Gå till innehåll

Syn med AK?


Rackad

Recommended Posts

Han har spelat väldigt aggresivt under hela första nivån och han går all in. Om ingen annan är med så skulle jag också synat. Han kanske sitter på en stark hand som AA lr KK men knappast troligt då du har AK, mer troligt att han sitter på 10,10, kn,kn eller Q,Q. Beror på hur mycket pengar han har kvar, men har han mindre cash än när han startade efter första nivån så är det en självklar syn. Troligen skulle du titta in i något som Q,k suited

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har spelat väldigt aggresivt under hela första nivån och han går all in. Om ingen annan är med så skulle jag också synat. Han kanske sitter på en stark hand som AA lr KK men knappast troligt då du har AK, mer troligt att han sitter på 10,10, kn,kn eller Q,Q. Beror på hur mycket pengar han har kvar, men har han mindre cash än när han startade efter första nivån så är det en självklar syn. Troligen skulle du titta in i något som Q,k suited

 

Mer troligt något som J2o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du får två spänn tillbaka på en satsad krona och att det därmed inte överhuvudtaget är möjligt att argumentera för något annat än blixtsyn. Det är blixtsyn med enormt många fler händer än AK.

 

Det betyder det iofs inte alls eftersom det är en SnG, men visst är det en blixtsyn med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att ni bara är två som slåss om potten så skulle jag dundersyna.
ni är sist att agera?

 

Han har spelat väldigt aggresivt under hela första nivån och han går all in. Om ingen annan är med så skulle jag också synat. Han kanske sitter på en stark hand som AA lr KK men knappast troligt då du har AK, mer troligt att han sitter på 10,10, kn,kn eller Q,Q. Beror på hur mycket pengar han har kvar, men har han mindre cash än när han startade efter första nivån så är det en självklar syn. Troligen skulle du titta in i något som Q,k suited

Troligen tittar du in i en random hand.

Varför skulle han ha just K-Qs när han pushar any2? Det är ju troligare med K-Qo tex.

 

Någon som har tips på en länk eller något där man kan läsa om de?:oops:

 

Det här forumet? Sök lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, inte samma sak i sng i med att chipEV skiljer sig ifrån $EV

 

På första nivån är skillnaden marginell, i den mån den alls finns.

 

Det betyder det iofs inte alls eftersom det är en SnG, men visst är det en blixtsyn med AK.

 

Hur ORKAR du pellenjöns-besserwissra om det?

 

Men visst visst, hatten av till er båda som lyckas lyfta fram något som i handen är fullständigt irrelevant, men kan spela roll i en helt annan hand i en helt annan situation. Ska komma ihåg att kommentera något helt annat än det frågan handlar om nästa gång någon ställer en fråga, så slipper jag bli mästrad av er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På första nivån är skillnaden marginell, i den mån den alls finns.

 

Hur ORKAR du pellenjöns-besserwissra om det?

 

Men visst visst, hatten av till er båda som lyckas lyfta fram något som i handen är fullständigt irrelevant, men kan spela roll i en helt annan hand i en helt annan situation. Ska komma ihåg att kommentera något helt annat än det frågan handlar om nästa gång någon ställer en fråga, så slipper jag bli mästrad av er.

 

Men är du på riktigt? Att du har missförstått och inte helt greppat konceptet är ju en sak som händer alla i olika lägen, men att du blir helt vild när någon påpekar det tyder ju på vissa sociala svårigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...