Gå till innehåll

Hur spelar ni låga pockets preflop? CG


boobies

Recommended Posts

Lämna motargument istället för att fåna dig.

 

Det heter raise preflop, inte bet, det han va och dilla om^^

 

Dock så är det ju perfekt att syna med låga par preflop (alltså, ej 3-bettad pot eller så) om vi vet att fi har QQ-AA?

 

I SH ska du ju höja först in alltid med alla händer så inte så mycket att tänka på, kan ju limpa bakom dock och på sb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det heter raise preflop, inte bet, det han va och dilla om^^

 

Dock så är det ju perfekt att syna med låga par preflop (alltså, ej 3-bettad pot eller så) om vi vet att fi har QQ-AA?

 

I SH ska du ju höja först in alltid med alla händer så inte så mycket att tänka på, kan ju limpa bakom dock och på sb.

Men vad gör du om du sätter trissen med t ex 55 och du ser en Q, K och eller ett A på bordet? Inte fanken lägger du dig vid en rainbowflop om han går all in? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte låta bli. Så här tänker jag:

 

Jag limpar INTE. Fold eller raise i tidig position (övervägande fold). Raise i mellanposition. Synar raise för setvärde (kolla att han inte är kortstack, för då har du inga implicita odds) eller trebetar vissa typer av spelare i position. Du vill ju sätta motståndaren (och INTE dig själv) i en situation där han måste träffa floppen eller fatta ett svårt beslut.

 

Om din taktik ska vara +EV, så ska det hända ett par gynnsamma saker:

1. Du ska floppa ett set

2. Fi ska ha en så stor hand eller träffa floppen så bra att han betalar av dig rejält (minst 10x det du synar pre, helst mycket mer).

3. Du ska lyckas bygga en stor pot ur position post-flop.

 

Lycka till...

 

Detta bör du lyssna på Boobies (byt namn för guds skull:lol: )

Bra råd att ta med sig uppåt i nivåerna.

Tycker nog att 2 och 3 inträffar tillräckligt ofta om man träffar setet. De flesta har väl setminat sig igenom NL25 genom att spela i stort set alla pockets.

Men med 22-77 är väl grundrådet till nybörjare att kasta i tidig position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nötspel, testa. Vad ska han liksom ha om han slår om en miniraise två gånger?

Men seriöst! Blir det inte lite väl exploaterbart att miniraisa alla små-mellanpoket? För inte miniraisar du alla händer du höjer?

 

Sen lär man väl få smisk av rätt många sc med det spelet kan jag tänka.

 

Jag kritiserar verkligen inte spelet för jag vet att både du å sturedenstore är bättre än mej. Men jag förstår inte hur spelet kan vara det bästa i stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men seriöst! Blir det inte lite väl exploaterbart att miniraisa alla små-mellanpoket? För inte miniraisar du alla händer du höjer?

 

Sen lär man väl få smisk av rätt många sc med det spelet kan jag tänka.

 

Jag kritiserar verkligen inte spelet för jag vet att både du å sturedenstore är bättre än mej. Men jag förstår inte hur spelet kan vara det bästa i stort.

 

Åmä! Man vill ju veta var man står ju, hallå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång höjde någon kraftigt preflop vid ett 1/2-bord. Jag la mina pocketfyror och så blev han synad av killen efter mig. Till min fasa kom det en 4:a på bordet medan AA och QQ gick all in mot varandra med jättestackar :-(. Det kom vare sig något ess eller dam så jag hade vunnit en pott på 600-700 dollar! Efter det var jag så tiltad att jag spelade bort hela stacken. Vågar knappt lägga något par preflop längre men vid närmare eftertanke så kan ju någon av JJ-AA faktiskt fixa triss mot min låga triss och orsaka kraftiga förluster istället. Därför bör man nog inte syna alltför kraftiga höjningar preflop eftersom det med stor sannolikhet är höga par och inte AK eller AQ man möter.

 

 

Ja men för 100bbs så kan man inte sitta och oroa sig för att bli översettad när man väl träffat ett set.

 

play on!

 

och raisa små pps det blir alldeles för lättläst tycker jag om man limpsynar i tidig pos hela tiden, blanda gärna men raisa oftast dem !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag limpar ur pos, raisar i pos.. callar endast ett 4xbb bet eller högre om jag möter 2 spelare eller fler för värde samt att dessa ska ha stora stacks.. i ditt fall så är det fold, du träffar alltför sällan för att kunna få igen värdet av ditt set när du väl träffar. men TT-AA tycker jag definitivt du ska höja, vore tråkigt att förlora mot killen som limpade sin 28 hand och satte tvåpraret..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor spelare sa en gång (fritt översatt):

"If you want to become a great player, dånt play in the dark"

 

Det här gäller nog mer idag än någonsin förut, med dagens aggresiva games. Och därför kan miniraisen vara ett bra spel.

 

Att Ställa All In tycker jag inte är nån bra idé. Om man inte är table captain förstås, för då är det sällan någon annan sitter på EE eller cowboys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- I SH 4-6 pers så höjer jag med alla pockets först in även om nån limpat.

 

- OM nån höjt före och jag har position så höjer/reraisar jag 60% och synar resten på ett ungefär, kan alltså slå om även med 22. Vid syn av fi så cont bettar jag oftast både flopp och turn och ibland även desperat på river. Visst det kan kosta men man blir förvånad hur många som viker på turn eller river.

 

Man kan ju vinna en pokerpott på två sätt:

 

1. Ha bäst hand vid showdown

2. Få dom andra att lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miniraisar du bara med små pockets så vet ju fi att du har ett litet pocket.

[/i]

 

men hur ska han kunna veta om jag har 33 eller 66?

 

I vilket fall som helst, om du miniraisar med tex 66 (eller kanske 44) och bordets table captain minihöjer dig tillbaka, då är det - precis som Tottyville säger - ett perfekt tillfälle för att lägga en återminiraise.

 

Jämför detta med att du limpar in, eller raisar, och bordets table captain reraisar dig 50 kr till. Vad har han då på handen? Du har ingen aning, du är In The Dark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur ska han kunna veta om jag har 33 eller 66?

 

I vilket fall som helst, om du miniraisar med tex 66 (eller kanske 44) och bordets table captain minihöjer dig tillbaka, då är det - precis som Tottyville säger - ett perfekt tillfälle för att lägga en återminiraise.

 

Jämför detta med att du limpar in, eller raisar, och bordets table captain reraisar dig 50 kr till. Vad har han då på handen? Du har ingen aning, du är In The Dark.

Ok. Om du miniraisar - han reraisar dej med 50 kr. Den enda som vet något nu är fi. Skall du 4-beta till 100 - han går all-in till 160 å du folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor spelare sa en gång (fritt översatt):

"If you want to become a great player, dånt play in the dark"

 

Det här gäller nog mer idag än någonsin förut, med dagens aggresiva games. Och därför kan miniraisen vara ett bra spel.

 

Att Ställa All In tycker jag inte är nån bra idé. Om man inte är table captain förstås, för då är det sällan någon annan sitter på EE eller cowboys.

 

Skål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä. Glöm inte att det är 50kr av mina egna pengar isf, så det gäller att ta sig en ordentlig funderare innan man tar syn.
Så när du spelar med andras pengar spelar du efter denna principen men inte med dina egna?:mrgreen: Skoja bara.

 

Vet seriöst inte riktigt om ni levlar eller inte angående minirejsar. Jag fastnar hursomhelst inte för iden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FiSherman63: Jag vet faktiskt inte om du driver med oss eller om du är seriös.

 

Hur som helst har jag extremt svårt att se mini-raises som en del av en bra/vinnande strategi. Nog för att jag spelar låga limits men t.o.m. jag kör över dessa spelare tidvis. Det blir extremt svårt för dig att placera din motståndare om du mini-raisar eftersom du får syn av allt och potten blir några BBs större. Psykologiskt övertag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...