Gå till innehåll

.....


Leoo

Recommended Posts

Tja!

 

 

Lirat på SvS i 8månader nu i princip varje dag..

 

Är en vinnande spelare som gått från 1/2 till 5/10 och fram och tillbaka därimellan! Nu har jag dock mött en vägg, känner mig totalt omtiverad när jag spelar och går bara in för att försöka spela ut folk och gambla med hela stacken. Känner att jag inte bryr mig längre, nu när jag spelat bort typ 10inköp irad och en stordel av rullen känner jag att jag måste ta en paus..

 

Vad ska man göra? Skita i pokern totalt och pyssla med annat, kanske spärra accet en månad för att verkeligen få blodad tand eller?

 

Funderat på lite PLO som är svinroligt, men det håller inte att sitta på 0.5/1 när man man lir NLHE på betydligt högre nivåer..

 

 

 

 

Aja behöver ett bra tips på vad man ska göra för att man inte ska tappa pokern och lägga av totalt, för det vill jag inte! :-)

 

 

 

Jag hade/har exakt samma problem som du beskriver. Jag tappade helt känslan för poker, jag slaska utav bara helvete och orkade inte spela ordentligt, så nu har jag knappt spelat ngt på över 1 månad. Min första riktigt timme med poker spelade jag nyss och kände att suget hade kommit tillbaka lite.

 

 

Gör vad som helst förutom att spela poker, det slutar bara med massa röda äckliga siffror!

 

Casha ut en del och gör nå kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter i en sits som nog vi alla någon gång har / eller kommer att sitta i.

Ett litet avbrott kan vara ett alternativ, ladda om batterierna och kanske som du även nämnde, växla om och prova något nytt tills du hittar tillbaka till ditt vinnande spel... När jag själv, för något år sedan hade min värsta svacka så hittade jag min tröst i Razz i någon månad tills jag fick tillbaka "suget".

 

Kom ihåg att.. tålamod är allt, och förbannade svackor råkar vi alla ut för någon gång. Passa på att ta lärdom av dina svagaste stunder, analysera ditt spel och försök att få ut någonting bra utav det. Som så många andra sagt förut, det är dina svackor som stärker dig, och när du väl tagit dig ur dom så är du förmodligen en bättre pokerspelare än du var tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter i en sits som nog vi alla någon gång har / eller kommer att sitta i.

Ett litet avbrott kan vara ett alternativ, ladda om batterierna och kanske som du även nämnde, växla om och prova något nytt tills du hittar tillbaka till ditt vinnande spel... När jag själv, för något år sedan hade min värsta svacka så hittade jag min tröst i Razz i någon månad tills jag fick tillbaka "suget".

 

Kom ihåg att.. tålamod är allt, och förbannade svackor råkar vi alla ut för någon gång. Passa på att ta lärdom av dina svagaste stunder, analysera ditt spel och försök att få ut någonting bra utav det. Som så många andra sagt förut, det är dina svackor som stärker dig, och när du väl tagit dig ur dom så är du förmodligen en bättre pokerspelare än du var tidigare.

 

 

 

Tack för svaren, skönt att höra faktiskt..

 

Tror jag ska casha ut och köpa mej ett xbox + lite nya skider och grejer..

Får se när jag känner att jag behöver pengar igen och kan involvera lite ren vilja i spelet ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hamnar i dessa situationer brukar jag casha ut hela rulle. Göra något roligt för en hälften och andra hälften brukar jag sätta in på en ny site! Insättningsriggen är ett faktum och den gör att du kommer spela bättre! OM du behöver tips på site så skulle jag testa Legatopoker de har sjysst rakeback och ligger på BOSS (samma mjukvara som SS)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta spela som Qlyn:) Då kommer pengarna att rulla tillbaka in på kontot.

 

 

 

 

 

haha helt korrekt, du har sett hur jag spelar..

 

Allt blir fel och är förmodligen lättläst som en 3åring. Aja skärpning på G, och kanske kliver av 2.50/5 planet för ett tag på 1/2 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ungefär samma problem, skitjobbigt förlorar som fan i flera dagar i sträck, går ifrån datorn en stund 1 tim senare sitter jag där igen och förlorar.

Är väl ett sorts missbruk, man vill bara dra in pengar utan att anstränga sig.

För ett tag sen spelade jag så jävla dåligt så jag drog ut kontakten till datorn satte på mig dojjorna och körde iväg för att handla ett xbox. Väl inne i affären vart jag fortfarande så jävla tiltad på mig själv så jag köpte hela översta raden med spel.

Nä jag va yngre så älskade jag tv spel, har inte testat hälften av spelen jag köpte för det va skittråkigt.

Öht så tror jag det är pokern som har förstört all känsla för saker och ting. Jag uppskattar nästan ingenting längre. Kanske är sen man börja spela omaha..

 

Jag säga att jag har (hade) mer pengar sen jag börja med pokern men livet har blivit så mycket mer fyllt med ångest och skit som jag tror beror en del på pokern.

Kan med säkerhet säga att jag levde ett sjukt mycket roligare liv förr med fler vänner, brudar och grejer.

Oj detta svaret blev verkligen inte vad jag tänkt mig, va väl tvungen att ventilera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du lirade 1/2kr som shortstack för två månader sen och har nu vart uppe och lirat 5/10... bra framfart! vad hade du i rulle när du lira 5/10

 

ot:har en likadan period nu och jag har tagit ut så att jag bara har 10k på svskontot så nu kan jag inte spela så dåligt som jag brukar

 

 

 

Näre gick som bäst hade jag runt 24k

 

Har väl ca 10k kvar nu, funderar på att bränna typ 7 och spara 3k till comeback på 1/2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ungefär samma problem, skitjobbigt förlorar som fan i flera dagar i sträck, går ifrån datorn en stund 1 tim senare sitter jag där igen och förlorar.

Är väl ett sorts missbruk, man vill bara dra in pengar utan att anstränga sig.

För ett tag sen spelade jag så jävla dåligt så jag drog ut kontakten till datorn satte på mig dojjorna och körde iväg för att handla ett xbox. Väl inne i affären vart jag fortfarande så jävla tiltad på mig själv så jag köpte hela översta raden med spel.

Nä jag va yngre så älskade jag tv spel, har inte testat hälften av spelen jag köpte för det va skittråkigt.

Det måste ha varit Sverigerekordet i Tilt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det inte är skoj att lira 5/10 kronor, gå upp 3-4 nivåer så ska du se

 

 

 

Mmm perfekt när rullen räcker till ett halv inköp :roll:

 

 

Har ialf nästan helt slutat med cashgame och börjat lira sitngos på heltid samt en del turntor..

 

Cashade ut 6k imorse för fredag/lördag :-D Dock han jag tilta bort 2inköp på 2.50/5 innan de, min rigg i CG är helt enkelt ospelbar för tillfället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

 

Lirat på SvS i 8månader nu i princip varje dag..

 

Är en vinnande spelare som gått från 1/2 till 5/10 och fram och tillbaka därimellan! Nu har jag dock mött en vägg, känner mig totalt omtiverad när jag spelar och går bara in för att försöka spela ut folk och gambla med hela stacken. )

 

 

Du svarar typ på din egen fråga! 8 månader o redan på 5/10 ( o där i mellan? ) om du är vinnande bör du väl hålla dig på den nivån än att hoppa runt. För övrigt måste du vara grym på poker o bara haft otur då du klättrat så fort.

 

Är det genom PT du ser att du är vinnande ?

 

24K är alldeles för lite för att spela på 5/10 NL, klarar ju inte ens en veckas swing ! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Där igen nu!

 

 

Hade en bra förra vecka och en grym helg, lirade sitngoer och turntor till jag hade 10k, började lira lite 5/10CG och vann ännu mer.

 

 

Sen sare pang, blev ut spelad och utdragen varje hand i tredars tid och 14k krympte ihop till 0.00 Svkr.. När ska man lära sig? Aja dags att nöta sitngos igen nu när suger kommer tillnaka, om nånsin....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...