Gå till innehåll

DrD - poker 2008 -


HTDrD

Recommended Posts

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FD ägare av Inter STHLM?

Jepp, DrDDD och det ryktas på HTs konf att han numera spelar poker på hög nivå... ;-)

 

Det finns för övrigt ett förbund i HT som heter PokerPlayers. Gemytligt och trevligt med en del bra spelare. Tyvärr lägger jag själv ner HT pga bristande intresse men kommer att sakna en del förbund där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta skulle nog säga att det inte är +EV att få utbrott i chatten, speciellt inte som jag ofta får det mot dåliga spelare. Kan nog tilta en del när jag tokklankar på fiskarna.

 

Du borde läsa på lite gällande money management :) Om du vill dra in stora pengar men samtidigt slippa dina extremt stora swings så skulle jag rekommendera att multitabla mer istället. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde läsa på lite gällande money management :) Om du vill dra in stora pengar men samtidigt slippa dina extremt stora swings så skulle jag rekommendera att multitabla mer istället. =)

 

Money.. vad då? Berätta genast!

 

skoja lite bara. Tycker det känns alltmera ok att ta skott ju mera som finns i rullen då det fortfarande finns bra med deg kvar trots ett par misslyckade skottningar. Jag multitablar nästan alltid 4 bord på 5/10 men om jag skall spela högre blir det oftast 1-3 bord istället. Har provat 5 bord vid något tillfälle men det blir lite för svårt för mig att hänga med då. För mig: Ju mer bord = desto mindre poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuuuka texter du skriver sjukt underhållande och intressant dock. Om man ändå hade samma mod och flyt som du ;)

 

Detta ser ut att kunna vara enda behållningen i att läsa på PF ...

 

GLHF

 

Flyt har man bara ibland. Är ju många många gånger dom det inte fungerar (som den där 23k potten jag förlorade i början på månaden). Jag gissar att för mig har det nog gått på ett ut med mina skott. Om jag bara hade grindat 5/10 hade jag sannolikt varit på ungefär samma nivåer med inspelade pengar som med min nuvarande spelstil med skott på högre nivåer och gulning alternativt vinna mycket under korta perioder. Så jag undrar om det inte fungera bättre så här för mig.

 

Min metod = spela högt med liten rulle men samtidig hela tiden ha möjlighet att göra redeposits så jag kan försöka igen tills det går att bygga rulle. Risken att gula är uppenbar men i 10-20% av fallen lyckas jag bygga upp en rulle från scratch. Den nuvarande rullen kommer ju faktiskt från en insättning på 600$ för bara 6 månader sedan. Men tekniskt sett hade jag ju ganska mycket mera på bankkontot att tillgå om det inte skulle fungerat just den gången.

 

Nu blir det dock andra bullar. Med en rulle att luta sig mot borde jag kunna undgå att gula den här gången tycker jag. Men i oktober hade jag ju bara 5k$ kvar av en rulle på 80k så visst finns det en risk att det inte fungerar (men då hade jag cashat ut 40k).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en spelledig dag igår vilket bara var den andra på hela månaden. Var välbehövligt för att hämnta andan lite. Det är som om man kommer i "zonen" om man spelar högt vare sig man vinner eller förlorar och jag brukar ofta känna mig tiltad, men på ett annat sätt, även om jag vinner mycket. Är svårt att förklara men det är liknande förlorartilten där man liksom bara ser poker framför sig utan att ha möjlighet att reflektera speciellt mycket.

 

Nu ser fram jag mot en helg med ganska lite spelande då jag har en del åtaganden. Frugan är föresten på livstilt eftersom jag knappt kan sitta upprätt efter att ha varit uppe sent vareviga dag under lång tid nu. Tidigt i veckan satt jag bara och stirrade framför mig. Var lite svårt att koncentrera sig när man vunnit ett par årslöner i helgen innan :) Lyxproblem javisst, men även de kan vara kluriga och hanterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, DrDDD och det ryktas på HTs konf att han numera spelar poker på hög nivå... ;-)

 

Det finns för övrigt ett förbund i HT som heter PokerPlayers. Gemytligt och trevligt med en del bra spelare. Tyvärr lägger jag själv ner HT pga bristande intresse men kommer att sakna en del förbund där.

 

 

Så himla tidskrävande är det väl ändå inte att bara floata med sitt lag? Sen kanske man inte kan klara sig kvar på elitnivå utan får falla ner på amatörnivå. Men tänk om man blir sugen igen osv?

 

 

Startade om för ett år sedan men hade ett lag på den tiden då ungdomsverksamhet och Lapplån uppfanns. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ruskigt imponerad av ditt spel där. Kul när du körde över bordet ett tag där.

 

Ty!

 

Planerar du att försöka dig på andra stora turneringar? Du spelar inte höga turrar på nätet eller? Tex om du vill skotta finns ju winner takes all och high stakes showdown på stars. $5200/$10 000 bara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Money.. vad då? Berätta genast!

 

skoja lite bara. Tycker det känns alltmera ok att ta skott ju mera som finns i rullen då det fortfarande finns bra med deg kvar trots ett par misslyckade skottningar. Jag multitablar nästan alltid 4 bord på 5/10 men om jag skall spela högre blir det oftast 1-3 bord istället. Har provat 5 bord vid något tillfälle men det blir lite för svårt för mig att hänga med då. För mig: Ju mer bord = desto mindre poker.

 

Det handlar om träning som med allt annat. Du kanske ska gå ner på riktigt låga bord o bara försöka hålla alla bord levande utan att tima ut. Det finns proffs som klarar att hålla 8-12 bord levande på samma gång. :)

Du måste börja sätta gränser för dig själv, jag menar... du har bustat några ggr nu.. underhållande för oss andra.. haha.. på gränsen till vansinne enligt många säkert. Inter Sthlm 4ever!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo. Inter Sthlm forever! Jag hade föresten en egenhändigt tryckt INTER STHLM keps förut. Tappade den på Aruba förra året så nu knattar väl någon öinvånare runt med den där. Lite kul.

 

Började februari stortartat med +6k. Har faktiskt inget direkt minne av hur det gick till och kommer bara ihåg att jag stackade topp set med färgdrag och stackade av med topp set mot färgdrag (på 10/20).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att läsa att du kör igång igen!

 

Det var snack om din nya dagbok på Pokerplayers förbundet på Hattrick. Varför inte starta ett HT lag igen? :D

 

Jag är föresten mange_d (Neonic FC) på Hattrick även om jag gick upp i Allsvenskan efter du slutat. Hade sett fram emot att sno den Allsvenska titel från dig men fick inte det nöjet (ingen av de andra kunde bjuda på bra motstånd så det var inte lika kul att vinna Allsvenskan när du slutat). Vann back to back och körde två satsningar på Hattrick Masters sedan minskade intresset och jag började spela poker på heltid istället hehe

 

Känner igen en del av mig i din stil. Spelade mycket poker förra året men bara turneringar för att jag inte kan låta bli att hela tiden gå upp i nivå om jag kör Cash games och fortsätter köpa in så länge jag har kvar på kontot mot fiskar med oemotståndligt stort +Ev. Jag tror att en del av oss aldrig kommer att kunna ha en vettig bankrulle management. Det går inte att kombinera med att försöka bli så bra man kan bli ändå, så min lösning att begränsa mig till att bara spela turneringar funkade bra. Tills jag började med Cash Games igen hehe

 

Nåja, man får plocka ut så mycket det går hela tiden så att man alltid ligger plus totalt och ha så roligt man kan tills nästa gulning ;)

 

Håller tummarna för att din dröjer länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att läsa att du kör igång igen!

 

Det var snack om din nya dagbok på Pokerplayers förbundet på Hattrick. Varför inte starta ett HT lag igen? :D

 

Jag är föresten mange_d (Neonic FC) på Hattrick även om jag gick upp i Allsvenskan efter du slutat. Hade sett fram emot att sno den Allsvenska titel från dig men fick inte det nöjet (ingen av de andra kunde bjuda på bra motstånd så det var inte lika kul att vinna Allsvenskan när du slutat). Vann back to back och körde två satsningar på Hattrick Masters sedan minskade intresset och jag började spela poker på heltid istället hehe

 

Tjena!

 

Starkt jobbat! Men att spela turneringar på heltid? Hur orkar du det?

 

Kul föresten att man är ihågkommen fortfarande! Älskade HT när det begav sig och det finns vissa likheter med poker. Eller rättare sagt samma egenskaper som gjorde att jag kunde lyckas där är också bra i poker. Har hört om den del andra HT-spelare som lyckats inom pokern och överallt hör man om personer som spelat olika onlinespel som blivit framgångsrika i poker. Själv ångrar jag att jag inte började pokra tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade återigen en riktigt grym pokerhelg och sitter och flämtar på jobbet nu. Ska försöka orka jobba lite, men det lär bli en liten startsträcka nu på morgonen. Nästan plågsamt att gå till jobbet när man vunnit x10 vad man tjänar på att knega.

 

Kort beskrivning av helgen:

 

Hade förlorat ganska mycket pengar på onsdagen och torsdagen men på fredag var det ny månad och nya tag. Alltid skönt att få helg efter en veckas jobbande och jag gick hem tidigare för att få ett par timmars spel innan familjen kom hem. Vann 3-4k eller så på det och man kan inte låta bli att ta sig för pannan när man tänker att det är ungefär vad jag får ut på en månad. Både lördagen och söndagen blev sedan ruskigt lyckade och jag vann 15k+ både dagarna. Kände mig faktiskt lite sliten i fredags och det föll sig därför naturligt att sessionerna blev korta och spelade runt 45min-1,5timmar de flesta pass. Spelade mestadels på 10/20 med en del spel på 25/50. Shortstackade också 100/200 med inköp på 5k och fick inom loppet av 30 min QQ, QQ och AA. Förlorade den första mot AK men vann sedan de andra och slutade upp 6k där. Jag hatar shortstackare själv men försvarar mig med att det är helt andra pengar på 100/200 och även ett miniinköp är stora pengar.

 

I övrigt är det bara att konstatera att variansen är med mig just nu. Sedan förra helgen har jag snittat +3,5k/h på Betfair på 30 timmars spel. Blir lite halvsvårt att hålla det snittet uppe :)

 

En fråga föresten. Jag kan inte hitta några handhistorier från Betfair. Vet var de skall finnas men den mappen är tom när jag klickar på den. Har iof precis installerat excel så hade det inte innan helgen. Någon som vet hur jag skall göra för att få fram dem?

 

 

Helgens hand:

 

Jag har precis stackat av med QQ mot AK för 5k och köpte in för 5k igen på 100/200.

 

Erik1234 öppnar UTG för 700 och får 3 syn. Jag har QQ i BB och går allin. Alla foldar fram till SB som synar med K7o :) Jag vinner potten på 12k. Spännande eller hur? :)

 

Börja nu inte shortstacka allihopa bara. Jag har föresten läst att det är riktigt stor varians i det och att det är svårt att vinna speciellt mycket. Jag är föresten -5-6k på 100/200 och +17k på 250/500 sedan januari på mycket få händer. Kunde lika gärna varit massa minus.

 

 

PS. tro nu inte att jag spelar shortstack ofta.. Hatar det, men har gjort det för att prova på de högsta borden. Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTDRD,

 

Det är kul att se att pokern går bra!

 

Jag blir dock orolig, du missköter uppenbarligen ditt arbete för att kunna spela och säger att din fru är på "livstilt". För mig är det solklart att du är spelmissbrukare (utifrån din berättelse) och jag blir orolig över att du inte sätter de viktigaste prioriteringarna först. Klarar du verkligen av att ha ett vanligt familjeliv? I det långa loppet kommer inte din fru att acceptera att du släpper ut några kakor från rullen, det som räknas är din känslomässiga närvaro i familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTDRD,

 

Det är kul att se att pokern går bra!

 

Jag blir dock orolig, du missköter uppenbarligen ditt arbete för att kunna spela och säger att din fru är på "livstilt". För mig är det solklart att du är spelmissbrukare (utifrån din berättelse) och jag blir orolig över att du inte sätter de viktigaste prioriteringarna först. Klarar du verkligen av att ha ett vanligt familjeliv? I det långa loppet kommer inte din fru att acceptera att du släpper ut några kakor från rullen, det som räknas är din känslomässiga närvaro i familjen.

 

ibland är kvinnor dummare än vad du tror. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTDRD,

 

Det är kul att se att pokern går bra!

 

Jag blir dock orolig, du missköter uppenbarligen ditt arbete för att kunna spela och säger att din fru är på "livstilt". För mig är det solklart att du är spelmissbrukare (utifrån din berättelse) och jag blir orolig över att du inte sätter de viktigaste prioriteringarna först. Klarar du verkligen av att ha ett vanligt familjeliv? I det långa loppet kommer inte din fru att acceptera att du släpper ut några kakor från rullen, det som räknas är din känslomässiga närvaro i familjen.

 

Det mesta i livet är en fråga om prioriteringar och om man satsar mycket på något blir annat lidande. Tror det är så inom princip allting; sportkarriär yrkeskarriär eller pokerkarriär. Jag försöker hålla en bra nivå på familjelivet (det misslyckas ibland), yrkeslivet går på sparlåga och en del annat blir också lidande. Dock har det varit värt det hitills. Har dragit in en hel del pengar, förverkligat några drömmar och mår personligen bättre av att ha ett liv vid sidan av svenssonlivet. Alla som är yrkesverksamma småbarnsföräldrar vet också att livet är ett kompromissande där man ständigt är otillräcklig på många fronter.

 

Jag tror mina texter belyser ganska bra varför det är så grymt mycket svårare att lyckas inom (online)poker om man är en medelålders yrkesverksam familjefar än yngling utan åtaganden. Jag har själv funderat under lång tid hur jag skall få allt att gå ihop och i perioder gör det helt enkelt inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...