Gå till innehåll

NL1k två händer, riverbeslut.


Recommended Posts

Jag uppfattas som TAG i båda händerna och har inte så mycket koll på FI i hand 2.

 

Hand 1.

FI spelar 31/15/1,8 och gillar att syna mycket floppar men foldar rätt mycket till 2 barrels. Känns som han senaste tiden har gått ifrån semi-breakeven-loose-passive till mer LAG-grinder med fina klonkskills.

 

Denna session har han dragit ut när han vart behind och vunnit när han vart infront, jag har knappt fått vunnit en hand mot han. Han var nog up 5-6k vid tidpunkten också om de har nån betydelse.

 

Vad tar man för riverlinje? Alternativen som finns är väll Bet-Syn, Bet-Fold, Ch-Call, Ch-Raise finns väll inte?.

 

BTN: ($2 710.00)

BB(Hero): ($3 038.02)

 

PREFLOP Hero :7d::7c:

UTG Fold, BTN Raise $40.00, SB Fold, Hero Call $30.00

 

FLOP :7s::Qc::9s:

Hero Bet $70.00, BTN Call $70.00

 

TURN :2d:

Hero Bet $185.00, BTN Call $185.00

 

RIVER :6h:

Hero Bet $465.00, BTN Raise $1,465.00

 

 

Hand 2.

FI är en TAG 14/12/4,5.

Att han synar flop och turn känns som han har ofta har AQ,KQ eller steg/flushdrag, de känns som 2 par/set slår om flop eller turn väldigt ofta, flushdragen slår nog om floppen ofta också då han har flop-AF på nästan 6.

 

UTG(Hero): ($2 789.56)

CO: ($1 488.00)

 

PREFLOP Hero :Ah::5h:

Hero Raise $35.00, CO Call $35.00, BTN Fold, SB Fold, BB Fold

 

FLOP :7s::Qd::Js:

Hero Bet $70.00, CO Call $70.00

 

TURN :4h:

Hero Bet $165.00, CO Call $165.00

 

RIVER :7h:

Hero Check, CO Bet $455.00, Hero Raise $2,519.56

(CO har 763 kvar i stacken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag tycker hand 2 är dålig. Känns som han värdebetar AQ,KQ eller bluffar sitt brutna passivt spelade FD/stegdrag.

Mot bluff får man ju såklart vik och man måste väll få en fold av AQ,KQ ofta också då dom händerna enbart slår mina bluffa. Han måste vara bra 1/4 för att syna och jag antar att jag inte bluffar så frekvent här. Det är ju inte bara JJQQ77 som kan CRAI utom AAKK x7 blir ju nuts på denna rivern också.

 

Är de bara hans stack som gör att ni tycker de är dåligt? Hur stor stack ska han ha kvar på rivern för att detta ska vara bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...