Gå till innehåll

$225 SnG - Vad är vår callingrange här?


Nevermind

Recommended Posts

Tror jag synar lite lösare än de andra här.

Något i stil med JJ+, AKs. Kanske TT+, AKs, AKo.

 

Tror ändå att CO kan pusha rätt brett här, typ ATo+, A9s+, 77+ och kanske bara syna med AA. Någon som orkar kolla vad vi behöver för att syna mot den rangen?

 

QQ+. AKs ger -4,78%-enheter i equity, vilket väl i detta fall skulle innebära -$90 om inköpet är $210. AKs är en jättefold, det är en fold om så CO ställer med ATC här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ+. AKs ger -4,78%-enheter i equity, vilket väl i detta fall skulle innebära -$90 om inköpet är $210. AKs är en jättefold, det är en fold om så CO ställer med ATC här.

 

Okey :P Skyller på trötthet och lathet att svara innan jag kollar upp :P

Tror min range på CO är rätt bra med att min synrange suger hårt när jag tittade en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

UTG kan ha en rätt bred hand med bara 6 blinds kvar, typ QJ+, A8+ och alla PP. Frågan är om CO går all-in med moster AA/KK eller ställer för att isolera UTG med 66-JJ. Ganska många spelare har svårt att ta en flat-call med runt 25% när jämbördiga stackar pratar efter. Några av dessa spelare väljer då att istället gå all-in. Samtidigt är det många spelare som väljer att just flat-calla med AA och KK för att locka till sig en syn till/all-in re-raise. Mao behöver COs all-in inte betyda AA eller KK. Jag hade synat med AA, KK, QQ och AK och foldat resten. Om CO har "Maniac" tendenser hade jag synat med JJ också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG kan ha en rätt bred hand med bara 6 blinds kvar, typ QJ+, A8+ och alla PP. Frågan är om CO går all-in med moster AA/KK eller ställer för att isolera UTG med 66-JJ. Ganska många spelare har svårt att ta en flat-call med runt 25% när jämbördiga stackar pratar efter. Några av dessa spelare väljer då att istället gå all-in. Samtidigt är det många spelare som väljer att just flat-calla med AA och KK för att locka till sig en syn till/all-in re-raise. Mao behöver COs all-in inte betyda AA eller KK. Jag hade synat med AA, KK, QQ och AK och foldat resten. Om CO har "Maniac" tendenser hade jag synat med JJ också.

 

En duktig grinder spelar inte KK+ annorlunda än händerna som är under dessa i styrka rent allmänt. Blir för lätt för andra grinders att utnyttja. Krävs imo en bra read för att man ska kunna utesluta KK+ i nån större utsträckning här. Tror mest KK+ synas det bara med är "hoppas hoppas"-tänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...