Gå till innehåll

SNÅLA människor! Usch.


Tottyville

Recommended Posts

När man först läser de två första inläggen här, och sen läser resten så ser det ut som att även denna tråd börjar gå åt samma håll som orginaltråden på Familjeliv. Verkar inte bara vara småbarnsföräldrar som har sina egna ideer på hur saker och ting skall/måste vara.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Frågorna man ska ställa sig är;

 

- Varför dricksar de så lite överhuvudtaget? Har man råd att äta middag för några hundra har man råd att dricksa mer.

 

- Slutade det hela med lite "in out in out"?

 

- Fick exen vara med och leka?

 

- Fick servitrisen vara med på ett hörn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar mest är ju varför ingen drog hela beloppet på kortet? Att betala kontant + kontant + kort + kort är ju faktiskt helt retarded. Sådana gånger tar kortbetalarna kontanterna och drar extra på kortet. (Vilket med snåljåpar i farten kan bli ganska känsligt när kontant dricks försvinner)

 

 

Ganska underbart i varje fall hur dumsnålhet kan förstöra livet. Istället för att gå ut och äta och njuta av maten och vara nöjd, ha ett bra minne, så blir hon så upprörd över en femma att hon måste skriva av sig på nätet. Vilket leder till påhopp, vilket leder till ytterligare problem...

 

Så, för den där femmans skull har hon saboterat de 1300:- som de lade ut för maten - men inte nog med det; hon har även fixat livslång mobbing på grund av hennes idiot-post. Bra affär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt forum!

Ni måste spana in "Ockult".

 

Tänk att vuxna människor fortfarande tror på spöken: "Snälla, säg att jag inbillar mig!"

Här finns bilden.

 

"Fy fan....jag hade ju bajat ner mig...det står ju verkligen nån och tittar fram där....

Jag rös i hela krppen när jag såg det.

 

 

Titta först i fel dörröppning.....Men när jag tittade i rätt såg jag det på en gång...."

 

 

 

Från en annan tråd: "Jag ska alltid hamna på ställen där det finns spöken. I min sambos finrum (stort som ett gammalt torp) är det fullt med spöken. Riktigt proppat. En del känns obehagliga, ibland känner jag skräck för att gå in där. nu i julas kastade de julgranskulor efter mig. Då hade jag sagt till dem att lugna ner sig.

Hans hus är bara 29 år gammalt, byggt ute på ett av hans fars fält.

Bör jag ta dit nån. Vill inte heller bli av med dem."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt forum!

Ni måste spana in "Ockult".

 

Tänk att vuxna människor fortfarande tror på spöken: "Snälla, säg att jag inbillar mig!"

Här finns bilden.

 

"Fy fan....jag hade ju bajat ner mig...det står ju verkligen nån och tittar fram där....

Jag rös i hela krppen när jag såg det.

 

 

Titta först i fel dörröppning.....Men när jag tittade i rätt såg jag det på en gång...."

 

 

 

Från en annan tråd: "Jag ska alltid hamna på ställen där det finns spöken. I min sambos finrum (stort som ett gammalt torp) är det fullt med spöken. Riktigt proppat. En del känns obehagliga, ibland känner jag skräck för att gå in där. nu i julas kastade de julgranskulor efter mig. Då hade jag sagt till dem att lugna ner sig.

Hans hus är bara 29 år gammalt, byggt ute på ett av hans fars fält.

Bör jag ta dit nån. Vill inte heller bli av med dem."

 

Herregud, vilka människor!

 

Man ska aldrig någonsin underskatta folks dumhet är en lärdom man kan dra från efter att ha läst på familjeliv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt forum!

Ni måste spana in "Ockult".

 

Tänk att vuxna människor fortfarande tror på spöken: "Snälla, säg att jag inbillar mig!"

Här finns bilden.

 

"Fy fan....jag hade ju bajat ner mig...det står ju verkligen nån och tittar fram där....

Jag rös i hela krppen när jag såg det.

 

 

Titta först i fel dörröppning.....Men när jag tittade i rätt såg jag det på en gång...."

 

 

 

Från en annan tråd: "Jag ska alltid hamna på ställen där det finns spöken. I min sambos finrum (stort som ett gammalt torp) är det fullt med spöken. Riktigt proppat. En del känns obehagliga, ibland känner jag skräck för att gå in där. nu i julas kastade de julgranskulor efter mig. Då hade jag sagt till dem att lugna ner sig.

Hans hus är bara 29 år gammalt, byggt ute på ett av hans fars fält.

Bör jag ta dit nån. Vill inte heller bli av med dem."

 

Folk levlar i svaren va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zodiac konstaterar: Man ska absolut inte "autodricksa" bara för att det förväntas. I ett land som Sverige där servitörer tjänar hyfsat ska dricks förtjänas genom trevligt bemötande och god service. Orkade inte läsa igenom hela tramsinlägget på familjeforumet men om servitrisen uppträtt snorkigt och otrevligt är det helt rätt att inte lämna dricks, allt annat hade varit ynkligt och ryggradslöst. Hur ska hon annars lära sig att sköta sitt jobb korrekt? Lämnar man dricks åt en usel servitör är det att uppmuntra hans/hennes inkompetenta sätt att utföra sitt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä ser man på. Fröken tar ut en rast och och bär ut mina varor till mitt fordon. Här har fröken tre riksdaler som hon kan roa sig med.

 

Du är allt en givmild människa som kan tänka sig att ge en slant till en kassörska som gör ovanstående. Unikt, hur får ditt hjärta plats i bröstkorgen.

 

Vet inte riktigt varför du säger sådär? Är det så konstigt att folk med ett serviceyrke som gör mer än vad dom förväntas göra, och får betalt för, inte ska ha nåt extra för det? Nej allt blir förstås mycket bättre om man enbart gör det som man får betalt för och skiter i allt annat.

 

Inte alls lika svårt att förstå hur din hjärna får plats i ditt huvud, finns gott om plats över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zodiac konstaterar: Man ska absolut inte "autodricksa" bara för att det förväntas. I ett land som Sverige där servitörer tjänar hyfsat ska dricks förtjänas genom trevligt bemötande och god service. Orkade inte läsa igenom hela tramsinlägget på familjeforumet men om servitrisen uppträtt snorkigt och otrevligt är det helt rätt att inte lämna dricks, allt annat hade varit ynkligt och ryggradslöst. Hur ska hon annars lära sig att sköta sitt jobb korrekt? Lämnar man dricks åt en usel servitör är det att uppmuntra hans/hennes inkompetenta sätt att utföra sitt jobb.

 

Jag tror inte mina ögon! Jag håller med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt forum!

Ni måste spana in "Ockult".

 

Tänk att vuxna människor fortfarande tror på spöken: "Snälla, säg att jag inbillar mig!"

Här finns bilden.

 

"Fy fan....jag hade ju bajat ner mig...det står ju verkligen nån och tittar fram där....

Jag rös i hela krppen när jag såg det.

 

 

Titta först i fel dörröppning.....Men när jag tittade i rätt såg jag det på en gång...."

 

 

 

Från en annan tråd: "Jag ska alltid hamna på ställen där det finns spöken. I min sambos finrum (stort som ett gammalt torp) är det fullt med spöken. Riktigt proppat. En del känns obehagliga, ibland känner jag skräck för att gå in där. nu i julas kastade de julgranskulor efter mig. Då hade jag sagt till dem att lugna ner sig.

Hans hus är bara 29 år gammalt, byggt ute på ett av hans fars fält.

Bör jag ta dit nån. Vill inte heller bli av med dem."

 

Haha! Va sjukt, kollade precis in där just i ockult delen... blir alltid lika förbluffad av dessa människor så jag känner ett smått begär att gå in där, skratta lite och sen fortsätta jobba.

 

Läste Precis just det inlägget om spöket på bilden haha... sen såg jag detta inlägg som faktiskt gjorde mig rädd. Hur mår dessa människor på den här sajten!? Dom kan fan inte lida av studieskulder iaf.

 

http://www.familjeliv.se/Forum-5-164/m28531458.html

 

Slutar aldrig att förvånas över dessa människor. Och till dom som tror att dom levlar, jag betvivlar det starkt, dessa människor har inte kommit till det stadiet i livet där de börjar behärska ironi. Tror majoriteten borstar tänderna med träpinnar och blad. Blir mörkrädd över inlägget som visas i länken ovan iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror på att alla barn har skydänglar i börja av livet som följer de tills de blir lite äldre,sen tror jag att när väl barnet börjar förstå och blir lite äldre att de änglarna fortfarande finns vid deras sid amen att de inte syns.jag har fött höra att när barn ler och gurglar så pratar de med sin ängel,,nu kommer säkert en del säga att jag tror för mycket o att de inte finns(men mer än så kan man inte förvänta sig av vissa här på fl)

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att tråden håller på att spåra ut åt alla möjliga håll nu....

Den började med att tycka att siten Familjelivs användare verkar tappade bakom flötet, men nu har det här förekommit lika mkt pajkastning tycker jag. Uppstramning tack, samt tillbaka till OP, alldra som ödmjukast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejen är helt såld på sidan Babyboom eller va faan den heter... Hon har varit daglig besökare där redan flera år innan vi fick vårt barn...

 

Ett par tusen hormonstinna, illamående, missförstådda och bedragna brudar som startar bråk om det mesta 24/7...

och så finns det de som förbjuda electricretard... jaja, jag säger då det... :mrgreen:

 

haha ja herrejävlar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför folk hakar upp eventuell dricks på procent av totalsumma. Man handlar med kronor, inte med procent, och servitrisens arbete är precis lika betungande om man handlar en dagens och en lättöl som hummer och årgångsvin. Tycker man att servicen är bra lägger man det antalet drickskronor man tycker att de förtjänat.

 

Om jag äter middag på krogen brukar jag ge en tjuga eller två i dricks. I det här fallet var sällskapet tydligen väldigt missnöjda med servicen, och även om jag misstänker att det rör sig om den typ av människor som är missnöjda med typ allt, så ser jag inget fel i att de lägger exakt belopp (utan dricks) om de vill göra en poäng av det. Dricks är ingen mänsklig rättighet.

 

MEN... om man som dessa människor väljer att betala notan i fyra delar (två med kontanter och två med kort), så får man väl för helvete avrunda från 1381:- till 1400:- oavsett hur missnöjd man är, för ingen kan väl på fullt allvar mena att det är restaurangpersonalens jobb att reda ut vem som ska betala vad. Rätt många i den där familjelivstråden påpekar detta faktum för trådskaparen genom att föreslå att de kunde ha låtit en person betala hela notan och sedan gjort upp sinsemellan i efterhand. Trådskaparen verkar emellertid så mjuk i huvudet att hon väljer att missförstå detta ungefär åtta gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att tråden håller på att spåra ut åt alla möjliga håll nu....

Den började med att tycka att siten Familjelivs användare verkar tappade bakom flötet, men nu har det här förekommit lika mkt pajkastning tycker jag. Uppstramning tack, samt tillbaka till OP, alldra som ödmjukast.

 

Tråden har väl verkligen inte spårat ur, den byter bara samtalsämnen och folk lägger fram sina åsikter. Otroligt sansad tråd måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här fallet var sällskapet tydligen väldigt missnöjda med servicen, och även om jag misstänker att det rör sig om den typ av människor som är missnöjda med typ allt, så ser jag inget fel i att de lägger exakt belopp (utan dricks) om de vill göra en poäng av det. Dricks är ingen mänsklig rättighet.

Dock verkar ju deras missnöje med servicen mest vara en efterhandskonstruktion, annars skulle ju det rimligen ha framgått i OP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått det hela rätt?

 

1. Dom betalar notan, skippar dricksen (Hur servicen var förtäljer inte historian)

2. Servitrisen går iväg med pengarna, kommer tillbaks och kräver mer pengar när den rätta summan redan har blivit betald..

 

Personligen så skulle jag av principskäl inte heller betala en krona till.. Men att man skapar en tråd om det hela känns ju oerhört whitetrash..

 

Som någon redan har sagt, dricks är ingen mänsklig rättighet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte heller en mänsklig rättighet/skyldighet att hålla upp dörren för den som kommer bakom. Men den som medvetet väljer att inte hålla upp dörren är lika mycket en skitstövel för det.

 

lolz, alltså, dricksar du taxichauffören, busschauffören eller butiksbiträdet för att dom gör sitt jobb? Gör det människorna som inte dricksar dom också till skitstövlar? Servitrisyrket i Sverige är inte så illa som folk tror.. Men som sagt, jag dricksar gärna om jag är nöjd med maten och servicen, annars låter jag bli..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...