Gå till innehåll

Det är en härlig hobby man har


leksing2004

Recommended Posts

Igår vid 20:30 satte jag mig för att spela lite 5/10 limit SH på svs. Köpte in mig för 1000kr och backade snabbt till 750 efter några missade drag. Var nere på 470 kr efter ytterligare missade drag och ett par hårt spelade set mot färg på rivern. Hade svårt att bara stänga ned och lyssna på frugans rop om läggdags så jag satt kvar till kl 00:15 då jag till slut kom över 1000kr-strecket och nöjd lämnade bordet 39kr rikare. Vilken jävla kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår vid 20:30 satte jag mig för att spela lite 5/10 limit SH på svs. Köpte in mig för 1000kr och backade snabbt till 750 efter några missade drag. Var nere på 470 kr efter ytterligare missade drag och ett par hårt spelade set mot färg på rivern. Hade svårt att bara stänga ned och lyssna på frugans rop om läggdags så jag satt kvar till kl 00:15 då jag till slut kom över 1000kr-strecket och nöjd lämnade bordet 39kr rikare. Vilken jävla kväll.

 

Välkommen till pokerspelandet.

 

Räkna med att nästan alla av dina dagar kommer kunna kallas "vilkenn jävla kväll" då de "vanliga" pokerdagarna är ovanliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag att mot bakgrund av de böcker jag läst, timmar av studier på detta och t ex twoplustwo´s forum och den ständiga viljan att lära mig och bli en bättre spelare är jag någorlunda bättre rustad än genomsnittsspelaren på min limit på SVS och i och med det kan ha en mikroskopisk men dock edge över dessa. Det är just den lilla edgen som får mig att sitta kvar trots 50bb minus för de kan ju inte få in allting hela tiden. Jag har tålamod som en gammal häst så tilt är ingen option.

Det roliga är att just denna tanke att man är över medel delar jag säkert med 100% av övriga spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag att mot bakgrund av de böcker jag läst, timmar av studier på detta och t ex twoplustwo´s forum och den ständiga viljan att lära mig och bli en bättre spelare är jag någorlunda bättre rustad än genomsnittsspelaren på min limit på SVS och i och med det kan ha en mikroskopisk men dock edge över dessa. Det är just den lilla edgen som får mig att sitta kvar trots 50bb minus för de kan ju inte få in allting hela tiden. Jag har tålamod som en gammal häst så tilt är ingen option.

Det roliga är att just denna tanke att man är över medel delar jag säkert med 100% av övriga spelare...

 

Om din edge mot dina motspelare bara är mikroskopisk kommer du att förlora i längden på grund av rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, du satte dig med ett halvt inköp på svs, spelade sjuk vek poker, tappade 60bb efter att ha missat alla drag och spelat "några set hårt mot färg på river":shock:

 

Antar att _spela hårt_ i din värld är att göra en min-raise på turn?

 

Sen vinner du tillbaka 61bb och inser återigen hur sjukt bra pokerspelare du är?

 

 

Sen postar du en tråd om din otroliga kväll.

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, du satte dig med ett halvt inköp på svs, spelade sjuk vek poker, tappade 60bb efter att ha missat alla drag och spelat "några set hårt mot färg på river":shock:

 

Antar att _spela hårt_ i din värld är att göra en min-raise på turn?

 

Sen vinner du tillbaka 61bb och inser återigen hur sjukt bra pokerspelare du är?

 

 

Sen postar du en tråd om din otroliga kväll.

:shock:

 

Svårt att göra annat än en minraise i FL, tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, du satte dig med ett halvt inköp på svs, spelade sjuk vek poker, tappade 60bb efter att ha missat alla drag och spelat "några set hårt mot färg på river":shock:

 

Antar att _spela hårt_ i din värld är att göra en min-raise på turn?

 

Sen vinner du tillbaka 61bb och inser återigen hur sjukt bra pokerspelare du är?

 

 

Sen postar du en tråd om din otroliga kväll.

:shock:

 

 

Du sätter dig ner och skriver ett sarkastiskt och nedvärderande svar och kan inte ens läsa rätt? Starkt jobbat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en ganska schysst kväll, tycker jag, men jag har gärna en bonus i ryggen så känns det mer som att man har tjänat något även om spelet bara gick 39kr plus så har man clearat x% av bonusen man jagar... och därför har jag aldrig provat att spela på SvS

 

Å andra sidan hade han ju i så fall backat på spelet eftersom raken hade blivit högre på en annan sajt, även om totalresultatet kanske blivit detsamma med en rb-deal ;-)

 

Men jag förstår hur du tänker och gillar också att känna den extra timlönen man betalar åt sig själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, du satte dig med ett halvt inköp på svs, spelade sjuk vek poker, tappade 60bb efter att ha missat alla drag och spelat "några set hårt mot färg på river":shock:

 

Antar att _spela hårt_ i din värld är att göra en min-raise på turn?

 

Sen vinner du tillbaka 61bb och inser återigen hur sjukt bra pokerspelare du är?

 

 

Sen postar du en tråd om din otroliga kväll.

:shock:

 

lol du satte dig med en halv hjärna framför datorn, skrev ett sjukt meningslöst inlägg, tappade den andra halvan av hjärnan efter att ha missat alla ord i en mening.

 

Antar att vara hård i din värld är att vara spydig på internetforum.

 

Sen hittar du hjärnhalvan du tappade och inser ingenting.

 

 

Sen postar du ytterligare en korkad kommentar nån annan stans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol du satte dig med en halv hjärna framför datorn, skrev ett sjukt meningslöst inlägg, tappade den andra halvan av hjärnan efter att ha missat alla ord i en mening.

 

Antar att vara hård i din värld är att vara spydig på internetforum.

 

Sen hittar du hjärnhalvan du tappade och inser ingenting.

 

 

Sen postar du ytterligare en korkad kommentar nån annan stans.

 

What, makes no sense.

 

Men jag tror jag håller med om den förmodade andemeningen. Onödigt, otrevligt samt felaktigt inlägg av Opteron. Nog om det nu, dock. Denna tråd har kommit att handla mest om Opterons inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår vid 20:30 satte jag mig för att spela lite 5/10 limit SH på svs. Köpte in mig för 1000kr och backade snabbt till 750 efter några missade drag. Var nere på 470 kr efter ytterligare missade drag och ett par hårt spelade set mot färg på rivern. Hade svårt att bara stänga ned och lyssna på frugans rop om läggdags så jag satt kvar till kl 00:15 då jag till slut kom över 1000kr-strecket och nöjd lämnade bordet 39kr rikare. Vilken jävla kväll.

 

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...