Gå till innehåll

Mikkas blogg på Pokermagazine


Mikka

Recommended Posts

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det direktlänk, den ligger inte bland de andra bloggarna på sidan :S

 

Klickar du på "Blogg" uppe i menyraden får du upp alla som har skrivits: de tre som syns i vänstra kanten är endast de tre senaste.

När du har klickat på någons blogg finns det under den länkat till alla tidigare bloggar skrivna av samma person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du skriver bra, skulle dock föredra lite mer pokerrelaterat material :) Annars blir det ju mest som en vanlig blogg, och såna finns det redan gott om..

 

Håller med, förutom just att du skriver om annat också, gillar sådant. Senaste inlägget var riktigt bra och roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv tycker jag det är sjukt trist att läsa om händer som spelats... mer roligt att läsa om livet runt omkring på EPT och sånt eftersom man själv inte är där...

 

 

Jag gillar mixen, vill kunna läsa om hur händer spelats och vad som låg bakom spelet. Men det är ju äve kul att få inblick i hur livet är i pokersvängen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att sveriges Pokerdam nr.1 startat blogg. Tycker det var mycket läsvärt metarial.. Gillar att du skriver vad som händer runt ikring allt,inte bara poker. Dock vill jag även se(endast min personliga åsikt) lite mer action från cash-spelandet.. Annars är det bara att fortsätta på den inslagna linjen.. GL o WP..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är många som har efterfrågat mer cashgames, och jag kan lova att det kommer!

Att det inte har blivit mer hittills beror på att det har hänt så mycket på sistone... vilket resulterat både i att det fanns annat intressant att skriva i bloggen och inte mycket tid över för mig att spela cg. Jag skriver helst om saker som det kommer och vill inte stoppa in en cg-hand "bara för att" :)

 

Hmm, jag har också glömt att kolla din blogg. Läste ikapp nu och gillade det du skriver. Du får gärna meddela här när du skrivit nått nytt. Lite lättare att hänga med då.

 

Tackar! Jag kommer att skriva 1-2 gånger i veckan, men visst kan jag försöka få iväg ett inlägg här när den är uppe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar badbeat tycker du? Jag kollade lite på sidan och blev inte imponerad. Dåligt med information och det står olika saker på olika ställen. Dessutom var sidan dåligt kodad så det var riktigt svårt att registrera sig om man använde Firefox. Jag tror jag lyckades med Internet Explorer men jag har inte fått något mail.

 

Om man inte är kändis måste man börja med $100 som daglig rulle och jobba sig upp därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog rätt om hemsidan, jag använder den själv inte så mycket. All information jag behövde fick jag genom mina vänner och att diskutera direkt med personerna i ledningen. Spelar man för dem får man tillgång till privata sidor där man bl a ser hur mycket man har vunnit.

 

Det tog lite tid för dem att få igång ett konto (de behövde en massa info, skulle sätta upp ett konto med autoöverföringar osv, och har bara två startdagar i månaden) men sedan har det funkat riktigt bra.

 

Man behöver inte börja så lågt om man kan bevisa att man är en vinnande spelare. Om du sparar resultat från de nivåer du spelar på i pokertracker och skickar in, får du börja på en betydligt högre nivå. Jag skickade in lite resultat från nl1000, nl2000 och nl5000, och fick börja spela på nl600 i en vecka innan jag nu flyttar upp om ett par dar. Det verkar inte som om de låter någon börja på en högre nivå än så.

 

Är du intresserad kan du PM:a mig så ger jag dig msn/mail till någon du kan prata med... och ange gärna mig som referens så får jag fem procent av dina vinster ;) (Fem procent som badbeat annars hade tagit)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anser dig vara en vinnande spelare på högre nivåer låter det lite konstigt med en 50% stake-deal.

 

I bloggen antyder du att din bankrulle f.n. inte är tillräcklig för de nivåer du vill spela på. Om det då ska bli EV+ med stake-deal måste spelnivån ligga minst 100% högre än vad egna bankrullen medger.

Att inte ha diciplin att sluta efter 4 förlorade inköp vid spel med egen rulle låter lite konstigt men det är möjligt att du har haft dyrköpta erfarenheter av detta.

Kan du berätta något mer om dealen rent juridiskt? Har ni skrivit något detaljerat kontrakt så att inte DusktoDawn-historien upprepar sig? Skapar de pokerkontot och sköter alla in och uttag? Har deras koncept officiellt stöd hos Mansion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anser dig vara en vinnande spelare på högre nivåer låter det lite konstigt med en 50% stake-deal.

 

I bloggen antyder du att din bankrulle f.n. inte är tillräcklig för de nivåer du vill spela på. Om det då ska bli EV+ med stake-deal måste spelnivån ligga minst 100% högre än vad egna bankrullen medger.

Att inte ha diciplin att sluta efter 4 förlorade inköp vid spel med egen rulle låter lite konstigt men det är möjligt att du har haft dyrköpta erfarenheter av detta.

Kan du berätta något mer om dealen rent juridiskt? Har ni skrivit något detaljerat kontrakt så att inte DusktoDawn-historien upprepar sig? Skapar de pokerkontot och sköter alla in och uttag? Har deras koncept officiellt stöd hos Mansion?

 

Jag känner till vinnande spelare MED rulle som också har valt att gå med i badbeat, så det har inte bara att göra med knappa resurser. Man får ju många andra fördelar med ett sånt arrangemang.

Du tänker just nu som jag gjorde första (och andra) gången jag hörde om badbeat.

 

Jag säger bara att jag inte har riktig rulle online. Ett alternativ hade varit att sälja aktier och/eller driva in skulder, men jag gillar inte tanken.

Förutom att jag inte håller med om ditt påstående att jag måste spela minst 100 procent högre för att tjäna på det (pga det värde man får genom turneringar, procent osv) tror jag att jag inom ett par månader kommer att spela ett par nivåer högre än jag hade gjort annars - och det utan att riskera något online.

 

Att jag också nämner loss-limiten är inte ett skäl, bara något jag tror är positivt. Jag har aldrig tillämpat någon liknande taktik själv och det är klart att jag hellre fortsätter spela när jag är ner. Jag har väl inte så hemskt dåliga erfarenheter av det, men jag spelar säkert lite sämre när jag förlorar och jag slipper ju en del psykisk press som jag skulle ha på mig själv om jag en dag förlorar tio inköp och sen känner att jag vill spela tillbaka det... så jag tror att jag tjänar på det. Fyra inköp är för övrigt för låg gräns, jag kommer att ha fem efter den första veckan.

 

Nej, jag har inte skrivit något kontrakt med badbeat. Jag är säker på att historien med dtd inte kan upprepa sig då överenskommelsen är helt annorlunda. Jag var sponsrad av dtd, som faktiskt inte skulle tjäna pengar på mig medan jag är stejkad av badbeat.

Så länge badbeat tjänar pengar på mig är det ganska otroligt att de skulle lura mig på något sätt. Det enda de skulle kunna göra är väl att vägra betala ut min del av månadens spel, och då skulle de helt säkert förlora mig. De har all rätt att avsluta vårt avtal imorgon, precis som jag har all rätt att sluta imorgon om jag inte skulle trivas med det här. Jag har inte förbundit mig till något. Och när jag får turneringsinköp kommer jag aldrig mer att lägga ut något själv ;)

 

En stor säkerhet är att jag är nära vän med två av deras viktigaste spelare och en kille i företaget, vilket också talar emot att de skulle lura mig. Dessutom har de många hundra spelare och jag har inte hört om några oegentligheter någonstans. Kanske att jag ändå skulle försöka få till ett kontrakt när vi träffas, men jag tror egentligen inte att det ska vara nödvändigt.

 

Badbeat sköter alla insättningar och uttag, fast det sker automatiskt. De skapade kontot. De har avtal med Betfair, Dtd, Grandslam och Mansion och har officiellt stöd av dessa sajter (som tjänar på detta genom fler garanterade spelare)

 

Oj, vad långt det blev. Hoppas att du fick svar på dina frågor! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken var "DusktoDawn-historien"? Länk/url?

 

 

Flicka får sponsring av pokerbolag.

Flicka ska agera "kuttersmycke"

Flicka lägger ut pengar för liveinköp ur egen ficka

Flicka får inte betalt sedan av pokerbolaget.

 

Ungefär så. Du är modde, sök själv på PF :ola::-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...