Gå till innehåll

Poker i Värmland?


Mag

Recommended Posts

Tänkte bara höra mig för om det finns nåt intresse bland värmlands pôjkare här inne för att kanske starta en pokerklubb/förening?

 

Intresse finns i mina bekantskaps kretsar..hör gärna av er

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

hmm..var ett tag sedan jag läste denna tråd och ser nu att de törstat en del efter pokern i Karlstad..som skrivit ovan så bor jag där, jag är absolut ingen höglimit spelar men spelar gärna..så karlsta folk ska vi starta nått?

Seraph PM dig ifall du glömt tråden 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hallå, mitt första inlägg här på pokerforum :)

Har precis fått som jobb att starta upp en pokerklubb/pokersällskap i Arvika där jag dessutom bor.

 

Skulle vara intressant höra tips och så vidare angående vad som kan göras inom lagens ramar+ att jag naturligtvis vill göra lite reklam redan nu:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

längesedan man var här igen men men...

Mycket bra Joel_U bara att du hör av dig till mig när det är turnerings dags osv..enda negativa jag kan se med att du dra igång en klubb/sällskap är möjlighterna till att "alla" ska kunna komma till arvikan..men som sagt hör av dig om du behöver hjälp eller något, jag har spelare o ta med så det kan bli en mindre turnering iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i Karlskoga.

kommer imorn att få mitt kitt med 500 marker.. och planerar väl att försöka spela lite homegames då o då.

det som saknas är ju folk att spela med. så det jag undrar är om det finns några pokersugna spelare i Karlskoga trakten.

intreserad ? Priv Messa mig här på forumet.

 

//Lomin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har faktiskt tänkt att starta en förening mycket snart. För som det ser ut är pokerintresset stort i Karlstad.

Vi är ett gäng på ca 10-12 personer som brukar spela live 1 gång i veckan på vårat kontor mitt i centrala Karlstad.

 

Men vi vill ta live spelandet till nästa nivå och vill gärna bilda en förening med minst 40 medlemmar.

 

Vill egentligen bara göra en "marknadsundersökning" hos er här på forumet och kolla hur mycket ni skulle vara beredda att betala i medlemsavgift för en ganska central lokal, 5000 marker, pokerdukar, plastkortlekar osv.

 

Det vi har tänkt oss är 250kr i medlemsavgift för ett år.

Det kanske låter mycket men vi vill gärna hålla en hög kvalitet på föreningen.

 

Till saken hör att de tänkta styrelsemedlemmarna inkl mig själv driver ett eget företag med ca 35 anställda och har ganska mycket kontakter i staden, så att skaffa bra lokal osv kommer knappt vara några problem.

 

Så släng in några kommentarer nu om ni har några vitala åsikter och tips :)

 

So long!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter väldigt intressant Ch4nd, jag skall flytta till Karlstadtrakten i början av nästa år och är mycket intresserad av lite live-poker mellan nätsejourerna. Trevligt om du håller oss uppdaterade här om när/var/hur gällande klubben/föreningen. :)

 

250 kr i årsavgift låter väl som en högst rimlig summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Underlag för en pokerklubb i karlstad finns det garanterat. Om den presenteras på sådant sätt att folk förstår att det är till för folk med intresse för poker, eller att man är nyfiken på det och att man inte behöver vara pokerproffs för att ha glädje av klubben så kommer det med tiden många mer än 40 medlemmar. Övertygad om det.

Av folk jag har frågat här är det många som är nyfikna på pokerspel, som gärna vill testa lite, men det har inte blivit av helt enkelt.

 

Vad sägs om att ordna turningar med låg insats (typ 50-100 kr) för att locka folk. Lycka till.

 

/Karlstadsbo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
Har faktiskt tänkt att starta en förening mycket snart. För som det ser ut är pokerintresset stort i Karlstad.

Vi är ett gäng på ca 10-12 personer som brukar spela live 1 gång i veckan på vårat kontor mitt i centrala Karlstad.

 

Men vi vill ta live spelandet till nästa nivå och vill gärna bilda en förening med minst 40 medlemmar.

 

Vill egentligen bara göra en "marknadsundersökning" hos er här på forumet och kolla hur mycket ni skulle vara beredda att betala i medlemsavgift för en ganska central lokal, 5000 marker, pokerdukar, plastkortlekar osv.

 

Det vi har tänkt oss är 250kr i medlemsavgift för ett år.

Det kanske låter mycket men vi vill gärna hålla en hög kvalitet på föreningen.

 

Till saken hör att de tänkta styrelsemedlemmarna inkl mig själv driver ett eget företag med ca 35 anställda och har ganska mycket kontakter i staden, så att skaffa bra lokal osv kommer knappt vara några problem.

 

Så släng in några kommentarer nu om ni har några vitala åsikter och tips :)

 

So long!

 

Låter misstänkt likt ett nystartat telemarketingföretag, men jag kanske är ute och cyklar? :)

 

FYI:

Det finns en pokerklubb i karlstad, HBK, vi spelar texas holdem turneringar onsdagar och söndagar, månadsfinal sista lördagen i månaden.

 

 

Länk till eniro.se

 

PM'a om ni undrar nått..

 

* RP - QoS *

Insatser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej.

 

Vi är nu i startskedet av att dra igång en förening i Karlstad. (Skickat in blanketter till RSV o väntar på ett godkännande)

Enda problemet är väl att vi ej har någon föreningslokal så vi håller till i en central kontorslokal än så länge.

 

Vi är ca 20 personer i föreningen än så länge, har TVÅ riktiga 10 manna pokerbord (Kompletta med racertrack, skinnarmstöd och riktig duk för maximal spelkänsla) och fler vanliga kontors bord om fler än 20 personer skulle vilja spela samtidigt.

 

Vi har även över 2 500 11.5g marker och en massa kortlekar och ett stort intresse av poker :)

 

Buy in priser på de turneringar vi brukar köra är mellan 150-200kr, ibland med rebuys/addon.

 

Fredagar och söndagar är de fasta dagar vi kör än så länge.

´

Intresserade av att lira med oss?

Skicka iväg ett PM till mig för mer information och tider!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...