Gå till innehåll

Häftig småsyssla att lära sig?


ANGRYKOREAMAN

Recommended Posts

lösa rubiks kub under 30 sekunder med vänsterhanden?

 

Rubiks är ett bra förslag egentligen. Nötte sönder den för något år sedan.

 

Memorera olika saker är ganksa enkelt o sysselsättta sig med och ganska givande i olika situationer.

 

Börja med något enkelt t.ex. huvudstäder o fortsätt med flyplats namnen i huvudstäderna osv osv. Finns sjukt många grejer o memorera om man känenr för det.

 

Inte direkt så jävla kul men verkar som du mest vill kunna impa på folk, kan vara ganska läckert o häva ur sig hela svenska konungaföljden från nuvarande till första om det någonsin skulle komma på tal.

 

Annars kan du väl testa det här nya och fräcka, poker, där man kan vinna pengar.

 

Booring

 

Lär dig spela gitarr. Sjukt tråkigt första månaden eller så men sen är det otroligt kul. Ännu bättre om du dessutom har något som påminner om en sångröst.

 

Ingen sångröst tyvärr. Annars bra.

 

Lär dig alla repliker i en film.

 

Meningsfullt?

 

Jag skulle köpa något kunskapsspel och träna stenhårt för att impa på familj och vänner... när man t.ex vet vad en person från elfenbenslusten kallas.. (läste det idag på mitt MIG)

 

Är faktiskt inte ute för att impa, utan för att få en utmaning och lära mig något roligt. Det där är destruktivt.

 

lär dig göra många pirouetter på steppsko

 

Bög?

 

Lär dig bygga korthus iförd boxhandskar, köra bil med längdåkningsskidor eller slå i spik med bara händerna.

 

Du hade fantasi iaf. Bangar nog på dina förslag ändå. Trafikfara?

 

 

Niceone. Ska testas!

 

- Umgås med kompisar! -Mitt absolut bästa tips

Om du inte har vänner, ansträng dig för att skaffa ett par.

 

Men annars, -Lär dig spela;

- gitarr

- munspel.

- mungiga

- Memorera in hela TP

- Ta MC körkort (eller bil om du inte har det)

- Lär dig rita/skriva/klottra snyggt

- Lär dig en kompis släktträd (i smyg) och briljera när du träffar denne

- Bygg nåt (smått diffust)

 

GL HF

 

(i annat fall, bli riktigt jävla bra på poker och briljera med dina nyvunna $$$)

 

Det handlar liksom om 30 min om dagen, inte 8h. Jag umgås mycket med kompisar och det är främst tid mellan 2 schemalagdaaktiviteter där jag inte hinner träffa någon som jag räknar som dötid.

 

Tyvärr är jag så långt från estetisk man kan bli, så rita/sjunga/spela går rätt fort bort... TP är som sagt meningslöst att lära sig utantill.

 

backgammon. du kan träna med gnu backgammon och sedan bjuda hem någon kamrat och lära upp honom eller henne. när du tröttnar kan du spela på partygammon.

 

gitarr, bra idé tidigare.

 

jonglera en krona över knogarna.

 

snurra med flaskor som en bartender. börja med en tjockare trästav och snurra i handflatan.

 

måla en tavla? kanske som en present till någon du tycker om?

 

programmera? bygg en websida?

 

lär dig ett nytt pokerspel?

 

hjälp någon annan. fika med en pensionär, hjälp någon att handla eller stå i soppkök.

 

bygg ett modellplan

 

Jonglera en krona var ett bra förslag!

Poker, backgammon etc håller jag redan på med. Är mindre konstigare saker jag letar efter =)

 

 

Tack för all hjälp! Kom gärna med fler förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Köp en sån där festlig bok, typ Uppdraget, vet jag. Där får du en massa olika påtåg att göra som du sedan skriver ner hur det kändes etc. Det blir nog rätt roligt om man ger sig fan på det.

 

Exempelvis att åka till bion och gå på nästa film i salong 2 själv oavsett vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ge något tips till dig första gången jag läste tråden, men kom inte på något vettigt just då. Liksom jonglera det är ett bra förslag, men det kan de flesta, dessutom är det lite boring.

 

Spånade faktiskt på vägen till jobbet på saker som är matnyttiga att lära sig och som man samtidigt kan döda tid med.

 

Kom på det bästa. Lära dig stryka bra, sjukt boring kanske du tänker? Om man inte kan stryka är det just sjukt boring. Men blir man grym på det så blir det lite av en sport. Min mosters man är grym på att stryka, när han visade mig hur man strök en skjorta (berättade för han tidigare under kvällen att jag hatade att stryka mina skjortor till jobbet) blev jag sjukt imponerad! Det gick fort och det blev snyggt, det var fan konst. Dessutom är det något man har stor användning för. Om man inte har hjälm på jobbet.

 

Att vika kläder snyggt är också sexigt. Dessutom går det fortare än att vika kläder fult.

 

Kupera en lek i vardera hand samtidigt är också ganska neet. Men det krävs en viss fingerfärdighet.

 

Montera en päronboll hemma på väggen och lär dig slå på den med olika slagkombinationer, sjukt svårt först, sen blir det riktigt jävla roligt och man övar upp sin snabbhet och reflexer. Dessutom enormt avtiltande, EV+boll även kallad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prickskytte med hagelgevär

 

Faktiskt riktigt roligt, lite svårare att praktisera i stan än på landet. Tränade på det när jag var liten och tvingades till landet... låg på ett berg och sköt på krusbär. Sen när man blev grym och det inte längre var svårt att pricka krusbär, så ställde jag upp tändstickor och sköt sönder dom. Efter ett tag var det inga problem att skjuta bort enbart det svarta på tändstickan. Idag skulle jag förmodligen missa berget om jag försökte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt riktigt roligt, lite svårare att praktisera i stan än på landet. Tränade på det när jag var liten och tvingades till landet... låg på ett berg och sköt på krusbär. Sen när man blev grym och det inte längre var svårt att pricka krusbär, så ställde jag upp tändstickor och sköt sönder dom. Efter ett tag var det inga problem att skjuta bort enbart det svarta på tändstickan. Idag skulle jag förmodligen missa berget om jag försökte.

 

Är du säker på att du inte pratar om luftgevär? Sjukt imponerande att endast skjuta av det svarta på en tändsticka med ett hagelgevär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej! Mitt bidrag är detta:

Lär dig sköta om Bonsaiträd. Jag har tre stycken och det tar sisådär 30minuter om dagen att pyssla. Man vattnar, klipper en rot och beskär en gren och rensar lite löv.

Japanska fikusar är ett tips till någorlunda lättskötta bonsaier.

Själv är jag mest stolt över mitt körsbärsträd som nu har fått för sig att det är blomningstid. Väldigt gulligt.

Jag lovar. Det ÄR kul.

Mr Miyagi/Pianoper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag letar efter något jag kan göra när jag har dötid hemma. Har tillräckligt med uppstyrda aktiviteter.
Lär dig laga mat. +EV på rätt många sätt att lära sig lite olika specialiteter. Dels kan man imponera på folk genom att göra något väl, och dels så funkar det lite som startmotor för att dra igång matlagnings- och näringsintresse som är rätt bra för både hälsa och plånbok.

 

Brukar göra lite olika förberedande saker när jag har tid över så att det går fortare att laga när man väl ska käka. Typ skala och skära potatis, hacka lök, etc inför kvällsmålet på förmiddagen och lägga in i kylen. Eller så kan man göra någon soppa/buljong/whatever att frysa in som snabbt blir klar.

 

NB: Efter en tids matintresse blir ens smak oundvikligen mer och mer bisarr. En dag så bestämmer man sig för att bli lite äventyrlig och pröva lite njurpaj och innan man vet ordet av så sitter man och äter människohjärna med Hannibal Lecter. Det är en slippery slope.

 

Eller så kan man skriva ut lite avhandlingar från scholar.google.com och läsa över en varm kopp té. Få saker imponerar mer på brudarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär dig laga mat. +EV på rätt många sätt att lära sig lite olika specialiteter. Dels kan man imponera på folk genom att göra något väl, och dels så funkar det lite som startmotor för att dra igång matlagnings- och näringsintresse som är rätt bra för både hälsa och plånbok.

 

Brukar göra lite olika förberedande saker när jag har tid över så att det går fortare att laga när man väl ska käka. Typ skala och skära potatis, hacka lök, etc inför kvällsmålet på förmiddagen och lägga in i kylen. Eller så kan man göra någon soppa/buljong/whatever att frysa in som snabbt blir klar.

 

NB: Efter en tids matintresse blir ens smak oundvikligen mer och mer bisarr. En dag så bestämmer man sig för att bli lite äventyrlig och pröva lite njurpaj och innan man vet ordet av så sitter man och äter människohjärna med Hannibal Lecter. Det är en slippery slope.

 

Eller så kan man skriva ut lite avhandlingar från scholar.google.com och läsa över en varm kopp té. Få saker imponerar mer på brudarna.

 

Mycket bra tips. Att kunna laga mat imponerar i de flesta sällskap och det är en klar fördel för dig själv om du äter bättre/godare mat.

 

Jag vill dock ändå slå ett slag för gitarrspelande (igen). Sjukt kul och funkar bra i många sammanhang (typ efterfester i Lund eftersom jag hoppas att jag lyckades övertala dig att komma hit... :-D ). Piano är ju en klart bättre tjejfångare än gitarr enligt min erfarenhet men det krävs också klart större färdighet för att kunna imponera. Dessutom är det inte särskilt svårt att lära sig att spela lite munspel till gitarren och det är det i särklass roligaste instrumentet att spela av de jag har lärt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...