Gå till innehåll

5 dagars utmaning - $25 ska bli $1000


pangela

Recommended Posts

Efter att ha blivit enormt inspirerad av Nate. på 2p2 så har jag beslutat att göra slag i saken, och prova på något liknande. (länk)

 

Hans utmaning bestog i att förvandla sina $5 till $1000 på sju dagar. Eftersom jag åker och säsongsjobbar i Sälen på lördag (16/2) så trycker jag ihop detta till fem dagar.

 

Jag börjar med $25 ($24.66 för att vara exakt). Tanken är att skramla ihop lite pengar för att njuta lite mer av Sälen än vad jag kan för tillfället.

 

 

Spelet kommer förhållas till PokerStars, jag har inte möjlighet att använda FPPs eller spela freerolls. Jag kommer självfallet behålla alla HHs och slänga upp dem när dessa fem dagar är över.

 

Uppdateringar kommer ske kontinuerligt! Kommer börja kl. 00:00 och spela fram tills 23:59 på fredagnatten.

 

 

UPP TILL BEVIS!

 

Edit: spelar under nicket pangelaaa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter att ha blivit enormt inspirerad av Nate. på 2p2 så har jag beslutat att göra slag i saken, och prova på något liknande. (länk)

 

Hans utmaning bestog i att förvandla sina $5 till $1000 på sju dagar. Eftersom jag åker och säsongsjobbar i Sälen på lördag (16/2) så trycker jag ihop detta till fem dagar.

 

Jag börjar med $25 ($24.66 för att vara exakt). Tanken är att skramla ihop lite pengar för att njuta lite mer av Sälen än vad jag kan för tillfället.

 

 

Spelet kommer förhållas till PokerStars, jag har inte möjlighet att använda FPPs eller spela freerolls. Jag kommer självfallet behålla alla HHs och slänga upp dem när dessa fem dagar är över.

 

Uppdateringar kommer ske kontinuerligt! Kommer börja kl. 00:00 och spela fram tills 23:59 på fredagnatten.

 

 

UPP TILL BEVIS!

 

Edit: spelar under nicket pangelaaa

 

Har tänkt på att försöka skotta upp min rulle lite förut men aldrig riktigt vågat.

Hur kör du ? vad är dina sk br krav ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45-manna turbos tycker jag är en bra ställe att köra på. Cashgame kanske kommer in senare. Min åsikt om cashgames på låga nivåer är att det är fiskrikt, men att det tar tid att få ihop skapligt med pengar på kort tid.

 

Så det största delen kommer ligga på SnG, 45-manna, 9-manna och HU. Beroende på motstånd och spel. Jag känner mig tillräkligt bekväm med de flesta spelen, så det som ger mest pengar kommer jag hålla mig till.

 

Edit: har inte direkt några BR krav, när jag väl skrapar ihop lite dineros, kommer jag lämna nivån jag lirar på när jag kommer till 20 BI till nivån under, ungefär så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ca. 1½ timmes lir så ligger just nu rullen på $36,05 efter att ha 8-tabbat NL2. Eftersom PokerStars har riggat SnGna nu, så får jag nöja mig med cashgame, bara för att inte stå stilla. Men $11,39 får jag helt klart vara nöjd med sålänge.

 

Ska ta en rökpaus och fortsätta snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem som jag har tänkt på länge, är hur jag ska kunna få in alla timmarna som kommer behövas för att nå $1000, då jag samtidigt kommer jobba 26 timmar under dessa fem dagar. Vilket kommer försvåra det avsevärt. Kommer inte bli mycket sömn, vilket med all säkerhet kommer bli -EV. Hoppas min hälsa är på min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, innan rökpausen nu måste jag ju uppdatera lite resultat.

 

Det blev 1½ timme med 8 bord av NL2, som slutade $10,13 upp. Det känns faktiskt bra att få en bra start.

 

Ligger nu på $46,17. Eftersom nu PokerStars har valt att starta om sina SnGs så hinner nog jag inte lira några sådana idag. Men är helnöjd änsålänge. Inte för att jag kan räkna med en sån här förtjänst på NL2, men $7,42/H är ganska lagom. Tyvärr inte tillräckligt för att klara av detta. Timförtjänsten måste öka!

 

Nu blir det röka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du räknat med att använda pengarna du ska grinda ihop, har du räknat med tiden för uttaget? Brukar väl ta en dag eller två.

 

Är inte i DIREKT behov av pengarna, men de ska vara tillgängliga under v. 8-9 tänkte jag, men jag har inte med mig nåt mobilt bredband, och bredband återfinns tyvärr inte i stugan, så jag cashar ut innan jag åker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nötandet igår slutade lite oväntat med att jag somnade sittandes framför datorn :oops:

 

Ikväll är det nya tag, och en lång session väntar, ska ta och duscha och sova nån timme nu efter jobbet och kämpa upp mig ännu mer idag. Nu när PokerStars verkar ha fixat sina SnGs så kommer det bli mycket sånt. Återkommer senare med kontinuerliga uppdateringar fram tills kl 06:00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...