Gå till innehåll

Ny säsong av Poker.se-TV


Othello

Recommended Posts

Vore kul om ni kunde ha det som ett debatt eller diskussionsprogram någon gång.

 

Antingen bjuda in folk som står för olika linjer i någon fråga, t.ex svenska spel vs pokerförbundet, (kanske svårt att få till men ändå)

 

Eller ha en panel med 3 profiler som är insatta i branchen som får kommentera och diskutera aktuella frågor. typ nån från ett spelbolag, någon journalist och nån intressant spelare

 

Sen vore det ju toppen om ni kunde få dit nån från skatteverket som kunde svara på lite frågor. :-D

 

Politiker, högre tjänstemän som har pokerfrågor på sin agenda skulle ju oxå va spännande.

 

Tina Korpela eller nån annan från cc vore intressant oxå.

 

 

kul att ni kör vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som tur är så finns det en annan sådant här jippogrej, i Köpenhamn i samband med EPT Copenhagen.

 

Där är Mikka nominerad från Sverige. Tyvärr har hon ingen chans mot Annette Obrestad från Norge. Annette är nominerad i samtliga kategorier förutom, humoristiskt nog, kategorin "årets onlinespelare"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goda nyheter! Massor av sådana!

[*]Poker.se-TV har har fått tag i en finansiär och återkommer i rutan under våren!

[*]Ni slipper se mig! De drivande krafterna tyckte det vore bättre med en tjej

 

Riktigt roligt! Synd dock att du inte är med - jag tycker du gjorde ett bra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ett gigantiskt sjukdomstecken på samhällskroppen att diverse makthavara (om än i den privata sfären) tillåts sätta kön före kompetens på det här viset. Det finns ju självklart inga sätt att hindra det under rådande samhällsformer, men det är verkligen fult.

 

Med det sagt så är det så klart mycket möjligt att valet faller på en väldigt kompetent och lämplig kvinna - jag kan tänka mig flera - men argumentet "du är inte kvinna, så dig tar vi inte" låter som något slags vidrigt marknadstänk som bara råkar vara skräddarsytt så att det sammanfaller med önskemål från den stora gruppen människor som har någon from av jämställdhetstänk fast utan ett feministiskt perspektiv.

 

Oj vad negativ jag låter.

För programmets del kan det här precis lika gärna bli en förbättring som en försämring, men bakomliggande mekanismer gillas icke.

 

Göran gjorde ett strålande jobb och jag tänkte säga att det vore kul om han återkom i någon form under våren, men där kanske jag har fel. Det var trots allt för sina egenskaper som programledare som jag gillade honom, han kanske inte är typen som gör ett tvåminuters inslag från gatan, liksom.

 

Fan vad jag mumlar.

 

Får hoppas det inte blir allt för mycket fokus på intervjuobjekt och personer framöver, intervjuerna var bra i förra vändan - men knappast hela behållningen med programmet.

 

Gästerna ser väldigt lovande ut, även om jag inte har en aning om vem den där Pellefantis är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ 25 minuter intervju

3-4 minuter filmklipp

6-7 minuter analys

och lite reklam kommer ni vara tvungna att stå ut med :-)

Tycker det upplägget ser bra ut. Visst var "fråga Ola" spännande :D men det var ju mest donkfrågor. :P

Kan nog bli intressant att höra vad gästerna har att säga om analyserna också, om de nu vågar säga emot Ola. :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl varit lite frånvarande på det här forumet ett tag, så jag förstår om ni inte har koll på mig. Det ska bli sjukt kul att vara nya ”Göran” och försöka hålla ordning på Ola och gästerna i programmet, och jag hoppas att ni kommer med mycket kritik och förslag som hjälper mig och oss på vägen.

 

Min pokerbana började som för många andra 2004 när WPT sändes på TV, och innan dess hade man bara hängt med farsan till svartklubben och spelat Chicago med polarna.

 

Mitt territorium som spelare har främst varit Sviten, Klubben, CC Stockholm och nätet. Vunnit ett par MTTs online, några klubbturrar och PAF Pokerforum Live. Är definitivt ingen cashspelare, backar rakt ut… Älskar tävlingsmomentet och psykologin i poker och studerar/läser mycket.

 

Har en bakgrund som marknadsförare och har också arbetat som pokerskribent till och från på forum och nättidningar, och har nyligen även frilansat lite för Poker Magazine.

 

Jag spelar så ofta jag kan vid sidan av mitt heltidsjobb som produktansvarig på Entraction (fd B2B), och sedan knappt ett år är jag en del av team Potraiser. Erfarenhet från radio, affärskommunikation, journalistik, dekadenta resor och mycket fest. Har en dotter på 9 år som just nu plöjer igenom Pokerhandboken parallellt med Sklansky.

 

Bra: Kött, Irish coffee, TV-serier, cigaretter, spontansång och krogen

Dåligt: Clowner, stegräknare, särskrivningar, kokt potatis och buskis

 

Googla mig gärna. Jag är både snygg och intressant.

 

Ses i rutan! Eller alltså… på skärmen. Eller rutan om man nu kopplar burken till TVn.

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl varit lite frånvarande på det här forumet ett tag, så jag förstår om ni inte har koll på mig. Det ska bli sjukt kul att vara nya ”Göran” och försöka hålla ordning på Ola och gästerna i programmet, och jag hoppas att ni kommer med mycket kritik och förslag som hjälper mig och oss på vägen.

 

Min pokerbana började som för många andra 2004 när WPT sändes på TV, och innan dess hade man bara hängt med farsan till svartklubben och spelat Chicago med polarna.

 

Mitt territorium som spelare har främst varit Sviten, Klubben, CC Stockholm och nätet. Vunnit ett par MTTs online, några klubbturrar och PAF Pokerforum Live. Är definitivt ingen cashspelare, backar rakt ut… Älskar tävlingsmomentet och psykologin i poker och studerar/läser mycket.

 

Har en bakgrund som marknadsförare och har också arbetat som pokerskribent till och från på forum och nättidningar, och har nyligen även frilansat lite för Poker Magazine.

 

Jag spelar så ofta jag kan vid sidan av mitt heltidsjobb som produktansvarig på Entraction (fd B2B), och sedan knappt ett år är jag en del av team Potraiser. Erfarenhet från radio, affärskommunikation, journalistik, dekadenta resor och mycket fest. Har en dotter på 9 år som just nu plöjer igenom Pokerhandboken parallellt med Sklansky.

 

Bra: Kött, Irish coffee, TV-serier, cigaretter, spontansång och krogen

Dåligt: Clowner, stegräknare, särskrivningar, kokt potatis och buskis

 

Googla mig gärna. Jag är både snygg och intressant.

 

Ses i rutan! Eller alltså… på skärmen. Eller rutan om man nu kopplar burken till TVn.

 

/HeFo

 

 

Lycka till HeFo, Det här kommer du att göra bra!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...