Gå till innehåll

SvS MTT SnG 100+10.


Recommended Posts

Det är sådana här saker jag gillar med SvS:

 

***** Hand 599755595 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 februari 2008 12:34:28

Gers 30M (Vanlig /Turnering 30M )

Plats 1: mischami (2390.00)

Plats 2: martek (3595.00)

Plats 3: -Nesse- (1325.00)

Plats 5: HERO (1690.00)

Plats 7: Jenious (2295.00)

Plats 8: Mamooshka (3695.00)

-Nesse- lägg LM 100.00

HERO lägg SM 200.00

** Giv **

mischami [N/A, N/A]

martek [N/A, N/A]

-Nesse- [N/A, N/A]

HERO [:Ah:, :Qh:]

Jenious [N/A, N/A]

Mamooshka [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Jenious Lägg

Mamooshka Lägg

mischami Lägg

martek Lägg

-Nesse- Höj till 1000.00

HERO All-in 1690.00

-Nesse- All-in 1325.00

*** Flop(Board): *** : [:Kh:, :Jc:, :7h:]

*** Turn(Board): *** : [:Kh:, :Jc:, :7h:, :4c:]

*** River(Board): *** : [:Kh:, :Jc:, :7h:, :4c:, :Kc:]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2650.00

mischami Lägger mig Vinst: 0.00

martek Lägger mig Vinst: 0.00

-Nesse- [:4h:, :2s:] Två par, kungar och fyror Vinst: 2650.00

HERO [:Ah:, :Qh:] Par i kungar Vinst: 0.00

Jenious Lägger mig Vinst: 0.00

Mamooshka Lägger mig Vinst: 0.00

 

Sen har tomten mage i chatten att skriva "otur, jag hade två kort och du hade två kort, synd att dina var bra bara...."

TIIIIILT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Javisst otur, men samtidigt vad ska han göra. Han sitter på SB med 6.5BB och alla lägger sig fram till han. Så standard det kan bli att spel AnyTwo där.

 

Hmm, en lagom raise pre med ATC kan jag väl godta, men att comitta hela stacken med 42o för 200 är väl knappast optimalt. Dessutom, vilket inte framgår i HH´n, var vi bara 12 spelare kvar, 5 platser betalda. Han var ju inte i något akut behov och hade nyss pröjsat BB...

Nåja, som sagt, hör väl mer hemma i någon whinetråd men blev bara så j**la tiltad....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, en lagom raise pre med ATC kan jag väl godta, men att comitta hela stacken med 42o för 200 är väl knappast optimalt.

 

Mer optimalt än ditt alternativ. Han kan inte gärna höja för halva stacken och sedan vika när han får tre gånger pengaran.

 

Dessutom, vilket inte framgår i HH´n, var vi bara 12 spelare kvar, 5 platser betalda. Han var ju inte i något akut behov och hade nyss pröjsat BB...

 

Det är däremot jävligt dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det känns som om pushen är korrekt och att det är surt för honom att du hade en hand denna gång. Men det är ännu surare för dig att torska handen men det är bara att starta en nu turre sen.

 

Vet iofs inte om jag hade pushat med 4 högt känns som en klen hand men men det är här som mina svagheter finns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart han kan pusha den (och också folda), speciellt om han sätter dig som en vektight tomte som verkar vara fallut utifrån denna tråd

 

Varför hade jag på känn att just du skulle komma in och dryga dig i den här tråden...?

M.a.o - pusha med 42o och comitta hela stacken är alltså ett bra turneringsspel?

Han låg vid tillfället ungefär som 9-10:a, 5 får pengar, medelstacken var c:a 2500. Det är alltså ett bra beslut att sopa in 1300+ med 4 hög? När han dessutom har en hel runda innan BB når honom?

Verkar som jag är den enda som tycker det är ett konstigt spel men ok... Jag hoppas iofs att alla spelar så. Kan bli lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det var en given push (även om han bet-synade) från knappen med ett M på mellan 4 och 5. Inte säkert att han får ett bättre läge (dvs foldat till honom) innan blindsen når honom igen. Han ökar stacken med ca 25% dom gånger (för det mesta) ni foldar, och ofta har han 30-40% equity då ni synar.

 

När jag spelade mycket turrar på SvS så tyckte jag att mycket av edgen fanns i att folk inte fattar att man måste justera spelet extremt vid korta stackar. Tex att man kan sno nåt löjligt mycket så fort folk börjar närma sig pengarna.

 

Snyggt värdebet preklonk hursomhelst.

 

Edit: Och för att vara fånigt mycket Harrington så kan jag bara säga... Bara för att det finns andra som är i dåligt läge med små stackar så kan inte fi sitta och gå blindsdöden till möttes.

 

Edit 2: SB var han visst i, men same same resonemang ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför hade jag på känn att just du skulle komma in och dryga dig i den här tråden...?

M.a.o - pusha med 42o och comitta hela stacken är alltså ett bra turneringsspel?

Han låg vid tillfället ungefär som 9-10:a, 5 får pengar, medelstacken var c:a 2500. Det är alltså ett bra beslut att sopa in 1300+ med 4 hög? När han dessutom har en hel runda innan BB når honom?

Verkar som jag är den enda som tycker det är ett konstigt spel men ok... Jag hoppas iofs att alla spelar så. Kan bli lönsamt.

 

Visst är det surt när det sker!

Var det inte ett försök att bara sno blindsen? Sen överbetar personen kanske lite men är ju efter din all in ganska comittad. Han hade otur att du hade en så stark hand men tur när han klonka på turnen! Ett riktig bad beat! Men du vinner ju i långa loppet på att möta sådan spelare. Kanske ingen tröst när man väl åker dit..men ändå!

Det mest irriterande tycker jag är när folk är kaxiga och ska hånas efter handen. Folk ska bara hålla sin käft stängd när man ha tur..men det är min åsikt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en turnering idag och satt på stora mörken som rätt shortis. En person har limpat i sen pos och floppen ger mig ett härligt tvåpar. Jag går all in direkt för att ta potten när tomten synar en hålstege med odds på omkring 2 mot 1 och klonkar naturligtvis på turnen. Sånt gör i alla fall mig förbannad. Visst får de tomtesyna men måste de alltid dra ut en med sina horribla syner....8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...