Gå till innehåll

Insättning och Uttag på Fulltilt


adampolis

Recommended Posts

Uppdatera gärna denna tråd vad som gäller...

 

Läste i början av tråden, ca 1,5 år gammal, att man inte kunde utbetala till MasterCard.. men det första jag stöter på (när jag vill ha till mitt VISA) är att man kan få det till MasterCard (VISA finns inte ens som tillval).

 

Jag HAR satt in mina stålar via VISA.. en nu finns inte alternativet att ta ut dem via den vägen... WTF!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wierd, funkar för mig

 

Satte du precis in stålar och sedan gick in och kikade i uttagningsmenyn?

Eller har du satt in pengar via VISA sedan länge sedan och därför har valet att ta ut med VISA?

 

Inte ens Neteller har jag som val att kunna ta ut på.. även om jag satte in pengar via den vägen första gången..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde frågan till supporten och fick följande svar:

 

Unfortunately, not all banking institutions support CFT, and we are unable to determine if your Visa card will allow the withdrawal option until you make a successful deposit.

 

När jag kontaktar min bank, Swedbank, så säger de att alla VISA-kort är krediteringsbara så det ska inte vara några problem för FTP att sätta tillbaka pengar till det kort som jag har gjort en insättning med. Eftersom de har mitt kortnummer och övrig information.

 

Får väl ta och maila den svenska supporten istället så det inte blir några missförstånd bara för man skriver på engelska. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Satte in pengar med visa. kan nu inte ta ut med visa eller registrera neteller.

Har neteller men hur fxn tar man ut till neteller?

Måste man sätta in via neteller för att kunna ta ut?

FTP svarar inte. slö support tog kontakt för snart ett dygn sedan

 

Jag valde till slut "Bank Transfer"... tror det hette så.. och till min förvåning var stålarna på mitt konto 3 dagar senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jävla FTP! Jag kan sätta in pengar men inte ta ut, klart dom är nöjda.

Håller på och reggar ett neteller-konto, vilket tar 20 år. Jag vet fortfarande inte om jag kommer kunna ta ut pengarna när det väl är klart.

Någon som har provat local bank withdrawal? Har mindre än 100$ på kontot så jag kan inte göra det, hur mycket skulle jag förlora på att deposit:a mer pengar och sen ta ut allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla FTP! Jag kan sätta in pengar men inte ta ut, klart dom är nöjda.

Håller på och reggar ett neteller-konto, vilket tar 20 år. Jag vet fortfarande inte om jag kommer kunna ta ut pengarna när det väl är klart.

Någon som har provat local bank withdrawal? Har mindre än 100$ på kontot så jag kan inte göra det, hur mycket skulle jag förlora på att deposit:a mer pengar och sen ta ut allt?

 

Local Bank Withdrawal har fungerat jättebra för mig. Tog ut senast för bara någon vecka sen och det tog bara tre dagar så var pengarna på kontot. Tror inte FTP tar någon avgift för att sätta in (?) så då borde du ju inte förlora någonting på det. Jag har iofs inte gjort en insättning på några år så jag är inte säker på hur det är med insättningar nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fulltiltpoker, varför år 2010 erbjuder ni åtminstonde inte chatsupport? Det gör i stort sett alla någorlunda kända aktörer på spelmarknaden. Motiveringen att man inte kan se tidigare konversationer håller inte. Det finns många program som bara loggar telefonsamtal och chatkonversationer precis som emails. Talisma är ett exempel på ett sådan program. Om ni nu vill vara en dominerande och seriöst ansedd aktör så måste det finnas ett snabbt och enkelt sätt att kunna få tag på er. För att två verkliga exempel på hur viktigt det kan vara: En polare fick sitt konto hackat och såg killen sitta och spela med hans pengar. Han skicka ju naturligtvis mail till fulltilt genast men det va försent när han väl fick svar. En annan turneringslirare fick av nån outgrundlig anledning sitt konto fruset medans dom utredde det ( buddy transfer till polare). Det har jag inga problem med att dom utreder, tvärtom. Problemet vara bara att han hade reggat sig till ca 15 turneringar med inköp från 20$ och uppåt. Dessa pengar fick han inte återbetalt och han kunde inte få tag i fulltilt snabbt. Visade sig att det inte var några felaktigheter med buddytransfern efter att dom utrett kontot i ungefär ett dygn men några pengar för turrarna han va anmäld i återfick han ej.

 

Skulle väldigt gärna vilja höra en bra motivering på varför ni inte erbjuder chat och telefon support? Anser ni att det kostar för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att random chatsession tar bra mycket längre tid än att svara på ett mail kan jag helt förstå att dom inte erbjuder det, speciellt med tanke på deras stora spelarbas.

 

Har för mig man kan skicka ett mail med "urgent" i ämnesraden för att det ska tas om hand direkt.

 

Fulltiltpoker, varför år 2010 erbjuder ni åtminstonde inte chatsupport? Det gör i stort sett alla någorlunda kända aktörer på spelmarknaden. Motiveringen att man inte kan se tidigare konversationer håller inte. Det finns många program som bara loggar telefonsamtal och chatkonversationer precis som emails. Talisma är ett exempel på ett sådan program. Om ni nu vill vara en dominerande och seriöst ansedd aktör så måste det finnas ett snabbt och enkelt sätt att kunna få tag på er. För att två verkliga exempel på hur viktigt det kan vara: En polare fick sitt konto hackat och såg killen sitta och spela med hans pengar. Han skicka ju naturligtvis mail till fulltilt genast men det va försent när han väl fick svar. En annan turneringslirare fick av nån outgrundlig anledning sitt konto fruset medans dom utredde det ( buddy transfer till polare). Det har jag inga problem med att dom utreder, tvärtom. Problemet vara bara att han hade reggat sig till ca 15 turneringar med inköp från 20$ och uppåt. Dessa pengar fick han inte återbetalt och han kunde inte få tag i fulltilt snabbt. Visade sig att det inte var några felaktigheter med buddytransfern efter att dom utrett kontot i ungefär ett dygn men några pengar för turrarna han va anmäld i återfick han ej.

 

Skulle väldigt gärna vilja höra en bra motivering på varför ni inte erbjuder chat och telefon support? Anser ni att det kostar för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att random chatsession tar bra mycket längre tid än att svara på ett mail kan jag helt förstå att dom inte erbjuder det, speciellt med tanke på deras stora spelarbas.

 

Har för mig man kan skicka ett mail med "urgent" i ämnesraden för att det ska tas om hand direkt.

 

Det är helt och hållet en resursfråga, jag har själv jobbat i support en sväng så har rätt bra koll på det. Visst går ett mail ofta betydligt snabbare men det löser inte ärendet och gör ofta kunden irriterad och upprörd och det blir flera mail fram och tillbaka vilket tar tid. Vid en chatkonversation kan man allt som oftast förklara för kunden direkt och ställa rätt följdfrågor och ge nödvändig information för att tillfredställa kunden och lösa eventuella problem. Sen finns det ju badbeats donksen som kommer in 10 chattar i rad och bara spyr galla, har fått svar på sin fråga och bara vill få av sig ilskan typ, dom är ju bara waste of time. Men totalt sätt skulle jag vilja säga att den totala tiden det tar att hjälpa en kund via chat jämfört med ett antal emails som det ofta blir inte är stor. En stor site som fulltilt borde ju priotera kundservice, det tror jag både dom har råd med och tjänar på i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Man kan max sätta in 600 dollar på ftp med visa kortet wtf=S?

Jag vill sätta in betydligt mer men de tar typ hur lång tid som helst!

 

Fast om man sätter in flera ggr försvinner signup bonusen? kanske är en dum fråga men bättre att vara på den säkra sidan.

 

haha kan inte sätta in heller FTP är så jäkla kasst

1) Photo ID:One of the following: valid driver's license, passport, or other government-issued ID that shows your date of birth and the date of issue or expiry.

 

2) Bank statement(s) showing the transaction(s) to Full Tilt Poker with the deposit method above. If you bank online and do not receive paper statements, please send a screenshot of your online statement(s).

 

3) The front and back of the credit card(s) listed above.

 

4) Proof of address

 

Ska alla göra den här skiten suck va störande!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nioh87// Tänk efter en gång till, så tror jag Du förstår varför FTP gör så :) Gl

 

ID delen kan man förstå även om de är rätt mycket jobb först!.

De jag inte fattar är att de finns en limit på 600 dollar vilket är på tok för lite. De tar cirka 7 dagar att sätta in 1500 dollar vilket är väldigt segt om man ska sätta in en del!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in pengar via lokal banktransfer på ft för 3-4 veckor sen. Pengarna kom aldrig in. Nu kräver ft att jag lämnar in uppgifter på bland annat DERAS bank med adress och dylikt, för att spåra transaktionen.

Tror att jag kunnat acceptera att jag lämnade uppgifter på vilket konto det gått ifrån!

Eller om supporten åtminstone varit snabb och hjälpsam!

 

Tur det finns bättre ställen att spela på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har satt in pengar via mitt visakort flera gånger senaste månaden (småsummor, och det har gått kass). Så till slut vann jag en liten summa och ville ta ut en del, för att täcka upp det jag satt in. Efter en massa trixande lyckas jag skapa ett moneybookers-konto, och sätter in lite mer pengar för att aktivera det kontot till mitt fulltilt. Så långt inga problem.

 

Sen ville jag ta ut pengar. Fick vänta 2 dagar under tiden det var "pending" för att sedan få reda på att mitt konto blir avstängt, då de tror att jag har ett annat konto som är mitt "huvudkonto". Mitt enda alternativ är att godkänna att de sätter över alla pengar på det kontot, och tar bort det jag använder nu. Kontonamnet de hänvisade till liknade det jag använder, men jag har ingen möjlighet att logga in på det eftersom det inte är mitt!

 

Summa summarum: Inga problem att sätta in hur mycket pengar du vill, men när man vill ta ut så fryser de ditt konto och lägger in pengarna på ett annat konto som du inte kommer åt.

 

Dags att återgå till Pokerstars känner jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag brukar föra över mina pengar till PokerStars och ta ut de där. Det är ett alternativ om man har bättre erfarenheter där.

 

Någon annan som har problem med saker från Full Tilt Store som inte levererats. Jag har försökt få hjälp med det nu i 70 dagar och får fortfarande bara nonsenssvar när jag frågar och de har ingen som helst aning om när de kan lösa problemen. Supporten känns katastrofalt dålig där! Någon som har liknande erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...