Gå till innehåll

Vecka 3: Surebet/arbritage


Recommended Posts

Vecka 3: Surebet/arbritage

 

Det är dfet här jag tycker är det roliga med sportsbetting, när man (ibland) kan spela på alla resultat i en gren och kunna plocka hem en vinst hur det än går.

 

Jag hittade ett sådant spel i dag, men det "sket sig" vilket tyvärr inte är ovanligt. Nämligen:

 

Expekt: Patrik Nilsson to score 100 goals?

Will he score 100 goals or more for Sandvikens AIK/BK in regular season (26 games) 07/08? Sportspecial 1. Yes 4.00

2. No 1.20

 

Betway: Patrik Nilsson to score 100 goals? +1

Will Patrik Nilsson score 100 goals this season with Sandviken? (Not the playoffs) Suspended

Yes Suspended

No Suspended

 

Betway hade typ 1.85 på båda, så om man kombinerade Expekts 4 ggr med Betways 1.85 så fick man ett gigantodds - har faktiskt aldrig tidigare sett så stort surebet - men Betway hann låsa sitt spel innan jag lyckades spela någon peng.

 

Då inställer sig frågan: Hur ska man spela när man ser sådana här spel? Spela små belopp åt gången? Dundra in så mycket man kan direkt (med risken att sajten stänger och voidar spelet)?

 

Discuss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen tillbaks Gdaily. Frisk igen?

 

Jag gillar också det här och har jagat några de senaste veckorna. Men man inser snabbt att det inte är så enkelt som man tror. Det ställer stora krav på konton på många ställen, möjlighet att flytta pengar snabbt och att göra korrekta valutakonverteringar. Ett surebet på en 1X2-match verkar hinna försvinna innan jag får allting på plats. Om det ska vara värt pengarna måste man ju få in en rejäl slant varje gång.

 

Vilka möjligheter har bookisarna att voida lagda spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betway öppnade upp marknaden igen några minuter

 

Betway: No Patrik Nilsson to score 100 goals?

Sweden - Specials

100 Goals

Start Time : 2008-02-06 18:00:00 No 1.85

 

Expekt: Patrik Nilsson to score 100 goals?

Will he score 100 goals or more for Sandvikens AIK/BK in regular season (26 games) 07/08? Sportspecial 1. Yes 4.00

 

Betway var väldigt snabba med all stänga marknaden, men fick in $50 till 1.90 och 400 kr till 1.85 på NEJ på Betway, och fick in $100 på JA på Expekt.

 

Egentligen borde man bara göra ett valuebet på Betway, för att göra i snitt fyra mål per match under en säsong är jävligt mycket... det räcker ju med att han blir skadad så är det chanslöst.

 

Sen plockade de bort marknaden helt och hållet :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju extrema marginaler på det här spelet, men hur ska man egentligen tänka vad gäller vinster? Jag menar, ska man ta säkra dollar eller ska man vikta över det hela på en sida. Jag har exemplet ovan, där jag "går jämt" på nej och vinner hyggligt stort på ja. Eller dansk på finalbordet i WSOP - jag vinner 50 kr på nej och ett par tusenlappar på ja, i stället för att ta säkra 250 kr. Vad är egentligen bäst? EV är ju teoretiskt detsamma, men inte i praktiken. Någon är ju definitivt fel ute i sin oddssättning (i det första fallet Betway på nej), ska man spela stort på den sida man uppfattar satt fel odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Jag funderar på hur man skulle jobba om man höll på med sånt här. Det måste vara en fördel om man är ett team som hjälps åt att bevaka marknaden.

 

Jag hörde av en kompis att det finns 3-4 i Göteborgstrakten som håller på med sådant. Tydligen har de till hjälp ett egenutvecklat dataprogram som scannar av hundratals sajter, speciellt i USA.

 

Jag har dock inte kunnat verifiera sanningshalten i detta.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel grej som funkar om man ska jaga % är att spela handboll/tennis+övriga idrotter som svänger i resultat, man lirar t ex favoriten till maxodds på nätet, sen sitter man o följer Betfair eller liknande oddsbörs mot andra spelare. Matcherna går ofta i vågor och det är bara att vänta in tills surebet skapas. Detta ofta genom att "svenssonliraren" övervärderar utgången i matchen bara för att någon råkar leda/ligga under.

 

BRAG-EDIT: har tex surebettat 3 matcher med över 20% avkastning i franska öppna redan...utan att vara speciellt insatt i tennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel grej som funkar om man ska jaga % är att spela handboll/tennis+övriga idrotter som svänger i resultat, man lirar t ex favoriten till maxodds på nätet, sen sitter man o följer Betfair eller liknande oddsbörs mot andra spelare. Matcherna går ofta i vågor och det är bara att vänta in tills surebet skapas.
Det gör att det inte är surebet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör att det inte är surebet.

 

Korrekt, men bra mycket mer spelvärt än de "surebets" som ofta slutar med katastrof, helt plötsligt sitter man med ett bet där ena sidan är annullerad, bortagen eller oddsändrad eller så är maxtaken uppvägda på ena sidan och ej den andra vilket gör det till losebet.

 

Jag missanvände ordet surebet men tror flesta fattade vad jag menade när jag skrev om att jaga %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel grej som funkar om man ska jaga % är att spela handboll/tennis+övriga idrotter som svänger i resultat, man lirar t ex favoriten till maxodds på nätet, sen sitter man o följer Betfair eller liknande oddsbörs mot andra spelare. Matcherna går ofta i vågor och det är bara att vänta in tills surebet skapas. Detta ofta genom att "svenssonliraren" övervärderar utgången i matchen bara för att någon råkar leda/ligga under.

Menar du att du spelar hos ett bolag som har bättre odds än Betfair innan matchstart och sedan följer live-oddsen och lägger ett vad på motståndaren (om hans odds stiger) som bildar en surewin? I längden kommer detta bara fungera om man kan visa att spelet innan start är ett överodds och/eller att livespeloddset bildar ett överodds i vissa situationer, t.ex. vid första målet, första setvinsten, etc. Har du kört några statistiska tester på historiska odds och resultat för att verifiera detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...