Gå till innehåll

crazy vs stupid?


Sniffe54

Recommended Posts

En kille skäller på mig som fasen för ett spel jag gjorde (i en chatten).

Hur kunde jag göra så?

Jag säger "im crazy"

Han säger typ "thats not crazy thats stupid"

Jag säger "im stupid"

 

Undrar jag är det bra att vara crazy per definition lite typ Mats Irremark crazy (crazy swede) i såna fall har jag missat det. Medans är man stupid så är man bara dum. Eller jiddrar snubben bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy fan vad ointressant inlägg.

 

Språk är väl kul, det tycker i alla fall jag.

 

Stupid = dum i betydelsen låg intelligens (inte i betydelsen elak) och är enbart negativt

 

Crazy har ju flera betydelser. Dels mentalt störd som är negativt, men också att man är helt utan kontroll eller överdrivet upprymd (I'm crazy about her, He's really a crazy guy etc) och det har nog en rätt positiv klang, i alla fall inte negativ.

 

Så att säga att man är crazy kan nog tolkas på lite olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägg upp handen så kan vi nog fiskförklara dig också.

 

Det är inlägg lika exellenta som ditt, som gör att nivån och stämmningen stiger på ett detta forum.

 

 

 

 

 

 

 

 

NOT

 

OnT: Det är väl mer regel än undantag att folk som blir utdragna får utspel även om de vet att de tjänar i längden på att fi gör en tvivelaktig syn.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inlägg lika exellenta som ditt, som gör att nivån och stämmningen stiger på ett detta forum.

 

 

 

 

 

 

 

 

NOT

 

OnT: Det är väl mer regel än undantag att folk som blir utdragna får utspel även om de vet att de tjänar i längden på att fi gör en tvivelaktig syn.

 

Peace

 

Ja det är verkligen en person som jag som infekterar detta forum och gör det sämre. Det är absolut inte personer som skriver random tråd utan nån större frågeställning och underlag som borde lära sig nått. Jag erkänner att det var sjukt illa av mig att begära något uns av underlag på situationen för att tolka hans text.

 

Sjukt va tur vi har på dett forum att det finns postare som du som skiter fullständigt i vad som har hänt utan enkelt slänger fram standardsvar 1.0 angående varians. Härligt att du är här, om du bara kunde posta lite mer har du räddat hela forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sökte bland min mina inlägg och hitta denna tråd. Handen orka jag inte leta upp tyvärr men det var ändå tokigt ointressant. Men jag tyckte det var kul underhållning att läsa kraclobs sista inlägg, ironi är festligt.

Personligen tyckte jag inte att situation spelade någon roll för vad det eventuellt kan ligga för värde i ordet.

Däremot så kan jag förstå att krablob tycker att jag är en dryg jävel. Ointeligentare människor brukar man uppfatta som dryga det gör jag i alla fall. Fick tex. spelet på Karl-Petter (Bonde söker fru) och hans tjej när de inte var Lissabon låg och funderade på om det var ett land. Dock är det såklart tråkigt att folk som ser ner på en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...