Gå till innehåll

Ny säsong av Poker.se-TV


Othello

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kanonbra säsongsinledning. Ola och Helena kompar varandra bra. En extra eloge till HeFo för en trygg och stabil debut.

 

Hasse var grym, och lyckas både imponera och överraska. Det bådar gott för framtiden. Men som sagt, eldprovet kan nog komma när det kommer en gäst som inte är lika kameravan som Hasse.

 

//Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omtagningar är för whimps!

 

Förresten... trodde det var tio kilo kameran lade på och inte år.

 

:-)

 

Kom gärna med feedback folket... jag är ju ny på TV-scenen.

 

/HeFo

 

Jag tycker helt ärligt att det var ett riktigt bra program!

"Hefo" kändes avslappnad, Ola var som vanligt kunnig och akademiskt rolig, om än en smula "mumlig". Hans Eskilsson gjorde vidare ett fint jobb som gäst!

Precis som Ola skriver så är ju gästens "leverans" oerhört viktig för ett program i det här formated. Det märker man ju tillomed på superduperproffs som T.ex Conan O´brien med flera. Är gästen aptråkig så blir inte programmet så bra som det skulle kunna vara.

Vad gäller problemet med att kameran lägger på ålder och drar bort skönhet så verkar lösningen på problemet vara SMINK I MASSOR!

Åtminstonde är det det jag har upplevt de (få) gånger jag har varit med i tv, eller i närheten av en sändning. Folk ser maskeradsminkade ut när man ser dom bakom scenen, men i rutan ser det bara fint och fräscht ut.

Jag måste dock säga att jag tyckte du var jättefin Helena! :)

 

Lycka till i fortsättningen och tack för ett bra program!

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt gött att det åter är igång:-P

 

De flesta förändringar gör programmet bättre, det generella intrycket är iaf att det är ett nytt och fräschare poker.se.

 

Handanalysen som visades går nog inte till historien som den mest uppseende väckande given. Olas-analys är bäst när den skiljer sig från kommentatorena, eller tillför ngt som de missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra start på nya säsongen!

 

- Mycket bra drag att blanda in gästen i handanalysen.

- Jag kritiserade förra säsongen den irriterande studiobakgrunden (bildväxlingar som tog fokus från programledare och gäster) och den var mycket behagligare nu.

 

Dessutom fick jag nästa lust att signa på 24h när "Nalle lovar att höja för information i varje pott" dök upp i rulltexten. Mycket underhållande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad programmet heter kan du se i rubriken på denna tråd. Detta borde räcka som ledtråd vart man ska gå för att se det.

 

Stor fucking grön blaffa mitt på förstasidan

 

TV_tilt.jpg

LOL, det är tydligen inte bara jag som utvecklat ett sinne för att konsekvent undvika att läsa alla banners.

Jag tillhör en generation som har tvingats lära mig detta för att överhuvudtaget kunna läsa typ Aftonbladet på nätet utan att bli distraherad av alla banners som blinkar och stjäl uppmärksamhet från texten.

 

Nåväl, jag kollar in avsnittet ikväll och återkommer med kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt gutt att ni har börjat igen! :)

 

Mycket trevlig inledning med Eskilsson och som sagt väldigt bra att ni hade med gästen i handanalysen. Hefo passade också jättebra in som programledare, märktes knappt att du var nervös alls (förutom i inledningen kanske..;))

 

Ser fram emot nästa vecka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har försökt att titta på avsnitt 2 ett flertal gånger under veckan som gått. Varenda gång slutar dataströmmen att ladda ner efter circa 50%. En gång har jag kunnat se så långt som 70%.

 

Är det nåt fel på min dator, eller finns det andra som har samma problem? Finns det nåt jag kan göra för att kunna se hela tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att titta på avsnitt 2 ett flertal gånger under veckan som gått. Varenda gång slutar dataströmmen att ladda ner efter circa 50%. En gång har jag kunnat se så långt som 70%.

 

Är det nåt fel på min dator, eller finns det andra som har samma problem? Finns det nåt jag kan göra för att kunna se hela tro?

 

Jag hade iaf inga problem, bra program också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att titta på avsnitt 2 ett flertal gånger under veckan som gått. Varenda gång slutar dataströmmen att ladda ner efter circa 50%. En gång har jag kunnat se så långt som 70%.

 

Är det nåt fel på min dator, eller finns det andra som har samma problem? Finns det nåt jag kan göra för att kunna se hela tro?

 

Inga problem här och jag har sett det 3 gånger vid olika tider på dygnet...

 

Eftersom jag sett programmet tre ggr behöver jag väl knappast tillägga att jag tyckte det var ett bra program, men när man spelar poker samtidigt missar man ibland lite smått och gott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är en självgående gäst, helt klart. Han påminner mig om Björn Hellberg på många sätt. Oavsett vad en del anser om hans handanalyser från Pokermiljonen etc. så har han en grym spelhjärna och mer erfarenhet än alla andra i detta avlånga land vad gäller spel över lag.

 

Tack Dan, för att du gjorde programmet trevligt.

 

Igår spelade vi in Björn Isberg, Soren Kongsgaard, Hatten och Jennez, så nu har ni fler trevliga gäster att se fram emot.

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att titta på avsnitt 2 ett flertal gånger under veckan som gått. Varenda gång slutar dataströmmen att ladda ner efter circa 50%. En gång har jag kunnat se så långt som 70%.

 

Är det nåt fel på min dator, eller finns det andra som har samma problem? Finns det nåt jag kan göra för att kunna se hela tro?

 

Har samma problem. Tar väldigt lång tid för mig att ladda programmen. Har ännu inte lyckats se Glimne avsnittet. Datorn det är fel på, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten stålramsbur? Får jag sitta i lädertanga och bita på en gagball så kommer jag definitivt inte att grina. Love that shit! Och om programledare no. 2 är lika välhängd som Ola så... I'm in for a real treat!

 

Tack för den varma hälsningen angående barnvaktandet Ola!

 

/Bengan

 

Njaa... nu var det inte riktigt menad att du ska njuta.

Något i storleken av 2-2½ Arla-mjölkburar bör vara lagom kompromiss för att tittarna (och inte du) ska ha lite roligt.

Finns risk att programmet blir den mest dekadenta om det här gå igenom och Helena ska få kröka ner en "riktig" karl... blir nog cencur på allt då eller ilskna sponsorer.

 

Hoppas det inte var för jobbigt med Hans småmonster. Haft det lite jobbigt med mina släktingars (släkten är värst) ungar som rycker i öronen och kräver att få vara uppe till 11 på kvällen varefter man ska orka läsa godnattsaga.

 

kilo[/i] kameran lade på och inte år.

 

:-) /HeFo

 

De flesta brukar se halvdöda ut så tidigt på morgonen som ni filmade.

Krav: 2 liter kaffe intravenöst till programledare & minst 1%. alkohol i blodet för tittare så löser problemet sig utan smink.

 

Har försökt att titta på avsnitt 2 ett flertal gånger under veckan som gått. Varenda gång slutar dataströmmen att ladda ner efter circa 50%. En gång har jag kunnat se så långt som 70%.

 

Är det nåt fel på min dator' date=' eller finns det andra som har samma problem? Finns det nåt jag kan göra för att kunna se hela tro?[/quote']

 

Brukar få ner ca 1 minut av programmet på 5 minuter hemma med mitt 3G-bredband.

Gick segt tidigare idag på jobbet med 24Mbps också.

Antar att både FunTVs och egna bredbandets hastigheter kan spöka lite ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag tittat på Glimne-avsnittet och kan bara konstatera:

Glimne är tvivelsutan en fantastisk person.

Glöm att han ville att ni skulle slänga nötkåken mot fyrtal, glöm de gångerna han har räknat fel på outsen i pokermiljonen.

Se istället en senior som har enormt mycket med sig, både i erfarenhetsbagaget och i huvudet!

 

Tack för ett trevligt program!

Nu längtar jag till Jennez ofixade frisyr!

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...