Gå till innehåll

Vad gör du när du tiltar?


Johnstoner

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rita några dollarsedlar och riv sönder dom och känn efter hur det verkligen känns i hjärtat eller så spelar du 100kr negerochpresident och om du förlorar mer än hälften av gångerna drar du till närmsta pokerklubb och slaskar PLO med några taxichaffisar.

Eller så kollar du på Death proof förstås. Alkohol kan man gärna blanda in i schmeten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, man kan ta en paus och vara fit för nästa session kanske...

 

Men nu pratar jag ändå om man hamnar i en riktig downswing, 3e dagen för mig nu.. Då går det inte att ta ett glas vatten och lira efter en timma igen.. Behövs något större, någon förändring som gör att huvudet kan lira a-spel igen.. jaja, fortsätter det såhär så får jag väl bara anta att jag suger och sluta lira, trots att jag vet att min varians även varit mycket dålig på sistone vilket inte direkt tar mig ur tilten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånande att ingen har svarat likt vad jag tänkte men..

 

När jag känner att tilten kommer och smyger, brukar ofta få en varm känsla från magen upp till huvudet och till slut är man så varm ut i öronen att det känns jobbigt och obekvämt att sitta still.

Så fort man åker på en utdragning och känner hur det bubblar till brukar jag:

 

Dagtid: Skrika diverse saker, oftast könsord men också att han är en idiot och att jag ska ta tillbaka pengarna osv. Helst jävligt högt.

 

Nattetid (när grannarna sover): Banka handen i skrivbordskanten (förutsatt att du har ett stabilt skrivbord) hårt och upprepade gånger till det domnar i knogarna, då brukar olustkänslan i både kropp och huvud förflyttas dels till värk i handen och dels får man känslan av att man är ett omoget mongo som inte kan kontrollera sina känslor och då glömmer man fort att man var tiltad och kan börja spela kontrollerad poker utan att behöva tänka på att kontrollera sina känslor.

 

Men som alla andra skriver, försvinner 35% av bankrullen på en dag så tror jag inte att tiltkontroll är ditt största problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en oslagbar medicin :)

 

Först, säg till dig själv att BARA spela rent stål... inga andra händer förrutom premiumhänder samtidigt som du kör den här gamla dängan ett par varv:

 

http://youtube.com/watch?v=SZZxubx-kpA

 

Sedan kommer du automatiskt att glida in i harmoni och med tiden lösa upp spelet till en mer acceptabel nivå igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig tiltat på riktigt förräns idag då jag skulle försöka börja lira seriöst igen.

Satte in 10k, torskade dessa på ett väldigt inhumant sätt.

Stoljäveln flög över sängen och in i vägen och jag skrek i dödsångest, gick ut i farstun och bröt av en sopkvast. Sedan ringer en jävla fitta och vill ha källförteckning till ett skolarbete. Säger åt han "www.mudfall.com" och lägger på.

 

Helvetes jävla själadödande, meningslösa fittspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När sånt här händer så tiltar jag som faaaaaaaaan...

 

Då suckar jag och lägger in en prilla till....

 

 

Bordsplacering:

 

white-pepper sitter på stol 1 med 2315.

sebastien857 sitter på stol 2 med 7942.

Mr.Fortesque sitter på stol 3 med 1670.

Titebite sitter på stol 5 med 3398.

HERO sitter på stol 6 med 5562.

ibox777 sitter på stol 7 med 3845.

BIZERTE92 sitter på stol 8 med 3080.

titi26did sitter på stol 9 med 6600.

rantanfly sitter på stol 10 med 11780.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 9.

rantanfly lägger den lilla blinden på 150.

white-pepper lägger den stora blinden på 300.

 

Ge hålkorten:

 

white-pepper: -- --

sebastien857: -- --

Mr.Fortesque: -- --

Titebite: -- --

HERO: 8s Ks

ibox777: -- --

BIZERTE92: -- --

titi26did: -- --

rantanfly: -- --

 

Före floppen:

sebastien857 lägger sig.

Mr.Fortesque lägger sig.

Titebite lägger sig.

HERO synar 300.

ibox777 lägger sig.

BIZERTE92 lägger sig.

titi26did lägger sig.

rantanfly synar 150.

white-pepper checkar.

 

 

Floppen (6c 3h Kc):

rantanfly höjer 300.

white-pepper lägger sig.

HERO höjer 1800.

rantanfly synar 1500.

 

 

Turnkortet (6c 3h Kc 10d):

rantanfly checkar.

HERO höjer 3462.

rantanfly synar 3462.

 

 

Riverkortet (6c 3h Kc 10d 4h):

 

Kortvisning:

HERO visar 8s Ks.

HERO har 6c 8s 10d Ks Kc: Par

rantanfly visar 2c 5c.

rantanfly har 2c 3h 4h 5c 6c: Straight

HERO är utslagen.

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: 11424

rantanfly vinner 11424.

Ingen husprovision tas för denna giv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sluta spela på en vecka lägg ner ditt ego och inse att du behöver en paus.

 

kaffedopp sa något bra en gång som jag testat efteråt, han gör armhävningar tills han inte orkar mer, sen så orkar han ej vara arg mer. funkar bra för mig också.

 

men bäst är ändå att göra andra saker ett par dagar, tror det finns få saker som har samma effekt.

 

själv så skriver jag dagbok över mina resultat varje dag och efter varje session skriver jag en kommentar, man blir förvånad över hur många dagar jag har skrivit saker som:

 

 

SKÄRP DIG FÖR HELVETE SPELA BÄTTRE

GÅ IFRÅN NÄR DU TILTAR

SLUTA BLUFFA NITAR

FÖR HELVETEEEE

 

Ändå har jag varit en vinnande spelare i 2-3års tid nu men sånt sitter alltid i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och bygger upp tilten, känner den kommer krypande. Börjar med att skrika och slå, sen kasta nåt, helst ska det gå sönder utan att för den skull bli jobbigt att städa upp. Sätter mig flera nivåer upp och trycker skoningslöst. Sen, utdragen IGEN, av fisken förstås, tystnad, puls på 240, snabba steg ut genom balkonkdörren på nedre botten, inga skor oavsett väder, in i boden bakom huset mot skogen, fram med STORA klyvyxan och gå lös på allt skit man ser. En fantastik befrielse att bara slå hårt, skoningslöst och bara låta tilten lämna kroppen. Jag kan ALLT om tilt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

själv så skriver jag dagbok över mina resultat varje dag och efter varje session skriver jag en kommentar, man blir förvånad över hur många dagar jag har skrivit saker som:

 

SKÄRP DIG FÖR HELVETE SPELA BÄTTRE

GÅ IFRÅN NÄR DU TILTAR

SLUTA BLUFFA NITAR

FÖR HELVETEEEE

 

been there, done that (post-it på skärmen innan nästa session)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...