande ofta hittar man spelare som vill gå all in preflop med 88-QQ och då vinner du i längden en jäkla massa... Det är ofta här du vinner stort eller om du maskerar styrkan något och AK prickar sin kung. Det är den bästa handen om man spelar den rätt :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Var ett tagsedan denna tråden var igång, men jag drar igång den Istället för att starta en ny (allt för dig QoS :lol:)

 

Iaf det jag har funderat på den senaste tiden som jag tycker vore intressant att disskutera är:

 

Hur(ofta) och varför ni tycker(tycker inte) att man ska slowplaya AA??

 

Tack för mig 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur(ofta) och varför ni tycker(tycker inte) att man ska slowplaya AA??

 

Hur ofta: Nästan aldrig, enda jag kan tänka mig är heads up mot en spelare som nästan alltid viker sig för ett preflop bet men mot en sån behöver man väl kanske inte bry sig om vilka kort man har.

 

Varför: Handen dör ibland på floppen men är alltid nötterna innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur(ofta) och varför ni tycker(tycker inte) att man ska slowplaya AA??

 

Tack för mig 8)

 

Eftersom jag är oförmögen att tänka själv kan jag ju dra vilka kriterier som Bob Ciaffone tycker ska vara uppfyllda. Det här gäller big bet poker.

 

1. Du är heads up. (Ex du sitter på knappen och nån har höjt 4 ggr BB)

2. Du har position på motståndaren.

3. Motståndaren har "lagom" med marker kvar. Detta är då man utan att överbetta potten kan raisa motståndaren all in på floppen om han bettar. Gäller alltså att ha koll på att motståndaren är hyfsat aggressiv och kan tänkas betta ut på de flesta floppar.

 

Slutsats: Det är inte så värst ofta är det värt att slowplaya essen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också dålig erfarenhet av AA, känns som jag förlorat mer än jag vunnit med dom. Ändå har jag i dom tre potterna jag förlorat mest i varit heads up på floppen (bland annat mot K3o som träffade runner-runner trips i treor trots att jag bettade pott varje gata ;) ).

 

Hur som helst, för några dagar sedan fick jag AA på handen. Båda gångerna bettade jag pre-flop och fick en syn av en person. I båda fallen kom ett öppet par på floppen och det visade sig att det betydde triss för motståndaren i båda fallen (Q 10o och K9s).

 

Min fråga är således att i en heads up pott, om man preflop raisat, floppen kommer med ett öppet par och motståndaren fortfarande visar styrka, ska man anta att motståndaren har trissen?

 

Jag resonerade att det helt enkelt var ganska liten chans att så var fallet och man kan få syn av de kontigaste händerna på 0.25/0.50 NL (och så har jag nog svårt att släppa AA post-flop som de allra flesta ;) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det jag funderar på är...Är verkligen AA värt att spela så hårt som det oftast gör??

 

Just NU säger jag nej!

 

Blinds 15/30 och inget speciellt har hänt. Jag får AA. Höjer 200. En kille synar med en all in- jag synar och blir all -in. Han har QQ och får en triss på turn. Jag åker ut.

 

Men jo, shit happens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
Jag har också dålig erfarenhet av AA, känns som jag förlorat mer än jag vunnit med dom. Ändå har jag i dom tre potterna jag förlorat mest i varit heads up på floppen (bland annat mot K3o som träffade runner-runner trips i treor trots att jag bettade pott varje gata ;) ).

 

Hur som helst, för några dagar sedan fick jag AA på handen. Båda gångerna bettade jag pre-flop och fick en syn av en person. I båda fallen kom ett öppet par på floppen och det visade sig att det betydde triss för motståndaren i båda fallen (Q 10o och K9s).

 

Min fråga är således att i en heads up pott, om man preflop raisat, floppen kommer med ett öppet par och motståndaren fortfarande visar styrka, ska man anta att motståndaren har trissen?

 

Jag resonerade att det helt enkelt var ganska liten chans att så var fallet och man kan få syn av de kontigaste händerna på 0.25/0.50 NL (och så har jag nog svårt att släppa AA post-flop som de allra flesta ;) ).

 

kanske årets tråkigaste level

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, nu fick jag en ursäkt att posta den här igen.

Den blir inte gammal. :D

 

BossMedia Game #1082687546: Table Frida 2 - kr7.50/kr15.00 - No Limit Hold'em - 22:58:02 - 2009/07/30

Seat 4: Trillske (kr2985.00)

Seat 1: Thantis (kr1827.95)

Seat 5: fluuken (kr4255.10)

Trillske posts the small blind of kr7.50

fluuken posts the big blind of kr15.00

Thantis is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Trillske Ace of SpadesAce of Hearts

Thantis folds

Trillske raises kr60.00

fluuken raises kr210.00

Trillske raises kr555.00

fluuken goes all-in with kr4255.10

Trillske goes all-in with kr2985.00

*** FLOP *** 4 of ClubsQueen of DiamondsAce of Diamonds

*** TURN *** 4 of ClubsQueen of DiamondsAce of DiamondsKing of Diamonds

*** RIVER *** 4 of ClubsQueen of DiamondsAce of DiamondsKing of Diamonds5 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot kr5955.00 | Rake kr15.00

Board: 4 of ClubsQueen of DiamondsAce of DiamondsKing of Diamonds5 of Hearts

Trillske won (kr0.00), showed Ace of SpadesAce of Hearts

fluuken won (kr5955.00), showed 2 of Clubs3 of Diamonds

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...