Gå till innehåll

Hur spelar ni låga pockets preflop? CG


boobies

Recommended Posts

FiSherman63: Jag vet faktiskt inte om du driver med oss eller om du är seriös.

 

Hur som helst har jag extremt svårt att se mini-raises som en del av en bra/vinnande strategi. Nog för att jag spelar låga limits men t.o.m. jag kör över dessa spelare tidvis. Det blir extremt svårt för dig att placera din motståndare om du mini-raisar eftersom du får syn av allt och potten blir några BBs större. Psykologiskt övertag?

 

Alltså, det är mer komplext än så. Genom att minihöja vet inte motståndaren vad du har för hand. Det gäller att inte vara transparent i poker. Höjer du t.e.x. 3-4bb så kan du ha en bra hand, eftersom höga pockets finns i din HD. Genom att minihöja så döljer du din hand på ett bättre sätt. Dessutom investerar du mindre i potten när du bluffar! Vilket är mer kostnadseffektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu börjar det bli levling på hög nivå... stackars boobies som ska sålla i allt detta :mrgreen:

 

:mrgreen: Tyck inte synd om mig - kul med bra action i tråden. Jag tolkar svaren sammanlagt som att det av många ageras ungefär som jag trodde - och jag tänker fortsätta spela min egen strategi - som förresten INTE är likadan hela tiden....

 

Synd att de flesta som svarar missat själva frågan - vad ni gör mot denna 5-BB höjning - följt av en 15BB:s ALL-IN

 

Ingen noterar att de 2 FI har PFR på låga ~5% och är båda vinnande (på litet handantal)

 

Nån som vill se resten av handen (som jag är väldigt nöjd med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt Tottyville,

 

Men om jag höjer allt 5BB preflop (förutom sånt jag kastar och sånt jag limpar) - blir inte det då lika svårt om inte svårare för FI att se mina hålkort än om jag delar upp mina höjningar i två nivåer, dvs mini-räjs och "5BB" räjs.

T ex på knappen i limpad situation så höjer jag HD = dynga -> AA med 5BB.

 

Jag själv - som spelar bara NL FR med 200BB maxinköp- agera i alla fall på så sätt - allt jag vill höja pre, höjer jag 5BB, Sju dagar i veckan.

 

(Nåja, viss bordsvariation förekommer givetvis både vad gäller storleken på "5BB" och på spelet med att pumpa dynga på knappen men det hoppas jag inses)

 

Mvh

Clueless

 

N.B Jag är helt seriös när jag frågar så om forumets medlemmar som svarar mig undviker att fjanta runt så blir jag glad. Jag är alldeles för gammal för sånt...

 

 

 

Alltså, det är mer komplext än så. Genom att minihöja vet inte motståndaren vad du har för hand. Det gäller att inte vara transparent i poker. Höjer du t.e.x. 3-4bb så kan du ha en bra hand, eftersom höga pockets finns i din HD. Genom att minihöja så döljer du din hand på ett bättre sätt. Dessutom investerar du mindre i potten när du bluffar! Vilket är mer kostnadseffektivt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FiSherman63: Jag vet faktiskt inte om du driver med oss eller om du är seriös.

 

Hur som helst har jag extremt svårt att se mini-raises som en del av en bra/vinnande strategi. Nog för att jag spelar låga limits men t.o.m. jag kör över dessa spelare tidvis. Det blir extremt svårt för dig att placera din motståndare om du mini-raisar eftersom du får syn av allt och potten blir några BBs större. Psykologiskt övertag?

 

Syn till skillnad från raise ger info. Inte syn till skillnad från fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: Tyck inte synd om mig - kul med bra action i tråden. Jag tolkar svaren sammanlagt som att det av många ageras ungefär som jag trodde - och jag tänker fortsätta spela min egen strategi - som förresten INTE är likadan hela tiden....

 

Synd att de flesta som svarar missat själva frågan - vad ni gör mot denna 5-BB höjning - följt av en 15BB:s ALL-IN

 

Ingen noterar att de 2 FI har PFR på låga ~5% och är båda vinnande (på litet handantal)

 

Nån som vill se resten av handen (som jag är väldigt nöjd med)

 

Om du spelat handen på något annat sätt än fold preflop så ska du inte vara nöjd med spelet.

Är du däremot nöjd med resultatet som gav dig en vinst i en hand som spelades dåligt, och därmed rättfärdigar ditt dåliga spel som bra, så är du ute på djupt vatten, och har inte lärt dig något. Resultatorienterad inlärning är dåligt. Speciellt svårt är det att lära sig av händer man vunnit men spelat dåligt.

Du har inte odds att syna för setvalue och du har väldigt sällan bättre än coinflip mot någon annan hand om du själv väljer att gå allin och isolera han som var allin, desutom har du orginal höjaren som också alltför ofta sitter på en hand som har dig hårt slagen.

JÄTTEFOLD preflop ALLTID!!!!!

Extrem läcka om du synar eller höjer här.

 

(Jag är inte ironisk eller spydig eller levlar dig som halva/hela tråden gjort, inklusive nedanstående inlägg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocketpar upp till damer är bara bra om man settar floppen. Hur många gånger har man inte förlorat mycket på en låg flopp med JJ mot KK t.ex? Försök se en så billig flopp som möjligt (limpa) från alla possitioner och kasta fortare än kvickt om det blir action före floppen, stackdjup och dylikt är väldigt överskattat.. Orka riskera 4bb (8kr) för att träffa en triss typ 1 gång på 10, nej tack då vill jag ha fler outs än 2 för att spela. Träffar du set på floppen så ska pengarna in, jag föredrar at pusha direkt om det finns färgdrag och check syna till river för att ställa in såsen där om brädan är regnbåge. Om du träffar set på en bräda med bara hjärter så är det ingen idé att satsa, dom har färg oftare än man tror, var väldigt försiktig och folda helst om han betar. Men det finns såklart fler sätt att se på saken.. Tottyville och FiSherman har varit inne på bra saker också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du spelat handen på något annat sätt än fold preflop så ska du inte vara nöjd med spelet.

Är du däremot nöjd med resultatet som gav dig en vinst i en hand som spelades dåligt, och därmed rättfärdigar ditt dåliga spel som bra, så är du ute på djupt vatten, och har inte lärt dig något. Resultatorienterad inlärning är dåligt. Speciellt svårt är det att lära sig av händer man vunnit men spelat dåligt.

Du har inte odds att syna för setvalue och du har väldigt sällan bättre än coinflip mot någon annan hand om du själv väljer att gå allin och isolera han som var allin, desutom har du orginal höjaren som också alltför ofta sitter på en hand som har dig hårt slagen.

JÄTTEFOLD preflop ALLTID!!!!!

Extrem läcka om du synar eller höjer här.

 

(Jag är inte ironisk eller spydig eller levlar dig som halva/hela tråden gjort, inklusive nedanstående inlägg)

 

 

Just precis för att handen blev så här är jag väldigt nöjd med att jag spelade så här - och att jag inte blev ledsen i alla fall. Jag tycker det är värt en kakpoäng

 

HERO folds

domi2272 folds

Plumbob12 calls $2.35

JaJa1149 shows [Ah Ks]

Plumbob12 shows [Jh As]

*** FLOP *** [4d Qc Kh]

*** TURN *** [4d Qc Kh] [6d]

*** RIVER *** [4d Qc Kh 6d] [5s]

JaJa1149 shows a pair of Kings

Plumbob12 shows Ace King high

JaJa1149 wins the pot ($7.75) with a pair of Kings

*** SUMMARY ***

Total pot $8.15 | Rake $0.40

Board: [4d Qc Kh 6d 5s]

Seat 1: headtheball didn't bet (folded)

Seat 2: Plumbob12 showed [Jh As] and lost with Ace King high

Seat 3: HeathersMann didn't bet (folded)

Seat 4: rackingguy (button) didn't bet (folded)

Seat 5: JaJa1149 (small blind) showed [Ah Ks] and won ($7.75) with a pair of Kings

Seat 6: dillchips (big blind) folded before the Flop

Seat 7: HERO folded before the Flop

Seat 8: drake2005 didn't bet (folded)

Seat 9: domi2272 folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är mer komplext än så. Genom att minihöja vet inte motståndaren vad du har för hand. Det gäller att inte vara transparent i poker. Höjer du t.e.x. 3-4bb så kan du ha en bra hand, eftersom höga pockets finns i din HD. Genom att minihöja så döljer du din hand på ett bättre sätt. Dessutom investerar du mindre i potten när du bluffar! Vilket är mer kostnadseffektivt.

Detta förutsätter naturligtvis att du minihöjer med alla händer du höjer med. Annars är du ju följdaktligen mer transparent med detta spelet.

 

Spela på detta sätt med låga pocket funkar säkert perfekt till en början men kommer med tiden att genomskådas och bli en stor nackdel för hero imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta förutsätter naturligtvis att du minihöjer med alla händer du höjer med. Annars är du ju följdaktligen mer transparent med detta spelet.

 

Spela på detta sätt med låga pocket funkar säkert perfekt till en början men kommer med tiden att genomskådas och bli en stor nackdel för fi imo.

 

Inte om du vet att han vet. Det är när man kommit till den insikten som den verkliga kraften med minihöjningarna blir påtaglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om du vet att han vet. Det är när man kommit till den insikten som den verkliga kraften med minihöjningarna blir påtaglig.

Btw. Skrev visst fi istället för hero i sista meningen i mitt förra inlägg.

 

Vad gör det för skillnad om du vet att han vet? Det är ju fortfarande bara för han att 4-beta.

 

Kan ioft tro att det ibland kan vara bra att mixa upp sitt spel på detta sätt ibland, men att det skulle vara "nöten" att i princip alltid spela sina små pockets på detta vis har jag lite svårt att få in i min lite smått senildementa hjärna;-). Men jag skall testa det ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar alla låga PP's med 3-4bb oavsett position. CBet på flopp, får jag syn så tar jag det lugnt på resten av gatorna. Synar raisar/reraisar ifall det är två eller fler med i potten.

 

Gillar låga par eftersom att det är lätt att fatta beslut postflop. Nu snackar jag iofs SH på NL100 och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är mer komplext än så. Genom att minihöja vet inte motståndaren vad du har för hand. Det gäller att inte vara transparent i poker. Höjer du t.e.x. 3-4bb så kan du ha en bra hand, eftersom höga pockets finns i din HD. Genom att minihöja så döljer du din hand på ett bättre sätt. Dessutom investerar du mindre i potten när du bluffar! Vilket är mer kostnadseffektivt.

 

Du investerar mindre men riskerar också att bli överkörd och pushad omkring av en duktig motståndare. Jag har aldrig ens övervägt att mini-raisa pre-flop och således aldrig provat, men det kanske fungerar för vissa.

 

Det värsta med mini-raises, tycker jag, är att Fi tar över rollen som aggressor om man har en marginell hand. Vissa spelare mini-raisar med monster och andra med skräp, därför kan det vara svårt att placera dem och därför kan man inte stjäla potten lika ofta på floppen. Är det så ni mini-raisare resonerar, plocka upp några extra BB på flop eller turn med c-bet? Jag är väldigt nyfiken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...