Gå till innehåll

Jag testade Moneybookers istf Neteller


Octocrab

Recommended Posts

Och här är min historia...

 

Anledningen att jag gjorde det var att vissa bookmakers inte tar Neteller, så jag satte in $100 på Moneybookers från Everest som mitt första kapital där.

 

Jag hade någon bra anledning att ha Moneybookerskontot i Euro, minns dock inte varför, det hade säkert med sportsbetting att göra. $100 blev €66.

 

Efter en månad behöver jag lite pengar på Pokerstars och jag bestämmer mig för att använda Moneybookerspengarna... tar ut $50, vilket var €35... så de $50 som var kvar var alltså värda €31, enorma växlingsavgifter alltså... det kan iofs bero på att jag har Moneybookers i euro förstås och kanske hade det inte blivit så om jag hade det i USD (går det att ändra?)

 

Jaja, de €35 försvann från Moneybookers, men de dök inte upp hos Pokerstars. Alls. Inte ens dagen efter.

 

Jag frågade Pokerstars supporten. De sa att "the request timed out and you should be able to try to refund your account".

 

Pengarna fanns inte på Moneybookers. Moneybookers support svarade inte.

 

Så jag tror jag kommer att hålla mig till Neteller i framtiden, spara in växlingsavgifter och få fram pengarna i samma ögonblick som jag skickar dem...

 

Konstigt, jag har alltid tyckt att Neteller var opålitliga innan jag testade alternativet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här är min historia...

 

Anledningen att jag gjorde det var att vissa bookmakers inte tar Neteller, så jag satte in $100 på Moneybookers från Everest som mitt första kapital där.

 

Jag hade någon bra anledning att ha Moneybookerskontot i Euro, minns dock inte varför, det hade säkert med sportsbetting att göra. $100 blev €66.

 

Efter en månad behöver jag lite pengar på Pokerstars och jag bestämmer mig för att använda Moneybookerspengarna... tar ut $50, vilket var €35... så de $50 som var kvar var alltså värda €31, enorma växlingsavgifter alltså... det kan iofs bero på att jag har Moneybookers i euro förstås och kanske hade det inte blivit så om jag hade det i USD (går det att ändra?)

 

Jaja, de €35 försvann från Moneybookers, men de dök inte upp hos Pokerstars. Alls. Inte ens dagen efter.

 

Jag frågade Pokerstars supporten. De sa att "the request timed out and you should be able to try to refund your account".

 

Pengarna fanns inte på Moneybookers. Moneybookers support svarade inte.

 

Så jag tror jag kommer att hålla mig till Neteller i framtiden, spara in 11% växlingsavgifter och få fram pengarna i samma ögonblick som jag skickar dem...

 

Konstigt, jag har alltid tyckt att Neteller var opålitliga innan jag testade alternativet

 

 

Dollarn stärktes mot euron under tiden du hade pengarna på kontot eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha! Nu kom pengarna in! 17 timmar efter jag hade gjort insättningen, man måste ha ganska bra planering för att kunna använda Moneybookers alltså.

 

Intressant att pokerstars sa att de hade tajmat ut requesten... men nu kom det här från Stars:

 

This transaction will show up on your MoneyBookers statement as PStars

Purchase request time: 2008/02/12 15:21:13

 

Purchase amount: $50.00

Fees: No fees

 

Status: APPROVED

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...