Gå till innehåll

Pokerturnering i centrala stockholm


Xander

Recommended Posts

Hej.

 

Jobbar mycket med events men har aldrig anordnat en pokerturnering.

 

Har några frågor som jag hoppades få svar på här.

 

Lokalen jag ska anordna i ligger på mariatorget och förre årets högskole sm i poker anordnades där. Dock så är det en lokalhyra och även om målsättningen inte är att göra pengar så vill jag ju inte gå minus. Hur gör man för att täcka den kostnaden? Måste man ordna så folk blir medlammar iom buy in? Eller kan man ta 50 spänn per person så länge dessa pengar tydligt betalar lokalhyran?

Om man måste göra så folk blir medlemmar, nån som har ett bra tips på hur man gör detta smidigt?

 

tänkte anordna på en söndag med start 14.00, för drygt 100-120 pers. Går det att ha en rimlig struktur som gör så att det avslutas strax efter midnatt?

 

Kommer finnas riktiga bord men inga dealers, är detta ett stort problem i en 500 kronor buy in turre? Har som sagt inget intresse av att göra pengar, bara break even. Om dealers ska anställas blir det en stor extraavgift.

 

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Struntar i laglighetsbiten om ingen förstår...

 

Det är bra om alla är med och betalar för lokalhyran.

Det ska vara tydligt att extrapengarna/rake går till just det.

 

Att det inte finns dealers & att raken/avgiften är lika hög som i "vanliga" klubbturneringar kan man förklara med avsaknaden av cashgames.

 

Sedan är det bra om stälet har en bar eller att man kan ta med lite eget; blir lite mera avslappnad atmosfär då. :)

 

Är förresten jättegärna med även om kortblandning inte hör till mina bästa kuskaper.

(är van vid att muta någon annan med en öl/grogg/cola för att slippa det...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pass på alla frågor utom en, nämligen att du absolut inte lyckas med någon bra struktur som är slut till kl 24 om du planerar att ha runt 100 pers.

 

I vår lokala klubb har vi kört 30 minutersperioder och 10 000 i startmarker, ett par gånger har vi varit över 50 pers men oftast kring 30 personer och dragit igång kl 12 på dagen.

Det är väldigt sällan det är klart före 22 och då är vi mkt mindre än hälften än det du planerar.

Visst går det att spela kortare perioder osv, men med tanke på att folk ska dela själva osv så kommer det bli en hel del irritation och vissa bord kommer inte hinna spela mer än något varv om du har tex 20 minuters perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...