Gå till innehåll

Dagens Blocket


frekje

Recommended Posts

Men det härliga är att marknadskrafterna styr :-D

 

Nja, det är ju det dom inte gör. Lagen (hyreslagen?) säger att du inte ens får täcka dina egna ev. lånekostnader vid andahandsuthyrning. I princip får du inta ta ut en spänn extra. Det du betalar i hyra är det som din hyresgäst ska betala. Det enda undantaget är om lgh. hyrs ut möblerad så får du lägga på lite på hyran för möblemanget. Men för en lgh. på 40 kvm kan det rimligen handla om max ett par hundralappar.

 

En br. på 40 kvm i det området borde ha en månadsavgift på ca. 1500-2000kr och i extrema fall upp till 3000kr. Så 10.000kr/mån är ett kraftigt överpris och tyder på att bostadsrättsinnehavaren inte har fått uthyrningen godkänd av styrelsen.

 

En sån "överhyra" kan man ganska lätt få tillbaka i efterhand så .........

 

Men men, tyvärr ser ju bostadsmarknaden ut som den gör så alltid finns det ju någon desperat rackare som är intresserad.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det stämmer väl ganska bra. Antar att det är få virus som är skrivna för win95 idag.

 

Svårt att inte älska detta:

Äldre spel funkar ok då jag har installerat bra grafikkort i datorn.

 

Jag köpte datorn splitterny ´96. Då var det den bästa på marknaden och

kostade mig 18000kr. Det bästa med den är att den kör på som ett gammalt lok oavsett! Den har förvånat mig positivt många ggr. Ju nyare dator man har,

desto större risk att dels få massa krångel med alla komponenter och dels

större risk att få virus då man ständigt laddar ner massa programvaror. Denhär har klarat sig felfri i alla år!

(...)

Grafikkort Magic 3D Voodoo 2 12MB

Tvivlar inte på att någon prutar ner till (från 1500:- ) en tusing jämnt och känner att de gjort ett klipp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...