Gå till innehåll

Verktyg för SNG-spel


Octocrab

Recommended Posts

Eftersom jag aldrig använt något verktyg undrar jag om ni som spelat länge fortfarande känner att ett program känns bra?

 

Jag är inte sarkastisk eller nåt, har själv ingen uppfattning eftersom jag inte riktigt vet vad programmen tillför. Känns ju som att man har ganska bra känsla för ICM ändå?

 

Eller används det primärt i andra syften? Under pågående spel eller efter avslutat spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara vinnande på SNG så måste man ju ha en känsla för ICM. Jag har precis börjat att gå igenom turneringarna efter de är slutspelade för att kolla om jag gjorde något ICM-felaktigt. För min del så hittar jag en eller två felspelade händer per turnering. I nästan alla fall så rör de sig om att de är marginellt felspelade. Sedan har vi hela problematiken med att ICM kräver att du sätter din fi på en handrange och den rangen är den största felkällan i beräkningarna.

 

När det gäller de olika verktygen så har jag testat både SNG Power Tools och SNGo Wizard. Power Toolsen är jäkligt begränsade i vad man kan simulera, t.ex. kan jag inte sätta fi att syna med ATC. Och om man ska räkna ut vilken range man ska pusha med som knapp med blindsen 200/400 om BB har en stack på 500 så är programmet helt uselt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara vinnande på SNG så måste man ju ha en känsla för ICM. Jag har precis börjat att gå igenom turneringarna efter de är slutspelade för att kolla om jag gjorde något ICM-felaktigt. För min del så hittar jag en eller två felspelade händer per turnering. I nästan alla fall så rör de sig om att de är marginellt felspelade. Sedan har vi hela problematiken med att ICM kräver att du sätter din fi på en handrange och den rangen är den största felkällan i beräkningarna.

 

När det gäller de olika verktygen så har jag testat både SNG Power Tools och SNGo Wizard. Power Toolsen är jäkligt begränsade i vad man kan simulera, t.ex. kan jag inte sätta fi att syna med ATC. Och om man ska räkna ut vilken range man ska pusha med som knapp med blindsen 200/400 om BB har en stack på 500 så är programmet helt uselt...

 

Det är just det jag tänker. De problem man med att bara att använda sig av känsla löser inte programmen heller, så efter att spelat några tusen sngs så ser jag liksom inte anledningen. Men hey, jag kan ha otroligt fel här!

 

Den sista svagheterna du nämner är väl egentligen inget att bry sig om eller? Kanske det punkterna betyder?!? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förresten, är det inte ganska tidskrävande att gå igenom alla spelade turrar på det viset?

 

Njaej... Det är ju inte så att jag sitter och specialstuderar varje hand precis, utan bara de som är felaktiga/tveksamma. Tycker det är ett mycket bra sätt att lära sig på, annars försvinner händerna, även de man inte var säker på, bara i mängden när man drar av 15 SNG på raken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaej... Det är ju inte så att jag sitter och specialstuderar varje hand precis, utan bara de som är felaktiga/tveksamma. Tycker det är ett mycket bra sätt att lära sig på, annars försvinner händerna, även de man inte var säker på, bara i mängden när man drar av 15 SNG på raken...

 

Lät ju ivf till en början som att du mer eller mindre bara fick bekräftelse att du spelade rätt. Men är det värt den tiden som du lägger ner? typ det jag var ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät ju ivf till en början som att du mer eller mindre bara fick bekräftelse att du spelade rätt. Men är det värt den tiden som du lägger ner? typ det jag var ute efter.

 

Visst är det så att 99% av spelen är ju standard i SNG om man "kan" spelet från början, så en stor del av analystiden går ju till att bekräfta att man gör rätt.

 

Huruvida det är värt tiden... Går ju egentligen inte att svara på, eftersom det är rätt omöjligt att göra en beräkning för vad det påverkar en ROI. Fast det är väl egentligen samma grej som att läsa handanalyser mm. Jag gillar i alla fall konceptet eftersom det ger en direkt feedback på eget spelade händer, det ger också feedback på händer som man normalt sett inte reflekterar över och som kan vara felspelade. För mig så har det varit ganska ovärderligt under den sista veckan, har som bekant gått upp från $15+1/25+2 till 55+5 och råkade hamna i en lite badstreak. Från topp till botten backade jag kanske 20 BI och det kändes jättetungt, backa $1200 är ju ingenting man varit i närheten av tidigare (har kanske backat max $300 tidigare) och då kändes det kanonviktigt att kunna gå igenom och kontrollera att man faktiskt spelat bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...