Gå till innehåll

Liverpool-tråden


Late

Recommended Posts

Vem bidrar med rolig offensiv fotboll i United mer än Ronaldo?

jag kan sträcka mig till tevez också. Resten av dom gör ett bra jobb men roligt och se på är det fan icke.

 

Som sagt är dom imponernade effektiva och ruskigt starka.

Men det ända som är roligt med united är när dom förlorar eller har julfest.

Tyvärr händer det allt för sällan. (Julfesten kan man väl kanske ha förståelse för)

 

Men herregud. Vem har sagt att det måste vara offensivt för att vara rolig fotboll!? Att se Rio/Vidic dominera en hel match kan vara lika roligt de, säger ni annat är ni inte fotbollsälskare!

 

United är nog tillsammans med Inter och Real ett av de tre bästa lagen i världen just nu. Sen tycker jag det räcker med att se Ronaldo på spelhumör för att få se rolig fotboll.

Visst, Arsenal i sina bästa stunder är fantastiska att skåda, men en perfekt glidtackling kan vara lika underbar att se som en smörpass!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 566
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men herregud. Vem har sagt att det måste vara offensivt för att vara rolig fotboll!? Att se Rio/Vidic dominera en hel match kan vara lika roligt de, säger ni annat är ni inte fotbollsälskare!

 

United är nog tillsammans med Inter och Real ett av de tre bästa lagen i världen just nu. Sen tycker jag det räcker med att se Ronaldo på spelhumör för att få se rolig fotboll.

Visst, Arsenal i sina bästa stunder är fantastiska att skåda, men en perfekt glidtackling kan vara lika underbar att se som en smörpass!

 

Helt rätt.

Om man tycker deffensiv briljans är rolig fotboll är United helt klart ett av världens roligaste lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig fotboll = Offensiv fotboll. Alla som säger ngt annat ljuger eller är ofattbart oändligt torra.

 

Visst njuter man när man ser sitt EGET lag spela strålande försvarsspel, men annars när man är mer neutral sitter man inte och tycker att bra defensiv är särskilt kul att titta på. Är man fotbollsälskare uppskattar man bra försvarsspel, men det offensiva spelet kommer alltid att vara mer underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig fotboll = Offensiv fotboll. Alla som säger ngt annat ljuger eller är ofattbart oändligt torra.

 

Visst njuter man när man ser sitt EGET lag spela strålande försvarsspel, men annars när man är mer neutral sitter man inte och tycker att bra defensiv är särskilt kul att titta på. Är man fotbollsälskare uppskattar man bra försvarsspel, men det offensiva spelet kommer alltid att vara mer underhållande.

 

Torrhet är väl när man inte kan njuta av fin fotboll oavsett vilket lag som spelar!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är du enbart Liverpool-fan, eller är det ett engelskt substitut under världens längsta försäsong, det vill säga den till allsvenskan?

 

 

Född halmstabo men saker som 9-0 borta mot helsingborg och dusan djuric's fyllekörning vill man glömma :P

Om jag är tvungen att hålla på ett lag i allsvenskan så håller jag på HBK, egentligen skiter jag fullständigt i vilket, hatar svensk fotboll.

 

DEN om något är tråkig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard att liverpoolsupportrar börjar snacka nästa säsong redan i Januari/februari?

 

Blånäsa? ;)

 

NJaaaaaaaa men man får ju faktiskt inse att det är över för den här säsongen, men vi har ett lovande lag om vi kan få bort 6 spelare, *asg*

 

Finnan, Arbeloa funkar som backups men ej ordinarie vi måste ha mer attackernade wingbacks som kan göra en gubbe och slå ett jävla inlägg.

 

Men Aurelio och Riise får gå, alldeles för många tabbar av dem.

 

Voronin och Kuyt hejdå, JAG FATTAR INTE hur rafa kan försvara kuyt, ja han springer enormt men jag hade fan också kutat runt på plan för 60k i veckan, och vadå stressar försvarare, vilket skitsnack kolla på han varenda gång så saktar han ner några meter innan försvararen så den lugnt och behärskat kan passa vidare bollen. Jag förstår varför han blev köpt han såg lovande ut i feyenoord men han är BEDRÖVLIG i PL. HEJDÅ KUYT!

 

Voronin får inget utlåtande, han är bara kass.

 

Kewell

 

Ja, det tar emot att säga men han har sina bättre dagar bakom sig han har ej speeden eller kan göra en gubbe som förr. vi behöver inga dussinlirare utan lite kvalité!

 

Benayoun och Pennant.

 

Jag kan faktiskt dras med Benayoun som backup i något år till. men lets face it han är 28år och kommer inte bli något bättre, han gör för lite mot bra motstånd, bra på att förändra matcher ungefär i samma anda som garcia förr.

 

Pennant dock är bara 25år men än en gång så har han fått så många chanser, jag hoppas verkligen han kan utvecklas. Han kan få stanna som backup tror det hade gjort honom bra om vi tagit in en klass ytter så han får lite press på sig och kanske börjar leverera, skulle gärna vilja se han skjuta mer ocså. Ibland känns det som att rafa har gett han direktiv att inte skjuta utan att hitta den avgörande passen eller inlägget.

 

 

Jag måste säga någonting om Reina också, jag tycker Reina är en bra målvakt i all ära. Även om han liknar reinfeldt så får inte glömma att han är 25år MEN han gör fan inga spektakulära räddningar utan han gör bara basic saves, jag kan inte dra mig till minnes sist jag såg en grym räddning av reina, något från straffpunkten kanske men min poäng är att jag hade gärna velat se carson i liverpool och konkurera med reina.

 

Han har helt klart grym potential och känns som en målvakt som kan göra det där lilla extra, även om reina har en väldigt jämn nivå så är han bedrövlig när det kommer en hög boll det kan omöjligt bara vara jag som tycker så, man får blunda och hoppas att han får ut sin högerarm, han hoppar ju bara ut och svingar känns det som, han håller på med massa utflykter till hörnflaggan o grejjer också, nää jag ställer mig tveksam !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem bidrar med rolig offensiv fotboll i United mer än Ronaldo?

jag kan sträcka mig till tevez också. Resten av dom gör ett bra jobb men roligt och se på är det fan icke.

 

 

haha vad bitter du är från keane tiden :P

 

Jag tycker united har ett intressant lag, jag tänker inte nämna showponyn hatar honom över allt annat inom fotbollen.

 

Men Evra, Carrick, nani och anderson är helt klart intressanta även om de två första redan kanske etablerat sig och visat vad de går för.

 

Det tar mig verkligen emot att prata väl om scumsen men man måste ändå vara imponerad över att ferguson har byggt 3 lag. Han har lyckats med generationsväxlingen varenda gång. MEN DET ÄR INTE LÅNGT TILL PENSIONEN GUBBJÄVEL

 

caveman kan dra åt helvete, shrek också jag insåg hur jag blev mer och mer äcklad när jag skrev om dem, får räcka. urrrgghh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså, vad är det för fel i huvudet på liverpoolfanatikerna? Att säga något annat än att United (följd av Arsenal) spelar den absolut roligaste och kvickaste fotbollen i PL är ju bara en skam. Ni behöver ju inte anstränga er för att idiotförklara er själva. Liverpool spelar halvtrist och i år dessutom riktigt dåligt och långt under sin förmåga. Dags att skippa rotationssystemet någon gång kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frustration är ordet för denna säsong. Jag är liverpoolsupporter sen många år. Årets upplaga verkade lovande men når verkligen inte upp till sin potential. Nu har vi tack och lov blivit av med Sissoko som måste vara den sämste som spelat i pool de senaste tio åren. Fortfarande finns det dock flera spelare som behöver bytas ut.

 

Riise har gjort sitt. Förr i tiden kunde han ju iaf springa förbi en back och slå ett halvtaskigt inlägg, och dessutom bomba in ett mål då och då. Nu är han för seg för PL.

 

Kewell kommer aldrig komma upp till sin påstådda potential. Gör inte en människa glad på sin kant. Otroligt långsam nuförtiden. Visst, han har varit skadad, men ingen ska platsa i Liverpool när man är så seg och tafatt.

 

Kuyt har inte vart mkt att ha i år. Han jobbar bra, men ser också tafatt ut så fort bollen är i närheten.

 

Carra är förbi sin peak tror jag. Svider att säga så om en riktig hjälte. Bara att kolla på straffen i onsdags. Gillar inte heller hans beteende mot domarna denna säsong, lite för mkt snack

 

Det som varit positivt i år är väl mest att Torres har varit helt grym. Skulle inte bytas honom mot någon annan anfallare i PL. Kan vara lite ojämn men ändå fruktansvärt mkt bättre än typ Rooney och Tevez. Annars har väl Stevie visat att han är världens bästa innermittfältare när han vill, även om det inte verkar hända varje vecka.

 

Sen tycker jag inte Liverpool spelar så tråkigt nuförtiden. Det där hänger ju kvar sen Houlliertiden. Nu är ju formen, och därmed spelet, kass, men när de spelar bra tycker jag det är ganska underhållande att kolla på. United är dock klart bättre i år, till stor del pga Ronaldo som förmodligen är bäst i världen. Att nämna Carrick är ju ett skämt, han har ju inte gjort en bra match i United. Och Arsenal är fan inte roliga att kolla på. Det är ju ungefär som handboll, de står utanför straffområdet och passar utan att komma till avslut. Förstår verkligen inte hur de kunnat gått så bra hittills och tror de kommer tappa.

 

För övrigt tycker jag PL är överlägset alla andra ligor. Högre tempo i en mittenmatch än toppmatch i Italien. Har C+ men orkar fan inte kolla Italien, för trist tycker jag. Det visar väl sig också i CL, skulle inte förvåna mig om tre engelska lag går till semi igen.

 

YNWA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte sett att Carrick gjort en bra match så stirrar du nog lite för mycket på boll. Som att säga att Tobias Linderoth inte gjort en bra match i landslaget.

 

Men måste ju säga att Pool stått för årets stående skämt, Kuyt! Vilken stjärna..!! Får spela match efter match efter match men gör fan inte mycke nytta!

Crouch är fast på bänken, han är inte i topp bland världens anfallare, men han skapar ngt när han får spela, ändå sitter han nästa match. Kanske dags att Rafa sväljer sin stolthet och slutar leka Leif Boork!?

 

Högre tempo, möjligt, bättre fotboll i PL än Serie A? Knappast..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att byta ut Rafa imo, sen måste jag försvara Voronin :) riktigt fin kille.

 

Benayoun är förövrigt cpbra.

 

 

Voronin må vara jättetrevlig, men fotboll kan han inte spela. Ett pluspoäng får han för att han försöker till skillnad ifrån resten av bidragsfolket som spelar i den röda tröjan för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Född halmstabo men saker som 9-0 borta mot helsingborg och dusan djuric's fyllekörning vill man glömma :P

Om jag är tvungen att hålla på ett lag i allsvenskan så håller jag på HBK, egentligen skiter jag fullständigt i vilket, hatar svensk fotboll.

 

DEN om något är tråkig

 

Ah, ljuvligt att höra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, ljuvligt att höra...

 

Den är absolut inte bra, men att se ett fullsatt derby när DIF kör över AIK är bland det bästa som finns. Allsvenskan är den liga jag följer mest, tack vare att jag håller på ett av lagen. Och det gör att jag tycker de matcherna är roligare att se på istället för United - Bolton t ex, som sagt, tycker det är fler saker än snabbt passningsspel och snygga mål som spelar in när man ser fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man väl börjar ändra sitt system och göra vad folk tycker går det åt helvete, kolla på alla allsvenska tränare som ger vika efter media och påtryckningar, nej fuck that. Rafa's rotations system är bra det är bara så jävla överdrivet.

 

Läste en artikel av Andy Gray tror jag det var där han hade gått igenom alla matcher chelsea spelade 05/06, mourinho roterade 134 gånger när de vann PL.

 

06/07 när UTD vann PL roterade ferguson, precis 134 gånger.

 

När liverpool vann champions league 04/05 roterade benitez..you guessed it exakt 134 gånger.

 

Nu är det inte samma sak att vinna PL och CL men det visar iallafall hur jävla överdrivet det har blivit utav media.

 

Kuyt has the first touch of a rapist, den killen NEJ.

Voronin är medelmåtta, ta in nån ung kille som är hungrig istället.

 

 

Lasery om du ska byta ut rafa, vem tycker du skulle platsa istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...